Wysłany: 06-04-2011, 12:18 DB uruchomią stałe połączenie towarowe z Chinami?
Deutsche Bahn poinformowały, iż mają w planach uruchomienie komercyjnego kolejowego połączenia towarowego z Chin do Europy. Uzależnione jest to od zapotrzebowania partnerów biznesowych, a pociąg przemierzałby 10,3 tys. km.
Oświadczenie DB pojawiło się po zakończeniu kursu pociągu testowego, który w poniedziałek przyjechał z Chonquing do Duisburga w Niemczech. To już drugie podejście Deutsche Bahn do uruchomienia regularnych połączeń kolejowych na tej trasie. Poprzednim razem, przy wykorzystaniu rosyjskiej kolei transsyberyjskiej, okazało się, iż trasa byłaby o 2 tys. km dłuższa. Nie wzbudziła ona zainteresowania klientów.
Nowa, położna bardziej na południu trasa, przebiega przez Mongolię, Kazachstan, Rosję, Białoruś i Polskę. Pociąg potrzebuje 16 dnia na pokonanie tego dystansu, co oznacza skrócenie czasu przewozu o połowę w porównaniu z drogą morską. Jak się jednak okazuje, koszt przetransportowania towarów jest w tym wypadku niższy niż przy użyciu samolotu, ale droższy niż przy zastosowaniu statków.
źródło: DPA / Rynek Kolejowy
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Każdego dnia DB Schenker Rail Automotive wysyła do Chin pociąg kontenerowy z częściami samochodowymi. Jego podróż trwa 23 dni – dwukrotnie krócej niż transport drogą morską.
Na odbywającym się w Lipsku Międzynarodowym Forum Transportowym prezes Deutsche Bahn Rüdiger Grube zaprezentował doświadczenia związane z pociągami kontenerowymi Niemcy – Chiny.
Uruchamiane przez DB Schenker Rail Automotive pociągi kursują od września 2011 r. na trasie Lipsk – Shenyang i przewożą części samochodowe na zlecenie koncernu BMW. Każdego dnia roboczego Niemcy opuszcza pociąg złożony z 40 kontenerów, który na pokonanie trasy liczącej 11 tys. km potrzebuje 23 dni. Transport koleją jest dwa razy szybszy niż drogą morską. Trasa pociągu wiedzie przez Polskę, Białoruś i Rosję.
Niemcy wiążą z podobnymi transportami duże nadzieje. W swoim wystąpieniu prezes Grube stwierdził, że bezpośrednie pociągi kontenerowe przyczyniała się do wzrostu przewozów kolejowych oraz wzrostu gospodarczego Niemiec.
W spotkaniu wzięli ponadto udział m.in. niemiecki minister komunikacji Peter Ramsauer i chiński wiceminister transportu Feng Zhenglin.
Międzynarodowe Forum Transportowe w Lipsku (2- 4 maja) jest jedną z największych konferencji na temat transportu na świecie. W obradach biorą udział przedstawiciele ministerstw transportu, zarządów kolejowych, ośrodków badawczych i przedsiębiorstw z 50 państw.
O rozowoju transportu kolejowego między Europą a Chinami myślą Koleje Rosyjskie, które chcą, aby podróż od granicy z Polską do Azji wyniosła tylko 7 dni.
O tym jak ważne jest połączenie kolejowe z Chinami wspomniał niedawno wicepremier, minister gospodarki Waldemar Pawlak.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum