Wysłany: 23-10-2011, 00:13 Gdzie poczytam o lokomotywowniach?
Witam wszystkich miłośników kolei!
Mam do Was ogromną prośbę.
Jestem studentem filmoznawstwa, uczęszczam obecnie na kurs scenariopisarstwa i zostałem postawiony przed dość trudnym dla mnie zadaniem. Muszę opisać funkcjonowanie Lokomotywowani. Chdzi o to jak wygląda praca w tym miejscy [kto i jak pracuje, jak zmieniają się zadania w ciągu dnia itp. tid]. Wypociny te muszę podeprzeć solidną bibliografią.
Czy bylibyście tak dobrzy [ i dobre ] i podrzucilibyście jakieś artykuły, książki czy inne materiały na ten temat? Mam nadzieję, że istenieją takowe bo mam z tym nielada problem.
Oj ciężki temat Z tego co ja się orientuję to literatura jest uboga, są to głównie przepisy, jest też jedna książka gdzie poświęcono rozdział utrzymaniu lokomotyw (ale bardziej technicznie niż organizacyjnie). Jeżeli odnajdę w czeluściach bałaganu przeprowadzkowego te pozycje to ci napiszę o nich.
Najlepiej nawiązać kontakt z kimś z administracji Zakładu Taboru i to nieoficjalnie, oficjalnie natrafisz na beton. Mnie jeszcze 4 lata temu zabroniono wykonać zdjęcia lokomotyw w takowym zakładzie (cholera, wielka tajemnica techniki z lat 70tych).
Możesz także zwrócić się z prośbą o zwiedzanie takiego Zakładu Utrzymania wśród jednych z prywaciarzy, przypuszczam że otrzymasz zgodę i "przewodnika" tu znowu możesz się spotkać ze światem trochę przekłamanym przez różowe okulary. Nie wiem skąd jesteś ale polecam skontaktowanie się z Lotos Kolej w Gdańsku.
15 września 1991 r. połączono Lokomotywownię i Wagonownię Chełm w jeden zakład. Zostało to potwierdzone zarządzeniem Wschodniej DOKP nr 30 z 30 września 1991 r. Określono w nim zadania połączonych zakładów:
- utrzymanie w pełnej sprawności technicznej przydzielonego taboru trakcyjnego. Wykonywanie przeglądów okresowych, kontrolnych i sezonowych oraz naprawy bieżące i awaryjne.
- bieżące utrzymanie i wykonywanie napraw bieżących wagonów z i bez wyłączania z ruchu. Wykonywanie przeglądów okresowych oraz rewizji okresowych taboru wagonowego. Kwalifikowanie i przygotowanie wagonów towarowych do określonych przewozów. Oględziny techniczne wagonów w pociągach. Próby hamulców w ruchu osobowym i towarowym.
- przekazywanie taboru wymagającego naprawy nie wykonywanej przez zakład do ZNTK.
- konserwacja sprzętu pożarniczego.
- współpraca z kolejami SŻD na przejściu granicznym Dorohusk – Jagodzin.
- nadzór nad magazynem specjalnym RUW i RK.
- kwalifikowanie wagonów do składów pociągów oraz przygotowanie składów osobowych do drogi.
- utrzymanie i dokonywanie napraw urządzeń mechanicznych sieci naziemnych do nawadniania, ogrzewania, czyszczenia i mycia wagonów osobowych.
- utrzymanie oraz dokonywanie napraw bieżących urządzeń elektrycznych związanych z oświetleniem i ogrzewaniem pociągów.
- fizyczna likwidacja wagonów.
- utrzymanie i naprawa bieżąca pomieszczeń zakładu.
- utrzymanie taboru osobowego pod względem technicznym i sanitarnym.
- utrzymanie i obsługa pociągu ratunkowego, pługów odśnieżnych oraz stacji wodnych.
- wykonywanie samochodowych przewozów gospodarczych oraz utrzymanie i obsługa przydzielonych samochodów.
- utrzymanie obsady osobowej potrzebnej do pracy.
W uzasadnionych przypadkach Zakład Taboru mógł mieć zlecone dodatkowe zadania np. utrzymanie i konserwacja urządzeń przeładunkowych na stacjach granicznych oraz naprawy i regeneracje zespołów zamiennych z rezerwy obiegowej i innych części zamiennych do taboru.
Oczywiście dziś to trochę inaczej wygląda, m.in. pługi poszły do PKP PLK itd itd, gdzieś jeszcze w domu mam zadania dyspozytora sekcji eksploatacji taboru trakcyjnego
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum