Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2  Następny
Odjazd Kolei Śląskich bez kierownika
Autor Wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 05-12-2011, 21:01   Odjazd Kolei Śląskich bez kierownika Odpowiedz z cytatem

Koleje Śląskie chcą wprowadzić nowe zasady bezpieczeństwa. Pociągi z peronów będą ruszać na sygnał maszynisty, a nie jak dotychczas kierownika pociągu. - To pierwszy krok do zwolnień - alarmują pracownicy i żalą się, że firma już wprowadziła oszczędności. Części załogi nie wypłacono premii ani nadgodzin - pisze Gazeta Wyborcza. - Jeżeli na pulpicie jest kontrolka, która informuje o zamknięciu wszystkich drzwi, to kierownik pociągu nie jest potrzebny. Do tej pory przepis był rzadko wykorzystywany, bo starsze pociągi nie mają takiego systemu - przyznaje Alvin Gajadhur, rzecznik UTK.

Spółka przekonuje, że nowy system pozwoli KS zaoszczędzić setki tysięcy złotych na pensje dla kolejarzy, których trzeba byłoby zatrudnić podczas uruchamiania kolejnych linii. Tymczasem część pracowników Kolei Śląskich skarży się, że nowy system już teraz doprowadzi do redukcji etatów. Wiadomo bowiem, że od stycznia przyszłego roku część dotychczasowych kierowników pociągów zostanie zdegradowana do funkcji kasjerów mobilnych. - Gdy Koleje Śląskie rozpoczynały działalność, na siłę wyciągano pracowników z Przewozów Regionalnych, proponując im atrakcyjne pensje i obiecując stabilną pracę. Wielu się zgodziło, bo ludzie mają rodziny, nikomu się nie przelewa i liczy się każdy grosz. To nie jest w porządku - mówi Teresa Błazucka, wiceszefowa kolejarskiej 'Solidarności'.

Więcej...

źródło: inforail.pl

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Mocny Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2008

PostWysłany: 09-12-2011, 10:52    Odpowiedz z cytatem

Co na to mowi instrukcja IR1 oraz jakie stanowisko w tej sprawie zajmie UTK, zobaczymy w jakim kraju żyjemy.Oszczędności można robić ale nie kosztem bezpieczeństwa.Zobaczymy kto się pod tym podpisze.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

piotr Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 16 Wrz 2010

PostWysłany: 09-12-2011, 15:07    Odpowiedz z cytatem

Super pomysł na to żeby podróżni przeklinalli KŚ. Autorzy pomysłu może zastanowią się co będzie z pociągiem i podróżnymi jak zadziała hamulec bezpieczeństwa, kto zrobi próbę hamulca, jak uszkodzi się radiotelefon albo SHP, jak będzie mgła albo śnieżyca czyli przypadki w krórych kierownik musi jechać w kabinie maszynisty a jak go nie będzie to po prostu pociąg stoi. Podróżni z tego faktu chyba nie będą zachwyceni
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

rufio198 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2006
Skąd: Z Doliny Muminków

PostWysłany: 09-12-2011, 16:04    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Co na to mowi instrukcja IR1


Dopuszcza jazdę bez kierownika, jeżeli ezt jest wyposażony w kamery zewnętrzne tak aby maszynista mógł bezpiecznie dla podróżnych zamknąć drzwi i odjechać ze stacji

Cytat:
oraz jakie stanowisko w tej sprawie zajmie UTK


Ano zobaczymy - niezbadane są wyroki UTK Mr. Green

Cytat:
Oszczędności można robić ale nie kosztem bezpieczeństwa


Bez przesady - sam w Niemczech jechałem pociągiem bez kierownika, gdzie maszynista otwierał i zamykał drzwi i jakoś nikogo nie przytrzasnęło, nie zabiło itp.
EuroBahn Keolis w ten sposób jeździ po północnych Niemczech

_________________
www.fotokolej.waw.pl <--- zapraszam
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 09-12-2011, 17:06    Odpowiedz z cytatem

"Jeżeli na pulpicie jest kontrolka, która informuje o zamknięciu wszystkich drzwi, to kierownik pociągu nie jest potrzebny. Do tej pory przepis był rzadko wykorzystywany, bo starsze pociągi nie mają takiego systemu - przyznaje Alvin Gajadhur, rzecznik UTK."

Kierownik pociągu nie jest do niczego potrzebny i słusznie bo np, w metrze nikt go nie widział a pociągi kursują Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Ocelot Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Sie 2009
Skąd: Tutejszy

PostWysłany: 09-12-2011, 20:51    Odpowiedz z cytatem

piotr napisał/a:
Super pomysł na to żeby podróżni przeklinalli KŚ.


Odpowiadam - może nie na 100 % dokładnie ale NIC nie będzie.

W przypadku skomputeryzowanego taboru - Kierownik do próby nie jest wymagany- komputer sam odwala brudną robotę czyli sam robi próbę hamulca.Jak próba udana to jedziemy.
Jeżeli w obwodach pneumatycznych nie zastosowano tzw klapku Ackermana - to ponownie Kierownik nie jest potrzebny ( sygnalizacja "zerwania" hamulce na pulpicie maszynisty ).
W przypadku uszkodzenia SHP lub czuwaka - maszynista może dalej jechać. Wyjątkiem jest awaria OBU tych systemów, wtedy jazda tylko do najbliższej stacji.
W przypadku gdy warunki atmosferyczne są takie że widać tyle to na wyciągnięcie ręki przez okno - to przepisy w przypadku maszynisty regulują to wyraźnie - zwalniamy prędkość i tyle.
Przepisy też regulują sytuacje w przypadku uszkodzenia radiotelefonu - też jedziemy.

Ps. Nie że jestem przeciwny Kierownikom bo daleki jestem od tego lecz staram się wyjaśnić problem przestawiony przez przedmówce.

Metro akurat to zły przykład.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

przewoz Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 04 Maj 2009

PostWysłany: 10-12-2011, 22:15    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
w metrze nikt go nie widział a pociągi kursują


Porównaj sonie perony metra z peronami na Śląsku.

_________________
Le FleuR
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pospieszny Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 21 Wrz 2008

PostWysłany: 10-12-2011, 22:32    Odpowiedz z cytatem

Tak, Ty z kolei porównaj sonie długość składów metra i KŚ Śmiech
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

jankrugielka Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 05 Lut 2011

PostWysłany: 10-12-2011, 22:40   Zycze powodzenia Odpowiedz z cytatem

KS to spolka z przyszloscia. Smile hehe. To bardzo dobry ruch dla oszczednosci na chwile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 11-12-2011, 08:32    Odpowiedz z cytatem

A ja sądzę, że ci co wymyślili ten projekt pracy drużyny konduktorskiej nie widzieli, chyba, że widzieli tylko sprzedawanie i kasowanie biletów.
A tak poza tematem. Czy teraz wszędzie skanują bilety w PR?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

alf1923 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2008

PostWysłany: 11-12-2011, 11:47    Odpowiedz z cytatem

właściwie Polska zaczyna się robić coraz dziwniejszym krajem. PR, KS, KD, KW , KM,SKM - i to tylko na szczeblu REGIONALNYM! Rzeczywiście jeszcze trochę i każde województwo będzie miało "swoją kolej" na szczeblu województwa. A Pan Alvin G. poinformuje,że każde z województw będzie mogło mieć swój własny system bezpieczeństwa, w końcu mamy dziwny wolny rynek,a Polska to federacja złożona z 16 państw. Strach w ogóle podróżować pociągami. Jak Boga kocham. Gdzie nie pojedziesz to może spotkać Cie kara. A jak już będziesz chciał zapytać o bilety, ważność itp to pocałujesz klamkę maszynisty, a renoma owszem poinformuje Cię,pomoże, ale po okazaniu dowodu osobistego.

Zresztą problemem może i nie jest, brak kierownika, ale właśnie ten podział który nastąpił. Cała ta ustawa o PRach śmierdziała, a teraz śmierdzi jeszcze bardziej. Poprawcie mnie, ale wydaję się, że na broszurkach dla podróżnych np. obcokrajowców, rodzaje spółek i pociągów, w których obowiązuje dana taryfa, nie zmieszczą się w jednej stronie.
Temat rzeka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pawlaklubuski Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 25 Lip 2010

PostWysłany: 11-12-2011, 14:37    Odpowiedz z cytatem

no chyba o to chodziło w Kolejach Śląskich, żeby były tańsze od Przewozów Regionalnych, więc o co szum?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 12-12-2011, 15:09    Odpowiedz z cytatem

Ocelot, na miły bóg, przeczytaj dokładnie instrukcje. óźnPie wyjaśniaj na forum. Jeżeli czytałeś, to przeczytaj jeszcze raz lub dwa razy aż zrozumiesz.Boże, chyba nie pracujesz w drużynach pociągowych?

[ Dodano: 12-12-2011, 15:12 ]
no chyba o to chodziło w Kolejach Śląskich, żeby były tańsze od Przewozów Regionalnych, więc o co szum?


Pawlaklubuski jeżeli to do Ciebie dotrze to zrozum.Nie wszędzie można-wolno oszczędzać. Najważniejsze jest bezpieczeństwo podróżnych. Wiesz po co ten szum?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

karol22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 24 Sie 2011
Skąd: ...

PostWysłany: 12-12-2011, 18:09    Odpowiedz z cytatem

pawlaklubuski O bezpieczeństwo i to, że kier. poc. jest przydatny pasażerom.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

andrej Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 15 Lis 2009

PostWysłany: 07-02-2012, 17:32    Odpowiedz z cytatem

A miało byc tak pięknie , na początku dali ładną kasę za nic nie robienie , bo przypomne że przez pewien okres firma płaciła , a żaden pociąg nie kursował, a koniec jak zwykle będzie ten sam - klapa. Następnym razem jeden z drugim zastanowi się z pochopną decyzją opuszczenia IC czy PR, niech nowa firma wyszkoli sobie sama pracowników, a nie żeruje na istniejących spółkach, które wykańcza na zamówienie marszałka.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 2 Idź do strony 1, 2  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl