To jak przesiąść się z syrenki do mercedesa - tak o nowych lokomotywach w Pol-Miedź Trans mówią maszyniści lubińskiej spółki Pol Miedź Trans. Firma po raz pierwszy kupiła nowe lokomotywy, bo wcześniej korzystano z używanych. Nowoczesne maszyny rozpędzają się do prędkości 140 km/h.
Przekazanie dwóch lokomotyw TRAXX F140 DC odbyło się bardzo uroczyście. Prezes Zarządu, Karol Wołkowiński, wzniósł toast i ochrzcił maszyny, rozbijając kieliszek szampana. - To historyczny moment w naszej firmie, bo są to pierwsze nowe lokomotywy, które do nas trafiają. Pozostałe kupowaliśmy używane, po modernizacjach - przyznał Karol Wołkowiński - W tej chwili mamy dwie dzierżawione lokomotywy elektryczne, dziś dostajemy dwie nowe, do końca roku jeszcze cztery dzierżawione. Do 2015 roku planujemy zakup kolejnych sześciu sztuk.
Zadowolenia nie kryli także maszyniści, którzy podkreślali, że nowy nabytek to ogromna poprawa w stosunku do lokomotyw, których używali do tej pory. - To jest olbrzymi skok cywilizacyjny. Nie do porównania. To jak przesiąść się z syrenki do mercedesa wysokiej klasy - mówił Bogumił Jachimik - Przede wszystkim lekkość w prowadzeniu tej maszyny. Nie trzeba przykładać dużej siły fizycznej. W starszych lokomotywach były urządzenia mechaniczne, tu wszystko jest na układach elektronicznych. Jednym słowem: super!
Koszt tych nowoczesnych maszyn to tajemnica handlowa. Wiadomo jednak, że jedna lokomotywa, w zależności od specyfikacji, to ponad 3 mln euro.
_________________ 2012/18- 205 476 km
2019- 69 888 km
2020- 50 138 km
2021- 50 251 km
2022- 18 455 km
2023 -27 051
2024 -25 164
Lada dzień zostanie ogłoszony przetarg na nowe elektrowozy dla przewoźnika z Grupy KGHM Polska-Miedź. Dostawa pojazdów może nastąpić w 2013 roku.
Przetarg na 6 lokomotyw elektrycznych do obsługi składów towarowych przeprowadzi spółka matka, czyli KGHM Polska Miedź. Pol-Miedź Trans potrzebuje nowych lokomotyw w związku z dobrą koniunkturą na rynku. Elektrowozy muszą obsłużyć składy o masie przynajmniej 3-4 tys. ton.
- Obecnie już ponad 50 proc. zamówień na nasze usługi pochodzi spoza Grupy KGHM. Inwestujemy w tabor, aby sprostać oczekiwaniom kontrahentów. Od lipca w barwach naszej spółki jeżdżą dwie lokomotywy TRAXX F 140 DC. Widzimy potrzebę zakupu dodatkowych 6 pojazdów – informuje Dariusz Liszewski, członek zarządu Pol-Miedź Trans.
Termin dostawy lokomotyw nie jest znany. Będzie zależał od producenta, który wygra postępowanie przetargowe. Średni okres budowy jednej maszyny to 1,5 roku, więc można szacować, że lokomotywy dotrą do przewoźnika w 2013 r.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum