Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Przetarg na przewozy kolejowe na Śląsku
Autor Wiadomość

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 15-01-2012, 08:59   Przetarg na przewozy kolejowe na Śląsku Odpowiedz z cytatem

Województwo Śląskie poinformowało, iż planuje ogłosić przetarg na świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego w wojewódzkich przewozach pasażerskich w transporcie kolejowym na terenie województwa śląskiego w trzech kolejnych okresach obowiązywania rozkładów jazdy tj. 2012/2013, 2013/2014 oraz 2014/2015, na odcinkach:

Częstochowa –Widzów Teklinów –(Radomsko),
Katowice –Sławków –(Kozłów, Sędziszów),
Częstochowa –Koniecpol –(Kielce),
Bielsko-Biała –Kozy Zagroda –(Wadowice),
Katowice –Jaworzno Ciężkowice –(Kraków),
Katowice –Nowy Bieruń –(Oświęcim),
(Oświęcim) –Dankowice –Czechowice-Dziedzice –Zebrzydowice –Cieszyn,
Katowice –Rybnik –Chałupki/Racibórz,
Pszczyna –Rybnik –(Kędzierzyn Koźle),
Chałupki –Racibórz –Kuźnia Raciborska –(Kędzierzyn Koźle),
Gliwice –Bytom –Gliwice,
Częstochowa –Cykarzew –(Chorzew Siemkowice),
Częstochowa –Lubliniec –Pawonków –(Opole Gł.),
Katowice –Tarnowskie Góry –Kalety –Krzepice –(Janinów)/Kalety –Lubliniec –Sieraków Śl. –(Kluczbork),
Gliwice –Pyskowice –Kotulin –(Opole Gł.).

Planowany termin ogłoszenia przetargu to 31 maja 2012 roku.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 25-01-2012, 12:23    Odpowiedz z cytatem

Gdzie jest
Katowice - Wisła Głębce ?
Katowice - Zwardoń ?
Bielsko-Biała Gł. - Cieszyn( przez Jaworze Skoczów)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

mały mi Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 27 Mar 2009

PostWysłany: 25-01-2012, 13:04    Odpowiedz z cytatem

Rademenes napisał/a:
Gdzie jest
Katowice - Wisła Głębce ?
Katowice - Zwardoń ?
Bielsko-Biała Gł. - Cieszyn( przez Jaworze Skoczów)?


Od. 1.06 KŚ przejmują linię do Wisły, więc problem sam się rozwiązuje.
Katowice - Zwardoń będzie w PR - nikt nie ma tyle Taboru by obsłużyć tę trasę aniżeli PR.
Jestem tylko ciekaw, które z tych tras zgłoszonych do przetargu - zdobędą KŚ - bo nie wierzę, że nie zdobędą żadnych. Przekonamy się tym samym - komu na czym zależy i co jest priorytetem.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 25-01-2012, 13:21    Odpowiedz z cytatem

Trasą Bielsko-Skoczów-Cieszyn przewoźnicy się nie zainteresują dopóki nie będzie remontu a remontu nie ma, bo się przewoźnicy nie interesują -tak niedawno było mówione. Niestety wkoło Macieju...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 03-03-2012, 20:09    Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie i Przewozy Regionalne będą miały nowego konkurenta, a zlikwidowane dzisiaj pociągi być może wrócą na tory! Jak to możliwe? Zarząd województwa ogłosi w maju pierwszy otwarty przetarg na obsługę kilkunastu linii kolejowych w regionie. Będą mogli zgłosić się wszyscy chętni. - Liczymy nawet na firmy z zagranicy - mówią urzędnicy.

Z torów znika dzisiaj 67 połączeń, w tym całkowicie zostanie zawieszone kursowanie pociągów na linii Gliwice - Bytom. W czerwcu czekają nas kolejne cięcia. Przewozy Regionalne ograniczą kursowanie pociągów na 16 następnych trasach. Powód? Brak pieniędzy. W tym roku województwo zamierza przeznaczyć na transport pasażerski 120 mln zł, podczas gdy Przewozy Regionalne domagały się 140 mln zł.

Ponieważ kasa województwa jest pusta i nie ma skąd wziąć brakującej kwoty, urząd marszałkowski musiał wyznaczyć prawie 100 połączeń do likwidacji. - Zawieszone zostały linie, gdzie jeździło mało pasażerów i gdzie funkcjonuje alternatywa komunikacja autobusowa - zapewnia Aleksandra Marzyńska, rzeczniczka marszałka województwa.

Choć informacje dla pasażerów są fatalne, to pojawiło się światełko w tunelu. Być może w przyszłym roku część likwidowanych dziś połączeń wróci na tory, a Przewozy Regionalne i Koleje Śląskie będą miały nową konkurencję. Jak to możliwe? "Gazeta" dowiedziała się, że w maju zarząd województwa ogłosi pierwszy na tak dużą skalę otwarty przetarg na obsługę kilkunastu linii w regionie, m.in. likwidowaną od dziś linię Bytom - Gliwice oraz połączenia Katowice - Rybnik - Chałupki, Katowice - Tarnowskie Góry oraz Katowice - Nowy Bieruń - Oświęcim. Będą mogli w nim wystartować wszyscy chętni. - Chcemy poszerzyć ofertę dla pasażerów. Liczymy na zainteresowanie firm nie tylko z Polski, ale i zagranicy - mówi Janusz Pogoda, kierownik referatu transportu kolejowego urzędu marszałkowskiego.

Poszerzenie oferty to tylko jeden z celów. Województwo liczy, że wprowadzenie nowego gracza na śląskie tory pozwoli zaoszczędzić i obniżyć koszty transportu kolejowego. Konkurencja może bowiem sprawić, że przyszłoroczna dotacja będzie mniejsza niż do tej pory.

Kto może znaleźć się wśród potencjalnych chętnych? Najczęściej wymienia się Arrivę, prywatnego przewoźnika należącego dziś w większości do Deutsche Bahn, który od 2007 roku wozi pasażerów w województwie kujawsko-pomorskim. Niewykluczone, że zainteresowanie obsługą linii wyrazi też DB Schenker, firma z Zabrza, również należąca do Deutsche Bahn.

Województwo przygotowuje właśnie szczegółowe zapisy, które znajdą się w przetargu na obsługę linii. Wstępne ogłoszenie znalazło się już w Biuletynie Informacji Publicznej.

Przetarg będzie otwarty, więc będą mogły przystąpić do niego także PR oraz Koleje Śląskie. Adam Warzecha, dyrektor marketingu KŚ, nie wyklucza zresztą takiego scenariusza i deklaruje, że firma nie boi się ewentualnej konkurencji. - Powstaliśmy jako alternatywa dla Przewozów Regionalnych, więc konkurencja jest wpisana w naszą działalność - mówi Warzecha.



źródło: gazeta.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 04-03-2012, 20:59   

mały mi napisał/a:
Rademenes napisał/a:
Gdzie jest
Katowice - Wisła Głębce ?
Katowice - Zwardoń ?
Bielsko-Biała Gł. - Cieszyn( przez Jaworze Skoczów)?


Od. 1.06 KŚ przejmują linię do Wisły, więc problem sam się rozwiązuje.
Katowice - Zwardoń będzie w PR - nikt nie ma tyle Taboru by obsłużyć tę trasę aniżeli PR.
Jestem tylko ciekaw, które z tych tras zgłoszonych do przetargu - zdobędą KŚ - bo nie wierzę, że nie zdobędą żadnych. Przekonamy się tym samym - komu na czym zależy i co jest priorytetem.

Czegoś nie rozumiem: To jedne linie KŚ po prostu dostają a o inne muszą walczyć? A jeśli na Zwardoń rzekomo nikt inny nie jest w stanie mieć wystarczającego taboru, to wystartowałyby tylko PR i wygrał, ale możliwość konkurencji powinna być
Powrót do góry

Rademenes Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 30 Mar 2011
Skąd: Śląsk

PostWysłany: 05-03-2012, 09:24    Odpowiedz z cytatem

Ma wszystkie linie powinien być przetarg. Zastanawiam się co by było gdyby tak się stało, że KŚ nie wygrałoby żadnego przetargu ( nie mówię już o PR ) tylko jakiś inny przewoźnik. Co wtedy by zrobił marszałek ze swoją koleją? No chyba, że z góry przetarg jest ustalany i co lepsze to KŚ bierze.

[ Dodano: 05-03-2012, 09:25 ]
@dddbb zgadzam się z Tobą , że powinna być możliwość konkurencji.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 05-03-2012, 09:29    Odpowiedz z cytatem

Zawsze KŚ czy inny przewoźnik który posiada koncesję może świadczyć usługi przewozowe w innych regionach.

Nie jest przywiązany choć posiada to w swojej nazwie do regionu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

dddbb
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 05-03-2012, 09:55   

Rademenes - no więc właśnie. Z przetargu i tego co pisze "maly mi" wynika, że Gliwice-Częstochowa i Katowice-Wisła biorą KŚ ("bo tak"), Katowice-Zwardoń PR ("bo tak") a resztę rozwiąże przetarg. No chyba coś jest nie teges...?
Powrót do góry

Exsimus Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Lut 2009
Skąd: Silesia

PostWysłany: 05-03-2012, 10:35    Odpowiedz z cytatem

Z tego co mi wiadomo KŚ nie muszą stawać do przetargu choć mogą, ale UM chyba jako właściciel może po prostu zlecić swojej spółce KŚ obsługę wybranego przez siebie połączenia kolejowego. Cyba tak to działa.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email

Kyosti Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 31 Lip 2010
Skąd: Rudziniec Gliwicki

PostWysłany: 05-03-2012, 12:52    Odpowiedz z cytatem

A gdzie linia Gliwice-Kędzierzyn przez Rudziniec?

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

gkal Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 20 Maj 2009

PostWysłany: 05-03-2012, 17:16    Odpowiedz z cytatem

Jak to gdzie? Wszystkie pociągi osobowe styku śląskie - opolskie docelowo znikają, oprócz marginalnej Katowice - Wieluń. Odpowiednie lobby na tym czuwa, poza tym linie te nie mają swoich obrońców, badania frekwencji robi się wtedy, kiedy najmniej ludzi jeździ. Jak pociągi są pełne studentów (piątki i niedziele popołudniami) - ankieterów brak. Poza tym w opolskim liczy się tylko jedna linia.
Kolejność likwidacji:
- TG-Opole (już po bólu)
- Cz-wa-Opole (wkrótce)
- Gliwice-Strzelce (niedługo)
- Lubliniec-Kluczbork (da radę pod pretekstem remontu)
- Gliwice-KK (da radę pod pretekstem biedy budżetowej woj. opolskiego i gęstej alternatywy IR+TLK+IC+EIC)
- Racibórz-KK (będzie najtrudniej, ale wystarczy modelowo rozkomunikować w KK, by wygasić czynnik społeczny)

Ślązacy zapragnący wydostać się poza obręb swojego województwa zawsze mogą pojechać sobie do Kielc, Krakowa czy Oświęcimia - podobno piękne, rdzennie [mało]polskie tereny!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ET05 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 24 Sie 2007
Skąd: Skarżysko Kamienna

PostWysłany: 05-03-2012, 20:34    Odpowiedz z cytatem

A gdzie Gliwice - Częstochowa?

Jaja by były jakby KŚ przerżnęło przetarg.

_________________
pozdrawiam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

egon Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 12 Sie 2008

PostWysłany: 05-03-2012, 21:03    Odpowiedz z cytatem

KŚ nie przerżnie!!!Dają najniższą stawkę,zaporową dla innych przewozników,a marszałek dołoży potem reszte bo przecież ....Smile
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Tomasz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 02 Maj 2010

PostWysłany: 05-03-2012, 22:20    Odpowiedz z cytatem

gkal napisał/a:
(...)
Ślązacy zapragnący wydostać się poza obręb swojego województwa zawsze mogą pojechać sobie do Kielc, Krakowa czy Oświęcimia - podobno piękne, rdzennie [mało]polskie tereny!


Nie zgodzę się, bowiem 3 ochłapy w godzinach szczytu z Katowic do Oświęcimia nie zaspokajają w pełni potrzeb mieszkańców. Zresztą na tej linii było już KKA a kiedy było, to pociągi nie kursowały.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl