Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Bilet KM w komórce
Autor Wiadomość

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 27-09-2011, 17:52   Bilet KM w komórce Odpowiedz z cytatem

Bilet KM w komórce

Nowy kanał sprzedaży biletów. Koleje Mazowieckie oferują podróżnym możliwość zakupu biletu przez telefon komórkowy. To efekt porozumienia, zawartego przez Spółkę z Mennicą Polską. Dla tysięcy osób, które codziennie podróżują pociągami KM, to duże ułatwienie.

System płatności za bilet przez telefon komórkowy pozwala na wykonywanie wszystkich czynności związanych z zakupem przez całą dobę, z dowolnego miejsca. SkyCash działa we wszystkich sieciach GSM i jest obsługiwany przez każdy telefon z dostępem do Internetu. Bilety z komórki są ważne w blisko 800 pociągach Kolei Mazowieckich kursujących po Mazowszu.

Usługa umożliwia zakup biletów: strefowych czasowych normalnych i ulgowych (bilety ważne w pierwszej, drugiej oraz trzeciej strefie), dobowych imiennych normalnych i z ulgą (40% i 50%), a także biletów według ofert specjalnych obowiązujących na odcinkach: Warszawa Zachodnia – Otwock oraz Warszawa Włochy – Warszawa Rembertów.

Aby kupować bilety za pomocą SkyCash należy zainstalować w komórce aplikację (dokonać rejestracji w systemie SkyCash) i zasilić ją środkami pieniężnymi. Pobranie programu polega na wpisaniu w przeglądarce telefonu adresu m.skycash.com lub wysłaniu pustego SMS-a na numer 510 510 205 (opłata zgodna z cennikiem operatora). Użytkownik wybierając w menu „Usługi/Bilety”, może dokonać zapłaty za przejazd. Podczas kontroli biletów podróżny będzie jedynie okazywał ekran aplikacji z wyświetlonym kodem 2D oraz danymi dotyczącymi biletu.

– Taki sposób sprzedaży wiąże się z oszczędnością czasu i z pewnością ułatwi pasażerom podróżowanie pociągami. Szukanie kas i stanie w kolejkach nikomu nie sprawia przyjemności, a w tym przypadku wystarczy tylko telefon komórkowy i dostęp do Internetu i bilet możemy mieć właściwie od ręki – podkreślił marszałek Adam Struzik.

– To już kolejne działanie sprawiające, że Koleje Mazowieckie stają się coraz bardziej przyjazne pasażerom. Zakup nowych i modernizacja starych pociągów, kampanie społeczne, oznaczenie w pociągach miejsc dla kobiet w ciąży, a także możliwość zakupu biletu przez telefon sprawiają, że nasza spółka staje się przewoźnikiem na miarę XXI wieku – dodał wicemarszałek Krzysztof Strzałkowski

- Mennica Polska od lat obsługuje systemy poboru płatności za przejazdy komunikacją zbiorową. Obecnie jesteśmy operatorem 1,5 mln kart miejskich w całej Polsce, a nasze systemy pozwalają na rozliczenia płatności za różne formy transportu. Wprowadzenie płatności przez telefon w Kolejach Mazowieckich to furtka to kolejnych ułatwień dla pasażerów - powiedział Tadeusz Steckiewicz, Prezes i Dyrektor Naczelny Mennicy Polskiej.

Prezes Kolei Mazowieckich, Artur Radwan podkreślił, że rozszerzenie systemu sprzedaży biletów o kolejny kanał dystrybucji, wiąże się z rozwojem \spółki. To kolejna usługa wprowadzona z myślą o podróżnych.

- Stale unowocześniamy park taborowy, sprawiając, że kolej staje się dostępna dla wszystkich grup podróżnych, w tym dla osób niepełnosprawnych, czy osób podróżujących z małymi dziećmi. Wspólnie z Samorządem Województwa Mazowieckiego realizujemy projekt budowy parkingów przy stacjach kolejowych, przez co dostępność naszych pociągów jest coraz większa i coraz więcej podróżnych korzysta z naszych usług. Wdrożenie oferty umożliwiającej zakup biletu przez komórkę jest uzupełnieniem podejmowanych działań. Zasady są proste: wystarczy mieć dostęp do Internetu w telefonie komórkowym, nie potrzeba nawet konta w banku, żeby kupować bilety. Rozwiązanie jest bardzo innowacyjne i działa już w kilku wielkich aglomeracjach w Polsce.

źródło: Koleje Mazowieckie / Rynek Kolejowy

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

susan Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 04 Lip 2011

PostWysłany: 21-10-2011, 11:07    Odpowiedz z cytatem

Bardzo fajnie, moim zdaniem to spore udogodnienie
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 21-10-2011, 11:17    Odpowiedz z cytatem

Niestety dostępne rodzaje biletów pozostawiają wiele do życzenia. Nie ma zwykłych biletów jednorazowych...

CallPay działający na Śląsku w PR oraz KŚ umożliwia pobieranie środków finansowych wprost z karty płatniczej MasterCard, dzięki czemu nie trzeba zamrażać pieniędzy na koncie u pośrednika, pamiętać o wcześniejszym doładowaniu, itp. W SkyCash nie ma takiej możliwości.

http://img835.imageshack.us/img835/874/callpayupaid.png
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pasażer84 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lip 2011

PostWysłany: 23-10-2011, 20:27    Odpowiedz z cytatem

susan napisał/a:
Bardzo fajnie, moim zdaniem to spore udogodnienie


Tak samo jak możliwość zakupi biletu przez internet. Z tej opcji korzystam dość często i jestem bardzo zadowolony.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 23-10-2011, 21:38    Odpowiedz z cytatem

... w KMach?!

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

robertcb Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 18 Paź 2011

PostWysłany: 24-10-2011, 12:43    Odpowiedz z cytatem

Jak by nie mogli zrobić sprzedaży przez internet w oparciu o kurs'90.

Czyli że pasażer może sobie kupić dowolny bilet na dowolną relację i pociag, podobnie jak w kasie.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

rumburak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Sie 2011
Skąd: Konstancin-Jeziorna

PostWysłany: 24-10-2011, 17:30    Odpowiedz z cytatem

robertcb, no tak średnio... mnóstwo przepisów na zasadzie: "taki bilet jest niedozwolony" nie jest technicznie zablokowane w systemie sprzedażowym, a jedynie opiera się na wiedzy dzielnych kasjerek, które kategorycznie odmówią i własną pełną piersią będą broniły przed popełnieniem takiego występku.

Nie bez powodu takim wielkim utrapieniem jest uruchomienie internetowej sprzedaży biletów z przesiadką. W Polsce dotychczas nie udało się nikomu, choć skądinąd wiem że są prowadzone prace nad takim rozwiązaniem.

_________________
Dzień dobry!
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

susan Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 04 Lip 2011

PostWysłany: 25-10-2011, 13:07    Odpowiedz z cytatem

robertcb napisał/a:
Jak by nie mogli zrobić sprzedaży przez internet w oparciu o kurs'90.

Czyli że pasażer może sobie kupić dowolny bilet na dowolną relację i pociag, podobnie jak w kasie.


No może w końcu zrobią
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl