Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Przetarg na przewozy kolejowe na Śląsku
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 22-03-2012, 12:22    Odpowiedz z cytatem

Przetarg na przewozy wymusi zmiany w PR

- Wygaśnięcie umowy 5-letniej z Przewozami Regionalnymi nie oznacza rezygnacji z usług przewoźnika od przyszłego roku. Dla zarządu województwa śląskiego jest to szansa na otwarcie nowej elastycznej formuły współpracy. Umowa, która zaczęła obowiązywać od roku 2008 była wtedy pierwszą w kraju zawieraną na tak długi czas – czytamy w komentarzu przedstawiciela śląskiego urzędu marszałkowskiego.

- Umowa z Przewozami Regionalnymi w intencji ówczesnego zarządu województwa miała stabilizować nie tylko sytuację spółki, ale także dawać podstawy do realizacji polityki regionalnej w zakresie rozwoju i integracji komunikacji pasażerskiej – zaznacza Witold Trólka z biura prasowego Urzędu Marszałkowskiego Województwa Śląskiego. - Jej obowiązywanie w rzeczywistości ograniczyło możliwości elastycznego reagowania na problemy rynku pasażerskiego, jak i wpływu na działalność przewoźnika. W praktyce propozycje zmiany zasad współpracy korzystnych dla zarządu województwa wymagają mozolnych renegocjacji umowy ramowej – dodał Witold Trólka.

Przedstawiciel urzędu marszałkowskiego zaznaczył, że co roku w ramach umowy odbywały się negocjacje dotyczące ustalenia wysokości świadczeń finansowych z budżetu samorządu województwa, tak aby jak najlepiej przełożyły się one na jakość usług dla pasażerów. - Statystycznie to ok. 100 mln zł rocznie (rok 2008-82,7 mln zł, 2009- 99,99 mln zlł, 2010- 110,46 mln zł, 2011- 146,56 mln zł). Osiągnięcie tego efektu to nie tylko kwestia wysokości dofinansowania z budżetu województwa, a więc pieniędzy podatnika, ale także zobowiązania przewoźnika do zwiększenia przychodów oraz takiej redukcji kosztów, aby nie miało to negatywnych społecznych skutków dla pasażera. W rzeczywistości praktyka pokazała, że Przewozy Regionalne nie są w stanie wywiązać się ze swojej części zobowiązania. Samorząd województwa musiał zwiększać planowaną roczna kwotę dotacji z blisko półmiliardowej puli zabezpieczonej umową. Dla przykładu, w tym roku na ten cel zarząd województwa zarezerwował ok. 120 mln zł, przewoźnik określił wysokość swojego deficytu na 150 mln zł. Gdyby trzymać się ściśle zasad wieloletniej umowy, to do wykorzystania w jej ostatnim roku obowiązywania zostałoby ok. 70 mln zł – tłumaczy Trólka.

- Na mankamenty wynikające z umowy długookresowej nałożyła się ogólna sytuacja spółki i jakość współpracy. Marszałek Adam Matusiewicz zarówno w swoim imieniu jak i marszałków województw wielokrotnie wypowiadał się o braku dostępu do informacji, powolnej restrukturyzacji, zawyżaniu kwot dotacji. W konsekwencji sytuacje kryzysowe, które nie są tylko doświadczeniem województwa śląskiego doprowadziły do tego, że marszałkowie zaczynają uruchamiać swoje spółki, jak i wspólnie planują przeprowadzenie podziału Przewozów Regionalnych – dodał przedstawiciel śląskiego urzędu marszałkowskiego

Witold Trólka podkreślił, że rok 2013 może oznaczać dla Przewozów Regionalnych konieczność zmiany utartych zasad funkcjonowania, a powodem tego ma być m. in. ogłoszenie otwartego przetargu na obsługę większości linii obsługiwanych przez PR na Śląsku. - Każda firma starająca się o obsługę pasażerów i dotacje na ten cel z budżetu samorządu województwa będzie musiała przygotować konkurencyjne oferty. Obecnie trwają przygotowania specyfikacji przetargowej. W jej opracowaniu mogą uczestniczyć firmy przewozowe oraz specjaliści rynku kolejowego. Urząd marszałkowski ogłosił bowiem zaproszenie do dialogu technicznego. Bardzo ważnym na tym etapie jest wymiana pozytywnych i negatywnych doświadczeń, tak aby przyszła umowa zakładała współpracę z korzyścią dla obu stron – podsumował Witold Trólka.

źródło: Rynek Kolejowy

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 22-03-2012, 15:22    Odpowiedz z cytatem

W grudniu tego roku wygasa pięcioletnia umowa na świadczenie przewozów pasażerskich między samorządem województwa śląskiego a Przewozami Regionalnymi. Przewoźników chętnych do zastąpienia PR nie brakuje. Wśród nich jest też prywatny przewoźnik z Wielkiej Brytanii.

Marszałek Adam Matusiewicz zapowiedział, że ogłosi przetarg nieograniczony na obsługę kolejowych przewozów pasażerskich.

- Liczymy, że do otwartego przetargu staną liczący się gracze na polskim jak i europejskim rynku kolejowym. Śląskie z gęstą siecią połączeń jest atrakcyjnym rynkiem pasażerskim – mówił 8 marca „Kurierowi Kolejowemu” Witold Trólka z biura prasowego UMWŚ.

Do tej pory swoje zainteresowanie oficjalnie wyraziła spółka Arriva, której właścicielem jest Deutsche Bahn.

- Zgłasza się do nas z zapytaniem wielu zainteresowanych przewoźników zagranicznych, w tym m.in. z Wielkiej Brytanii - potwierdza Aleksandra Marzyńska, rzecznik prasowy marszałka województwa śląskiego. Na pytanie kim jest ten przewoźnik, informacji nie uzyskaliśmy.


źródło:Kurier Kolejowy
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

chybieic Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 22 Maj 2008
Skąd: Chybie

PostWysłany: 02-06-2012, 17:41    Odpowiedz z cytatem

Maj się skończył a UM dalej nie ogłosił przetargu.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 27-06-2012, 17:47    Odpowiedz z cytatem

Marszałek śląski: PLK zablokowała przetarg na przewozy

Od grudnia tego roku do 2015 r. pasażerów korzystających z pociągów w województwie śląskim będzie obsługiwać tylko jedna spółka - Koleje Śląskie. Na torach pojawi się więcej pociągów – informuje zarząd Województwa Śląskiego.

Według niego, przekazanie organizacji regionalnych przewozów pasażerskich Kolejom Śląskim to efekt żądań spółki PKP Polskie Linie Kolejowe i Urzędu Transportu Kolejowego.
Prace nad przetargiem prowadziliśmy od ubr. - poinformował podczas konferencji prasowej marszałek Adam Matusiewicz. - Byliśmy blisko jego ogłoszenia, gdy pod koniec maja otrzymaliśmy stanowisko PKP PLK, którego długo nie mogliśmy zaakceptować.
To prawdziwy "ewenement", podkreślił marszałek. PLK zapowiedziała, że do 20 czerwca musi zostać wybrany przewoźnik, bowiem inaczej zdublowane rozkłady zostaną odrzucone
- Można się było pokusić, aby wskazać przewoźnika wcześniej, ale byłoby to w tym wypadku naruszeniem prawa o zamówieniach publicznych - podkreślił Matusiewicz.
Rozkłady na te same linie, czyli zdublowane, złożyli w tym roku trzej przewoźnicy: Koleje Śląskie, Przewozy Regionalne i Arriva. Obecnie obsługują je PR oraz KŚ.
Jak wyjaśniał marszałek, stanowisko PKP PLK podtrzymał prezes UTK, co zmusiło zarząd województwa do podjęcia przyspieszonej decyzji, by bez przetargu wybrać tę spółkę, która zaproponowała najkorzystniejszy dla pasażera rozkład jazdy, czyli Koleje Śląskie.
Zapowiada ona, że od grudnia, kiedy zacznie obowiązywać w województwie nowy rozkład jazdy, na tory wyjedzie o ok. 100 pociągów więcej niż dotychczas. Ich liczba zwiększy się do ok. 600 i w ciągu roku przejadą one ok. 9,5 mln km, tj. o 1,5 mln więcej niż zaplanowano na ten rok.
KŚ mają obecnie 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych. Do realizacji nowych zadań, spółka potrzebować będzie ok. 70 pociągów. Planuje wydzierżawić (z możliwością wykupu) dziesięć nowych pociągów, które mają trafić na linię Katowice -Bielsko-Biała. Pozostałe wydzierżawione lub wynajmowane pociągi będą składami używanymi.
Jak zaznaczył marszałek, wszystkie koszty związane z pozyskaniem taboru mają zawierać się w kwotach dotacji, w ramach przygotowywanej trzyletniej umowy.
Marszałek Matusiewicz tłumaczył, że wybór Kolei Śląskich to lepsze wykorzystanie finansów publicznych. Co roku otrzymają one z budżetu województwa śląskiego ok. 156 mln zł dofinansowania. Pozwoli to na pokrycie różnicy między przychodami a kosztami realizacji usług oraz, co dotychczas nie było praktykowane, sfinansowanie zakupu, leasingu czy też dzierżawy nowego taboru.

W związku z tym, że zarząd spółki Przewozy Regionalne podjął wczoraj decyzję o likwidacji swojego śląskiego zakładu, do zwolnienia przewidzianych jest ok. 1,9 tys. pracowników Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych. Część z nich zostanie zatrudnionych w spółce Koleje Śląskie, zapewnił marszałek.

Od kilku miesięcy trwają negocjacje specjalnego zespołu roboczego z udziałem związków zawodowych oraz pracodawców - Przewozów Regionalnych i Kolei Śląskich. Został on utworzony w efekcie postanowień Wojewódzkiej Komisji Dialogu Społecznego. Jego celem jest przygotowanie warunków związanych z zatrudnianiem pracowników PR przez KŚ.


źródło: wnp.pl
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

eu07-223 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 09 Lut 2011
Skąd: Chorzów

PostWysłany: 27-06-2012, 19:39    Odpowiedz z cytatem

Pirat napisał/a:
Przetarg na przewozy wymusi zmiany w PR
Przedstawiciel urzędu marszałkowskiego zaznaczył, że co roku w ramach umowy odbywały się negocjacje dotyczące ustalenia wysokości świadczeń finansowych z budżetu samorządu województwa, tak aby jak najlepiej przełożyły się one na jakość usług dla pasażerów. - Statystycznie to ok. 100 mln zł rocznie (rok 2008-82,7 mln zł, 2009- 99,99 mln zlł, 2010- 110,46 mln zł, 2011- 146,56 mln zł). Dla przykładu, w tym roku na ten cel zarząd województwa zarezerwował ok. 120 mln zł, przewoźnik określił wysokość swojego deficytu na 150 mln zł. Gdyby trzymać się ściśle zasad wieloletniej umowy, to do wykorzystania w jej ostatnim roku obowiązywania zostałoby ok. 70 mln zł – tłumaczy Trólka.


Umowa 5-letnia podpisana została na 510mln złotych to w ostatnim roku pozostało by ok. 80mln. Też bym chciał aby 10mln wpadło mi do kieszeni niezauważone.

pospieszny napisał/a:

Prace nad przetargiem prowadziliśmy od ubr. - poinformował podczas konferencji prasowej marszałek Adam Matusiewicz. - Byliśmy blisko jego ogłoszenia, gdy pod koniec maja otrzymaliśmy stanowisko PKP PLK, którego długo nie mogliśmy zaakceptować.


Już to pisałem w innym msc. To nie jest kolejka PIKO jak się wielu wydaje. Prace nad przetargiem powinny być zakończone w lutym i przetarg na pocz. marca bowiem rozkłady jazdy do PLK zgłasza się do marca, ale jak ktoś bawi się PIKO to tak jest. Nic dziwngo, że w maju kiedy trzeba rozkłady już uzgadniać PLK się ciepie, bo nie ma co uzgadniać. Za to zdziwienie w UM nie ma granic... żenada.

pospieszny napisał/a:

Jak wyjaśniał marszałek, stanowisko PKP PLK podtrzymał prezes UTK, co zmusiło zarząd województwa do podjęcia przyspieszonej decyzji, by bez przetargu wybrać tę spółkę, która zaproponowała najkorzystniejszy dla pasażera rozkład jazdy, czyli Koleje Śląskie.


A skąd mamy wiedzieć, że rozkład KŚ był najlepszy? ... "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza"...

pospieszny napisał/a:

Zapowiada ona, że od grudnia, kiedy zacznie obowiązywać w województwie nowy rozkład jazdy, na tory wyjedzie o ok. 100 pociągów więcej niż dotychczas. Ich liczba zwiększy się do ok. 600 i w ciągu roku przejadą one ok. 9,5 mln km, tj. o 1,5 mln więcej niż zaplanowano na ten rok.


To wprost niesamowite, ale poczekamy zobaczymy. Na szczęście na forum można sięgnąć do tyłu i spr. zapowiedzi z realizacją. Pozostaje jeszcze żmudna droga na pozyskanie taboru i zmieszczenie się w 156mln rocznie z pozyskaniem taboru to jakoś to cieńko widzę.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

sabatnik Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 31 Paź 2010
Skąd: krakowskie

PostWysłany: 27-06-2012, 21:23    Odpowiedz z cytatem

A nie mogło być tak, że rozkład zostałby zgłoszony a wykonywany byłby przez wyłonionego w przetargu przewoźnika? Przecież wiadome, że każdy z przewoźników zgłaszałby podobne rozkłady.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 3 z 3 Idź do strony Poprzedni  1, 2, 3
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl