Wysłany: 28-07-2012, 08:23 Połączenia Śląskie - Opolskie
Witam. W ramach wakacyjnych wypraw odkryłem okrutną prawdę o połączeniach międzywojewódzkich gdzie działają różne spółki. Próba dostania się z Piotrkowa Trybunalskiego do Ozimka w okresie wakacyjnym okazała się niesamowicie skomplikowana. O ile od lat istniało połączenie Koluszki - Częstochowa - Opole przez Lubliniec i Ozimek. Teraz nagle go nie ma. Najszybsze jest IC do Opola a potem "cofamy się". Ba! Zgodnie z rozkładem z stacji Ozimek pociągi dojeżdżają tylko do granicy województwa.
Co jest grane?!
PS Zaznaczam że wybierałem zawsze pociąg z względu na rower
Shamai, Od nowego roku się w ogóle nie dostaniesz, bo odcinek Fosowskie-posterunek odgałężny Bolko będzie zamknięty.
Ze stacji Ozimek odjeżdżają tylko pociąg do stacji Opole, oraz Zawadzkie, ponieważ woj, śląskie wycofało się z finansowania pociągów relacji Tarnowskie Góry-Opole-Tarnowskie Góry,a składy Opole-Częstochowa-Opole zostały wycięte 1 Czerwca.
Tu masz oficjalne terminy, które póki co są obowiązujące - nikt nigdzie nie opublikował -póki co -innych terminów więc uznaję je za wiarygodne. Na pewno są bardzie wiarygodne od tego co pisze Tomasz K.
Terminy dotyczące linii 61 - strona 8 poz 386-417,
Terminy dotyczące linii 144 - strona 14 poz 784.
Według tej rozpiski przynajmniej do końca marca będzie można jeździć przez Lubliniec, Fosowskie do Opola, a nie tak jak twierdził Tomasz K że do nowego roku
Czy jest w ogóle szansa na powrót połączeń Opole - Tarnowskie Góry w 2013 r. Może KS jakoś dogadają z sąsiadami z opolskiego i 2-3 pary pociągów wrócą? Zakładam, że KS będą obsługiwały Tarnowskie Góry i linie do Lublińca, Katowic, może i wtedy wróci coś do Opola p. Fosowskie.
To ma być prawdziwy remont, nowe nasypy, torowisko, trakcja a to wszystko w ramach poprowadzenia pociągów do protezy koniecpolskiej z prędkością 120 na godzinę. Więcej chyba na jednotorówce do Lublińca nie da się wyciągnąć. Przy okazji - między Opolem Głównym a posterunkiem Bolko stawiane są nowe słupy trakcyjne.
PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały dwie umowy, których realizacja wpłynie na poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety – Kluczbork, a tym samym na podniesienie jakości usług przewozowych.
Przedmiotem pierwszej z umów jest zaprojektowanie i wykonanie robót budowlanych na trasie Kalety – Kluczbork. Wykonawca odpowiedzialny będzie m.in. za: wymianę nawierzchni, wzmocnienie podtorza, odtworzenie rowów odwadniających, wymianę rozjazdów, remont nawierzchni przejazdów, remont sieci trakcyjnej, peronów, urządzeń i systemów elektrycznego ogrzewania rozjazdów, wymianę wyeksploatowanych elementów oświetlenia zewnętrznego i urządzeń srk na szlakach i stacjach, a także remont wybranych nastawni kolejowych i obiektów inżynieryjnych. Umowa zostanie zrealizowana przez konsorcjum firm: TORPOL S.A., Przedsiębiorstwo Usług Technicznych INTERCOR” Sp. z o.o., oraz POZBUD T&R S.A. za kwotę 298 809 849,38 zł netto.
Druga z umów przewiduje funkcję inżyniera kontraktu, który zajmować się będzie w imieniu PKP PLK S.A. zarządzaniem, administrowaniem, nadzorem inwestorskim, a także rozliczaniem robót budowlanych realizowanych w ramach projektu. Obowiązki Inżyniera obejmie konsorcjum firm: ECM Group Polska S.A., Warszawa oraz Ingenieria IDOM Internacional S.A., Hiszpania. Umowa opiewa na kwotę 1 855 000,00 zł netto.
Planowane roboty budowlane polegać będą na odtworzeniu pierwotnego stanu linii kolejowej. Efektem prac będzie podwyższenie bezpieczeństwa ruchu pociągów, przywrócenie parametrów technicznych linii, a także likwidacja ograniczeń prędkości poprzez przywrócenie prędkości jazdy pociągów pasażerskim do 120 km/h a pociągów towarowych – do 100 km/h.
Trasa Kalety – Kluczbork, o długości blisko 70 km, stanowi ważny ciąg wywozu towarów ze Śląska w kierunku Poznania i dalej do Szczecina. Efektem prac będzie skrócenie czasu przejazdu, także dla pociągów pasażerskich, w relacji Poznań - Ostrów Wielkopolski - Katowice/Kraków. Inwestycja zostanie uzupełniona przez kolejną rewitalizację planowaną na trasie Kluczbork – Ostrzeszów.
Projekt nr POIiŚ 7.1-70 „Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 143 na odcinku Kalety - Kluczbork” ubiega się o finansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
Od grudnia wracaja pociagi regio w relacji Opole-Lubliniec i powrót. Juz w listopadzie trasa ta ma być przejezdna. Od Lublińca do Częstochowy jeździły będa dalej KŚ.
Na trase Opole-Lubliniec-Czestochowa Str. przekierowane zostana także EIC Odra i Ślęża.
Najlepiej aby linie Lubliniec-Katowice, Lubliniec-Częstochowa, Lubliniec-Gliwice od nowego rozkładu obsługiwały Przewozy Regionalne.
Dało by to możliwość uruchomienia bezpośrednich szybkich połączeń typu Częstochowa-Opole Gł/Wrocław Gł..,Katowice-Kluczbork, Gliwice-Kluczbork a także przywrócenia bezpośrednich połączeń na odcinku Tarnowskie Góry-Wieluń Dąbrowa/Kępno,unikając jednocześnie kłopotliwych przesiadek czy to w Lublińcu czy Krzepicach.
Przy okazji można by spróbować reaktywować linię z Tarnowskich Gór do Opola przez Zawadzkie, lub uruchomić pociągi w relacji Tarnowskie Góry-Opole Gł.przez Kalety, Lubliniec.
KŚ są nie do ruszenia niestety jeśli chodzi o Lubliniec - Częstochowa/Katowice. Linia Lubliniec - Gliwice to niejako "efekt uboczny", a nie stricto linia "dla ludzi". Niemniej można by się pokusić o jakieś pisemka o jednolitość relacji Częstochowa - Opole.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 01-07-2013, 23:37
Raczej nic nie zapowiada tego, by KŚ odstąpiły jakąkolwiek linię biegnącą w całości wewnątrz województwa
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum