Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego unieważnił ogłoszony na początku lipca przetarg na dostawę 2 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych po naprawie głównej wraz z modernizacją. To kolejny przetarg, jaki nie doszedł do skutku. Dzisiaj informowaliśmy też o unieważnieniu przetargu na naprawę SA109-005.
Taki rozwój wydarzeń może oznaczać, że Koleje Śląskie (spółka będąca własnością samorządu województwa śląskiego) będą miały poważne problemy ze skompletowaniem taboru potrzebnego do rozpoczęcia działalności i przejmowania od Przewozów Regionalnych obsługi kolejnych linii.
Przypomnijmy szczegóły przetargu na używane ezety: całkowita wartość zamówienia (bez VAT) wynosiła 14 800 000 zł. Jedynym kryterium udzielenia zamówienia była najniższa cena. Ezety miały zostać dostarczone w terminie do 9 grudnia br.
Jak czytamy w uzasadnieniu, w prowadzonym postępowaniu przetargowym w wyznaczonym terminie, czyli do dnia 18 sierpnia 2011 r. nie wpłynęła żadna oferta. W związku z tym zamawiający unieważnił postępowanie.
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Newag dostarczy zmodernizowane ezt dla Kolei Śląskich
Komisja Przetargowa Kolei Śląskich zakończyła postępowanie przetargowe dotyczące zamówienia publicznego na dostawę w formie leasingu pięciu zmodernizowanych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT). Zwycięzcą przetargu zostało konsorcjum firm Newag, ING Lease oraz ZNLE Gliwice. Była to jedyna złożona w tym przetargu oferta niepodlegająca wykluczeniu. Wartość zamówienia wynosi 51 233 360, 85 zł (netto).
Wymagany przez przewoźnika zakres modernizacji obejmuje m.in. wózki, mechanizmy podwozia, układy rozruchu, sterowania napędem i hamowania. Aby zapobiec korozji i zamarzaniu drzwi, co często zdarza się w pociągach tego typu, spółka zastrzegła też ich wymianę na aluminiowe. Pojazdy mają być ponadto wyposażony w stojaki na rowery, a kabiny WC dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
Pierwszy z pojazdów ma zostać dostarczony w ciągu 90 dni od podpisania umowy. Kolejne w ciągu 120, 150, a ostatnie dwa w ciągu 180 dni od dnia zawarcia umowy. Jej podpisanie ma nastąpić w najbliższych dniach.
W ubiegłym tygodniu Witold Trólka ze Śląskiego Urzędu Marszałkowskiego mówił nam, że W związku z planowanym na dzień 1 października 2011 r. rozpoczęciem działalności przewozowej spółki Koleje Śląskie, Województwo Śląskie rozważa pozyskanie taboru, nie tylko nowego, ale również po przeprowadzonej modernizacji. Jest to jednakże uwarunkowane dostępnością na rynku takich jednostek. Jak widać udało się.
Po zrealizowaniu zamówienia spółka Koleje Śląskie będzie dysponowała taborem złożonym z dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych EN76 tzw. Elf, czterech pojazdów EN75 typu Flirt, dwóch autobusów szynowych typu 212M oraz z pięciu zmodernizowanych EZT. Pociągi zostaną skierowane do obsługi linii Częstochowa –Gliwice, której obsługę z dniem 1 października 2011 roku mają przejąć Koleje Śląskie.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ogłosił przetarg na dostawę 2 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych. Ezety powinny być po naprawie rewizyjnej lub naprawie głównej wykonanej nie później niż na 6 miesięcy przed dostawą pojazdów.
Otwarcie ofert w przetargu nastąpi 3 listopada. Jedynym kryterium ich oceny jest najniższa cena. Szacunkowa wartość zamówienia wynosi 10 000 000 zł (bez VAT), natomiast termin jego realizacji upływa 16 grudnia 2011 roku (przy czym pierwszy pojazd powinien być dostarczony do dnia 9 grudnia br.).
źródło: Rynek Kolejowy
_________________ "Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum