Ja bym w okresie wakacyjnym, pomyślał o bezpośrednich regio Chojnice - Malbork. Taki pociąg typowo turystyczny, wyjazdy z Chojnic soboty, niedziele rano, wyjazdy z Malborka w godzinach wieczornych. Okres letni to sporo wyjazdów na zamek, imprezy plenerowe, pokazy. Najlepiej w terminach od maja do września w oznaczeniu (C). Sami wiecie jak kiepsko wygląda oferta pomiędzy wschodem a zachodem województwa. Nawet jeden pociąg w każdej nowej relacji jest potrzebny.
Chojnice mają bardzo dobre położenie kompletnie nie wykorzystane.
Ja bym zaczął od połączenia relacji, np. Szczecin-Runowo-Chojnice-Bydgoszcz. Jako Regio ale także, i przede wszystkim Regio Plus (przyspieszony). Razem to 326km, Przyspieszony dałby radę to przejechać w czasie 5h15', maksymalnie 5h30'. Osobówka (Regio) dłużej - 6h15'. Tego bardzo brakuje, a obecnie tabor spalinowy jest bardzo ekonomiczny. Osobną kwestią pozostaje komfort takich pojazdów na takie długie relacje.
Obecnie w relacji Bydgoszcz-Szczecin nie ma bezpośredniego połączenia kategorii TLK/IR. Najkrótsze połaczenia TLK z jedną przesiadką oferują czas podrózy 5h4' do 5h30'.
Drugi kierunek to relacja Gdynia-Poznań p. Kościerzynę- Chojnice - Nakło - Wągrowiec, ale po przywróceniu normalnych prędkości na Chojnice-Nakło.
Trzecia sprawa to już tutaj na forum wspomniany powrót do tego co było, czyli pociągu z Warszawy:
http://www.gbn.pl/~pepek/srjp/385.pdf
Ale w normalniejszych godzinach. I może p. Działdowo-Grudziądz do Szczecina?
Koncepcja pociągu Regio z Gdyni do Poznania przez Kościerzynę-Chojnice,jak też Bydgoszcz-Szczecin przez Chojnice-Szczecinek jest bardzo ciekawa,ale niestety w obecnej rzeczywistości nie do zrealizowania.Niestety ze względu na sposób finansowania pociągów regionalnych przez samorządy wojewódzkie i dążeniu województw do tworzenia niezależnych "Kolei Wojewódzkich" takie coś mogłoby funkcjonować tylko jako połączenie komercyjne np InterRegio,ale kto to miałby obsługiwać po przewidywanej likwidacji spółki "Przewozy Regionalne".Połączenia typu InterRegio nie wyobrażam sobie na pojazdach typu SA108,albo SA132,tu musiałyby kursować normalne wagony z lokomotywami,albo spalinowe zespoły trakcyjne o komforcie lepszym niż "tramwajowe" SA.
W zależności od tego brakuje połączeń przez Chojnice. Chojnice to dobry węzeł i najszybsze połączenie z Gdyni do Gorzowa. Dlatego pr i icc nie korzystają z tego węzła . I szkoda to jest najszybsza droga na skróty. Ale cóż że Chojnice nie mają kabla < a kabel miał być już w 2000 roku. I czemu nie ma Kabla?. Ja się pytam co to za porządek. Inne małe aglomeracje mają kable? A Chojnice?!.
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
Mój drogi, to pytanie to jest myślenie życzeniowe. Nie ma. I tyle. I w tym stanie trzeba spróbować coś zorganizować.
Tczew-Kostrzyn (339km) da się obecnie pociągiem przyspieszonym w taryfie osobowej przejechać w 5h20' (prędkość handlowa 63km/h). Tak sobie, ale nie najgorzej. Czyli z Gorzowa do Gdyni (348km) 5h40' (vhandl 61,4 km/h). Taki Tur-bis.
Jakby na całym odcinku było Vmax minimum 100 km/h (chociaż najlepiej by było 120 na całej długości trasy) to można by było dać pośpieszny który by jechał szybciej niż te 5 godzin.
Kilka osobowych dalekobieżnych, trochę przyśpieszonych i jakieś pośpieszne przez Chojnice i będzie fajny skrót. Druta bym tam nie pakował, lepsza by była inwestycja w lokomotywy hybrydowe i zwiększenie prędkości. Bo pociągną druta i co ? Za 10 lat będa go zwijać...
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Paweł ale to jest nierealne.... PR jest jedynym przewoźnikiem co używa lokomotywy w ruchu pasażerskim chodzi mi o spalinówki. Inter City nie ma podstaw do używania SU45 bo według ich loki spalinowe są za drogie w użytkowaniu. Prawdą prawdą jest że stają się drogie. Przez akcyzę co nasz rząd wprowadza i to jest bez sensowne. 7zł za litr a ile jedna SU45 bierze na 100 km. 500 litrów na 100 no to mamy odpowiedź czemu u nas nie ma pośpiechów.
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
Inter City nie ma podstaw do używania SU45 bo według ich loki spalinowe są za drogie w użytkowaniu.
No IC dostało SU45 która stała tutaj w Chojnicach. Nie wiem czy już jeździ na trasach obsługiwanych przez IC, czy dopiero zacznie niedługo, ale widziałem ją jakiś czas temu odświeżoną (nowe malowanie - w tradycyjnych, zielonych barwach). To w ramach tej wymiany lokomotyw między PR a IC
Cytat:
Prawdą prawdą jest że stają się drogie. Przez akcyzę co nasz rząd wprowadza i to jest bez sensowne. 7zł za litr a ile jedna SU45 bierze na 100 km. 500 litrów na 100 no to mamy odpowiedź czemu u nas nie ma pośpiechów.
Lokomotywa ani szynobusy nie jeźdżą na benzynę...no i SU45 aż tyle nie pali. Liczba dużo przesadzona ;-)
_________________ Niech Przewozy Regionalne wracają na połączenia Chojnice - Bydgoszcz!
Ostatnio zmieniony przez Kuba_CH dnia 12-01-2012, 15:58, w całości zmieniany 1 raz
Dokładnie ale IC nie używa ich chyba że ja nie wiem o czymś. Ale według mnie to jest istne pajacowanie że NIE PUSZCZAJĄ LOKOMOTYW SU45 tam gdzie chcą . A nie tam gdzie są potrzebne.
_________________ PKP Proszę was arrive wywalcie z torowiska tak....
Pajacowanie to jest myślenie że kolej musi zarabiać. Nie, kolej jest po to żeby jeździć. Dopiero w kolejnej kolejności jest to żeby ograniczać deficyt do minimum i robić zyski. Te barany z IC tego nie rozumieją i tyle, szkoda.
_________________ Pokuccy kopciarze - łączcie się !
Chcieć, a móc... Wiadomo, że każdy MK myśli bardziej życzeniowo. Wiadomo, że chciałoby się więcej.
Dużo zależy od prędkości szlakowych, które nie są najlepsze mówiąc oględnie, a już najgorsze są wszystkie zwolnienia do 20 km/h na niestrzeżonych przejazdach, których np. do Kościerzyny jest sporo. W tym kierunku jest jakaś realna szansa rozwoju aby nie jeżdziły 3 pray dziennie, a 5 lub 6. Ale podróż na tym odcinku musi trwać max 55-60 minut. Ponadto z realnych rzeczy to wieczorny z Trójmiasta do Chojnic. Coś do Gorzowa/Szczecina. Sezonowy do Malborka i Torunia przez Grudziądz (nawet całorocznie) W swerze marzeń mniej realnych to Chojnice - Poznań przez Więcbork, Nakło n. N, Kcynię i tu albo Wągrowiec, albo Gniezno.
Należałoby ogólnie zmienić pogląd na kolej jako środek transportu. Gdy ją budowano na Pomorzu 100-150 lat temu inne było poczucie odległości, nie było samochodów. Projektanci nie zawsze trafnie przewidzieli kierunek rozwoju wielu miejscowości, choć i tak świetnie sobie z tym poradzili patrząc z perspektywy czasu. Są takie stacje, które powinny zostać przesunięte, a niekiedy nawet zlikwidowane.
Akurat dzisiaj... ups wczoraj odbyłem sobie krajoznawczą wycieczkę z Kościerzyny do ... Kościerzyny (~270km) przez Chojnice, Czersk, Tleń, Laskowice, Wierzchucin, ponownie Czersk i tym razem Bąk. Frekwencja nienajgorsza, ale ludzie często muszą sporo się nachodzić aby dotrzeć do domu, co oprócz małej częstotliwości kursowania skutecznie zniechęca do korzystania. Każda większa inwestycja w przyszłości powinna także prowadzić do zmian lokalizacji wielu przystanków, co wpłynęłoby na wzrost potoków pasażerskich.
Gdyby na ostbahnie był drut to sądzę, że było by znacznie więcej połączeń, teraz tylko PRy tam jeżdżą i jedna TLK Gorzów-Lublin jaka jest tam frekwencja ?? Tak czy inaczej na jakiś dalekobieżny na linii spalinowej się nie zanosi a szkoda....
Ja bym na razie poszedł w kierunku przedłużenia niektórych relacji regio. Piła - Chojnice do Tczewa, może 1-2 relacje Krzyż - Chojnice - Tczew? 1 para Tczew - Chojnice - Szczecinek. Już mamy dzięki takim zmianom, spore możliwości, tańszy dojazd z przesiadkami do Gorzowa, Szczecina, Białogardu, Kołobrzegu. Dzisiejsza oferta, że jadąc z Tczewa trzeba kombinować z przesiadkami w Chojnicach, często beznadziejnymi, w ogóle powoduje zamieranie tej lini. Przyszłość na razie widze w rozwoju regio pomiędzy sąsiednimi wojew. Chojnice nie powinny być wyłącznie stacją przesiadkową, a zdecydowanie przelotową dla dłuższych relacji pomiędzy Tczewem - Piłą(Krzyżem, Szczecinem). Nawet relacja IR Tczew - Szczecin, byłaby dobra na tej trasie, podobnie jak IR Kostrzyn - Tczew - Gdynia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum