Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 12-07-2011, 13:15   Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity? Odpowiedz z cytatem

Asynchroniczna EU07 szansą dla PKP Intercity?

Podczas targów Czech Raildays w Ostrawie PKP Intercity i ZNTK Oleśnica po raz pierwszy zaprezentowały szerokiej publiczności zmodernizowaną lokomotywę EU07 z napędem asynchronicznym. Czy narodowy przewoźnik unowocześni w ten sposób swoją flotę?

Modernizację lokomotywy EU07A dla PKP Intercity zajęła się ZNTK Oleśnica – Lokomotywa EU07-495 została kompletnie przebudowana. Stare pozostały jedynie ostoja i ramy wózków – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” Jacek Napierała z PKP Intercity. Pozostawienie tych elementów ułatwiło wyważenie lokomotywy. Silniki prądu stałego zostały przezwojone na silniki asynchroniczne prądu przemiennego. Co za tym idzie, zamontowano falowniki FT-1600-3000 firmy Medcom oraz nowoczesną przetwornicę statyczną od firmy Enika. System sterowania i diagnostyki również został wymieniony - na mikroprocesorowy. Zamontowany także nowy układ pneumatyczny skonstruowany przez IPS Tabor, wprowadzono również łożyska toczne.

Lokomotywa EU07A posiada hamulec elektrodynamiczny, elektropneumatyczny i możliwość hamowania z rekuperacją. Wszystkie te zmiany mają zdecydowanie poprawić parametry osiągane przez EU07. I tak, moc znamionowa lokomotywy wzrosła z 2MW do 3,2 MW, a cała lokomotywa została „odchudzona” do 80 ton. Wzrostowi ma ulec wskaźnik gotowości maszyny dzięki redundancji ważnych systemów i przede wszystkim – jej prędkość maksymalna. Przed targami lokomotywa już osiągnęła w testach prędkość 160 km/h.

Zapraszamy do obejrzenia zdjęć - także wnętrza lokomotywy - wykonanych podczas targów Czech Raildays.

PKP Intercity stara się o dopuszczenie EU07A do prędkości 160 km/h (w kabinie znajduje się oczywiście fotel dla pomocnika maszynisty). W tym celu podczas testów trzeba będzie rozpędzić maszynę do 192 km/h. Nie wiadomo na razie, ile kosztowała modernizacja. A od tego, oraz wyników testów, zależy czy PKP Intercity zamówi więcej asynchronicznych „siódemek”.

Poniżej prezentujemy film użytkownika THEfOcUs94 prezentujący lokomotywę EU07A:



źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 12-07-2011, 14:19    Odpowiedz z cytatem

Oj, ale chyba błąd jest w artykule. Nie do 192 km/h należy rozpędzić na testach, a do 176 km/h (Vmax która ma być dopuszczona x 110%).
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 12-07-2011, 19:40    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
podczas testów trzeba będzie rozpędzić maszynę do 192 km/h.

Dokładnie + 20%.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sasho33 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 14 Kwi 2010

PostWysłany: 12-07-2011, 22:50    Odpowiedz z cytatem

Jak Taurusa testowali to było +10% - dostał dopuszczenie na 200 a testowali na 220 (wyszło im nawet ponad z tego co pamiętam 235, na pewno nie powyżej 240, a wg Ciebie to musiałoby tyle wyjść by dostał dopuszczenie na 200) Surprised
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

twardypt91 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 04 Lip 2011

PostWysłany: 13-07-2011, 00:16    Odpowiedz z cytatem

Moim zdaniem powinni najpierw zrobić porządek z wagonami. Albo nie ma czym wozić pasażerów, albo jedzie się w jakimś zgniłym złomie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ninio Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Cze 2009

PostWysłany: 13-07-2011, 09:28    Odpowiedz z cytatem

Do tego ich ilość...

_________________
Kolej jest piękna Wink
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Arius Adolf Nowak Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Sie 2011
Skąd: Poznań

PostWysłany: 26-08-2011, 18:36    Odpowiedz z cytatem

A przepraszam że głupio pytam, ale czy taki test robią na "sucho"(sam lok) czy z wagonami. Bo jak pusta i teraz mniejszy balast, to do Zakopanego znowu nie wjedzie:-)
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Marcel Štancl Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 05 Sty 2006
Skąd: Praha

PostWysłany: 27-08-2011, 07:33    Odpowiedz z cytatem

Lokomotywa EU07-495 jest tez potrzebne probowac na testach w Czechach. Bo udalo by sie cos takiego na relacje Praha - Warszawa. Po czas remontow trzeba liczic s elektricznimi obwody torowimi w Czechach.

_________________
http://pralinka.venku.cz/stancl/
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl