Wysłany: 09-01-2020, 13:14 Bilet internetowy tylko z dokumentem tożsamości
PKP Intercity może żądać okazania dokumentu przy sprawdzaniu biletów kupionych przez internet czy też za pomocą aplikacji mobilnej – uznał Urząd Ochrony Danych Osobowych.
Bilety elektroniczne to dzisiaj standard. Wchodząc na nie do kina, teatru czy nawet na wielotysięczny koncert po prostu pokazujemy wydruk lub też ich obraz na wyświetlaczu telefonu. Podobnie jest z aplikacjami pozwalającymi płacić za komunikację miejską. Inne zasady obowiązują natomiast w pociągach PKP Intercity. Korzystający ze strony internetowej czy też aplikacji pasażer jest proszony o podanie imienia i nazwiska. Następnie pokazując e-bilet konduktorowi, musi okazać dokument potwierdzający tożsamość. Tylko wówczas e-bilet jest ważny.
Czy przewoźnik kolejowy ma prawo legitymować pasażera z biletem kupionym przez internet? Urząd Ochrony Danych Osobowych rozstrzygnął problem, który od lat był spornym tematem między pasażerami a kontrolującymi. Skargi podróżnych w tej sprawie wpływają również do Urzędu Transportu Kolejowego.
Dlaczego na biletach umieszczane jest imię i nazwisko osoby kupującej?
Umieszczenie imienia i nazwiska na biletach kupowanych przez Internet (także przez aplikacje mobilne) jest konieczne dla przeprowadzenia prawidłowej kontroli biletów i przeciwdziałaniu nadużyciom – poinformował wiceminister Bittel w odpowiedzi na interpelacje poselską.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum