Wysłany: 14-01-2011, 23:41 Szynobusem z Gorzowa do Poznania
Z Gorzowa znów jeździ szynobus do Poznania
Nasze miasto znów połączyło bezpośrednie połączenie ze stolicą Wielkopolski. Dojechać tam można dużym szynobusem. Pociągi wyjeżdżają w Kostrzynie i przez Gorzów i Krzyż docierają do Poznania. A co najważniejsze - nie trzeba się przesiadać na stacji Krzyż.
Duże, zabierające do 300 osób szynobusy w Kostrzynie startują o 5.24, 15. 16. W naszą stronę pociągi z Poznania wyjadą o 8.52 i 18.32. Podróż potrwa 2 godziny i 46 minut.
Pierwotnie planowano, że połączenie to ruszy dopiero w marcu, kiedy na północ województwa przyjadą dwa nowe autobusy szynowe, które właśnie powstają w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Mińsku.
Jednak spółka Przewozy Regionalne uruchomiła szynobus do stolicy Wielkopolski wcześniej, na prośbę Urzędu Marszałkowskiego.
źródło: Gazeta Lubuska
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
cos mi sie wierzyc nie chce.A skad oni wzieli duzy szynobus skoro 50% z nich jest w remoncie.A te ktore sa ledwo daja rade na trasie Kostrzyn-Krzyz.Czyzby pozyczone?Czy tez moze jakies nowe bonanzy zasilily szeregi i jakis sie zwolnil??Wiecej szczegolow prosze.
Połączenia są potrzebne i fajne, ale głupie jest to, że pociągi jadące do Poznania od Krzyża do Poznania jadą jako przyspieszone, a wracając zatrzymują się na każdej stacji. Szkoda, bo to wydłuża czas przejazdu, a według mnie priorytetem w takich połączeniach jak np Gorzów - Poznań powinien być krótki czas przejazdu. Jako przykład bardzo dobrze funkcjonujących w ten sposób połączeń wystarczy podać relację Katowice - Częstochowa realizowaną na EN75.
Sytuacja taborowa na linii Krzyż-Kostrzyn powoli wraca do normy!
Jak napisał Marduq, wrócił SA 133, w dodatku na części Regio można spotkać prawdziwy rarytas, w postaci SU42 z 2 Bipami Przepiękny widok.
Taki dziś zaobserwowałem na punktualnym jak nigdy Regio 80427 Krzyż-Kostrzyn.
Natomiast na Regio 80426 Kostrzyn-Krzyż jechała SU45 z wagonami.
Więc wszystko nareszcie chyba wraca do normy!!
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Kuba MK, skąd te Bipy i wagony (chodzi mi o st.mac.)?
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Damian Łódź, niestety tego nie wiem. SU42 z bipami widziałem jadąc do sklepu, jak skład odjeżdżał już ze stacji (bo mieszkam w okolicach stacji Strzelce K.W.). Natomiast SU45 z wagonami słyszałem zwyczajnie z okna domu, start SU45 wszędzie rozpoznam, a na pewno jechała z osobówką Kostrzyn-Krzyż bo pasowała do rozkładu. Postaram się w najbliższych dniach nagrać te składy.
Może jest jakiś specjalista od wagonów na forum??
_________________ 01.12.2008 - początek końca przewozów dalekobieżnych w Polsce - przejęcie pospiesznych przez IC.
Su z Bipami??Wow.jak za starych dobrych czasow Chyba wybadam kiedy jada i normalnie fotke cykne bo nie wiadomo czy mozna bedzie je jeszcze kiedys zobaczyc
2Bhp było ze st. mac. Chojnice. Głównie te wagony latały w rejonie Poznania - wszystkie zestawy Bhp sprowadzone do poznania są z Chojnic - ale pewnie z racji tego, ze Krzyż częściowo korzysta z wagonów Gorzowskich, mogło coś wyniknąć z obiegu.
Co do SU42, jeśli był zółty i wyblakły to był to SU42-540. Po za tym sytuacja taborowa codziennie jest niestety inna, ciężko połapać się w obiegach i wyliczyć jaki tabor będzie jeździł.
Pofatygowałem się na kostrzyński dworzec, żeby obadać jak to wygląda. Padło na pociąg do Krzyża 16.23. Zajechał mały szynobus SA 105-105. Już na starcie był komplet. Pozwoliłem sobie policzyć po kryjomu pasażerów. Wyszło 42 osoby. Wolę sobie nie wyobrażać jak to wyglądało dalej. Na bocznicy obok peronu drugiego oczywiście bez zmian kwitnie zepsuty SA 133-007 a na sąsiednim torze 2 bonanzy. Miałem nadzieje ze natrafię na bipy. No cóż, może jutro.
P. S. Specjalnie dla Marduqa ze spacjami i polskimi znakami
Połączenia są potrzebne i fajne, ale głupie jest to, że pociągi jadące do Poznania od Krzyża do Poznania jadą jako przyspieszone, a wracając zatrzymują się na każdej stacji. Szkoda, bo to wydłuża czas przejazdu, a według mnie priorytetem w takich połączeniach jak np Gorzów - Poznań powinien być krótki czas przejazdu.
Tak, ale weź pod uwagę, iż te połączenia są również dotowane przez UMWW, nie tylko UMWL, a więc Wielkopolska również ma coś do powiedzenia. I o ile w stronę Poznania w niedługim czasie przed lub po jedzie kibel, zatrzymujący się na każdym przystanku, o tyle w drodze powrotnej najbliższy pociąg jest za lub po minimum godzinie czasu. W związku z czym, żeby nie było przerwy w pociągach regio od 17:53 do 20:00 w (D) a od 16:50 do 20:00 w weekendy, UMWW zażyczył sobie: dajemy siano, i wymagamy żeby z powrotem zatrzymywał się na każdym przystanku.
Zrozumcie to wreszcie.
Mam już dość wysłuchiwania Gorzowiaków, że to "ich pociąg" i mamy "wypierdalać" jak jesteśmy z Szamotuł lub Wronek, bo "za 15 minut mamy swój pociąg" - co jest GÓWNO prawdą.
(...)"za 15 minut mamy swój pociąg" - co jest GÓWNO prawdą.
Wyrwane z kontekstu, ale PRAWDZIWE!
Dzisiaj "Słońce Karpat" zgasło o szóstej w Drawskim Młynie.
Twoje to krakanie , czy duch Causescu się tam przypałętał - nieważne - lubuski szynobus, jadący godzinę później z Gorzowa, z napisem "DZIEŃ DOBRY" na wyświetlaczu , zatrzymywał się na każdej stacji.
Podziękowania dla dyspozytora - z decyzją o zmianie planu 87420 wyrobił się w pół godziny!!!
Normalnie nie dowierzałem, dopóki nie poczułem smrodu klocków hamującej PESY.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum