Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego ogłosił właśnie przetarg na zakup nowego sześcioczłonowego EZT. Wymagania takie, jak w zakończonym niedawno przetargu KŚ na dostawę 6. sześcioczłonowych EZT. Termin otwarcie ofert przewidziano na 17. października, z dostawą w do 17. grudnia
Więcej informacji:
http://bip.slaskie.pl/index.php?grupa=616&id=1346935881&id_menu=90
Szkoda tylko że w tych EZT zapominają o toaletach
Ciekawe co ze spalinówkami, przesuwają przetarg przesuwają, czyżby nikt się nie zgłosił?
Nie zapominają, tyle że KŚ wymagają tylko 1. toalety na pociąg.
Jest zainteresowanie, sądząc po ostatnich prośbach, nawet zza granicy. KŚ odrzuciły prośbę o przesunięcie o 2 tygodnie terminu składania ofert na część B i C, choć proszący o to motywowali czasem potrzebnym na przetłumaczenie dokumentacji podwykonawcom zagranicznym.
Nie orientuje się ktoś może, czy Pesa podpisała dzisiaj umowę?
Jest zainteresowanie, sądząc po ostatnich prośbach, nawet zza granicy. KŚ odrzuciły prośbę o przesunięcie o 2 tygodnie terminu składania ofert na część B i C, choć proszący o to motywowali czasem potrzebnym na przetłumaczenie dokumentacji podwykonawcom zagranicznym.
Wydaje mi się że kupują takie same pociągi jak Warszawska SKMka, przynajmnej była afera o skopiowaniu warunków przetargu, ale mogę się mylić bo nie czytałem, co do tych szynobusów to mnie zdziwiłeś, ale wątpię żeby kupili coś zagranicznego bo nie uzyskają świadectw legalizacji na tory w tak szybkim czasie
isaak, nie wiem jakie. Prawdopodobnie będzie to 2x21WE, chyba nic innego Pesa nie zdąży homologować. Co do szynobusów, jak możesz zobaczyć - jest zainteresowanie zza granicy. Co kupią nie wiadomo. Mam nadzieję, że jakieś udane pociągi. Chciałbym wiedzieć, jak tam przetarg PR się udał, to właśnie z jego powodu przesuwano termin poprzednio, od niego zależy, czy wpłynie oferta na Wadlopery
Koleje śląskie podpisały umowę na 6 6-cio członowych EZT Elf 22WEb.
napędzane silnikami asynchronicznymi 6x500 kW. Ich długość całkowita wyniesie 114,75 m, szerokość 2,88 m, wysokość 4,28 m. Pociągi będą miały 280 miejsc siedzących, a maksymalnie pomieszczą 550 pasażerów (3 os./m2). Maksymalna prędkość eksploatacyjna pociągów wyniesie 160 km/h, a przyspieszenie od 1,0 do 1,2 m/s2. Wytrzymałość konstrukcji ma spełnić wymagania normy zderzeniowej gwarantującej wysokie bezpieczeństwo pasażerów i personelu pokładowego. Dwanaście par drzwi na stronę zapewni sprawną wymianę pasażerów. Wnętrze pojazdu zostało zaprojektowane z uwzględnieniem najnowszych wymogów ergonomii i wykorzystaniem nowoczesnych, bezpiecznych dla środowiska materiałów. Przedział pasażerski wyposażony zostanie w układ klimatyzacji, system informacji pasażerskiej, monitoring oraz interkom umożliwiający kontakt pasażerów z obsługą pojazdu. Pojazdy będą ponadto wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, wieszaki na rowery oraz toalety w systemie zamkniętym przystosowane dla osób o ograniczonych możliwości poruszania się.
Pojazd typu 27WEb to sześcioczłonowa odmiana Elfa, znanego już pasażerom Kolei Śląskich. Sześcioczłonowe Elfy jeżdżą od jakiegoś czasu w warszawskiej Szybkiej Kolei Miejskiej. Wersja przygotowywana dla Kolei śląskich różnić się będzie m.in. układem siedzeń - w Warszawie zastosowano układ stosowany w metrze, czyli siedzenia zwrócono tyłem do okna, podczas gdy w Kolejach Śląskich będzie to układ tradycyjny.
Dodano: 11-09-2012, 11:49 Przetarg na pociągi spalinowe dla kolei śląskich nie udany. Nie zgłoszono żadnej oferty. Coraz bardziej prawdopodobny falstart nowej spólki.
[ Dodano: 11-09-2012, 12:51 ]
Jedynym rozwiązaniem wydaje się obecnie kupienie przez Koleje Śląskie 39 używanych EZT od Przewozów Regionalnych z ważnymi świadectwami technicznymi i na chodzie.
Stopniowe pojedyncze wyłączanie pociągów z obiegów i pojedyncza modernizacja do stanadardu KM lub AKM.
Najpierw radość w Kolejach Śląskich, potem wielki smutek. Jak wywiązać się z trzyletniej umowy monopolistycznej na przewozy osobowe w woj. śląskim, gdy nie ma czym jeździć? Jest coraz zabawniej CZYTAJCIE TUTAJ
Sytuacja spółki jest coraz gorsza.
Do marca spółka ma zakontraktowane tylko 31 pociągi w tym:
-20 obecnie eksploatowanych EZT
-6 nowych EZT
-2 EN 71
-1 EN57
-2 Kolzamy
Sytuacja jest tragiczna.
Prawdopodobnie jeszcze 1 sześcioczłonowiec EZT dostarczy Newag do grudnia (zamówiony przez woj.) jeżeli nie będzie odwołań PESY. Przy optymistycznym wariancie spółka będzie miała 32 EZT, przy odwołaniach będzie to 31 EZT.
Sytuacja jest bardzo zła!!! Falstart coraz bardziej prawdopodobny. Brakuje drugie tyle taboru. Jedynym wyjściem wydaje się dzierżawa składów od Przewozów Regionalnych.
Na szt nie mogli złożyć ofert bo miałybyć uzywane, a oni produkują nowe.
Żaden producent nie jest w stanie wyprodukować w tak krótkim okresie aż tylu pojazdów spalinowych. Potrzeba minimum 9 miesięcy na produkcję.
Nie wierzę w pozytywne rozpatrzenie tego przetargu!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum