W ramach oferty „Tani Bilet” można podróżować taniej na wybranych odcinkach w klasie 2 pociągami REGIO, interREGIO i REGIOekspres niż w przypadku biletów na przejazd zakupionych wg podstawowej taryfy przewozowej.
Na pozór dobrze, że jest nowa promocja, dzięki której można podróżować taniej, ale czy aby na pewno? Nie porównywałem długo tabel ale zauważyłem, że w pewnych przedziałach nie ma różnicy między biletem normalnym a tym "tanim". I czy wprowadzenie tej oferty na odcinki, gdzie obowiązuje PWDC, nie spowoduje wycofanie tej drugiej w niedalekiej przyszłości? Kiedyś PWDC było m.in. na odcinku Krzeszowice-Chrzanów. Po rozszerzeniu III strefy, PWDC zniknęło, a było znacznie korzystniejsze. Niemniej posunięcie PR w obliczu niedawnej rzeźni ofert PKP IC jest miłym zaskoczeniem.
Dobre posunięcie PR-ów. Zawsze to trochę taniej. Należy też uważać, bo przy tej ofercie nie ma łączenia z ofertą TY i raz, dwa, trzy, więc jadąc np. w dwie osoby Tani Bilet jest mniej korzystny.
_________________ Koniec degradacji-gminy dla Chełmska Śl. i Ruszowa
I zrobił się przez to bałagan. Wg info ze stronki PR jednym z odcinków, na których obowiązuje TB na iR/iR Bus jest:
11) Toruń Gł. – Bydgoszcz Gł. – Gdynia Gł.
Problem w tym, że żaden iR nie kursuje na takiej trasie.
Od 9 sierpnia br. podróże pociągami REGIOekspres staną się tańsze! Dzięki rozszerzeniu promocji Tani bilet pasażerowie korzystający z połączeń RE będą płacili za przejazdy tyle samo, ile zapłaciliby za przejazd w klasie drugiej pociągami interREGIO.
Za wyłączeniem linii zgorzeleckiej. Na której RegioEkspresy zwyczajowo oblegane.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
dddbb -Usunięty- Gość
Wysłany: 06-08-2013, 19:32
No i po co było tworzenie osobnego cennika dla RE? I drugie pytanie czy takich zmian nie da się zrobić za jednym zamachem? - czyli łącznie ze zmianą w ofercie PWDC, która weszła przecież kilka dni temu.
dddbb, rzecz jasna po to, żeby z komercyjnej marki RE wyciągnąć trochę więcej pieniędzy dla spółki, która za dobrze nie przędzie. Sęk w tym, że RE okazały się nie dość konkurencyjne. Czy to z racji ceny, czy czasu przejazdu, czy rozkładu, czy jakości składów. Więc jakoś trzeba ratować swoją sztandarową markę
Inaczej sprawa się ma na linii zgorzeleckiej, gdzie połączenia Wrocław-Drezno obsługują niezłe składy DB, pory są dogodne, a co najważniejsze - to bezpośrednio pokonują całą trasę do Zgorzelca.
_________________ W ŚWIECIE IMITACJI DOSKONAŁYCH SZTUKA RODZI SIĘ Z PRZEKŁAMAŃ W KOPIOWANIU.
Dla mnie nieporozumieniem było rozdzielanie taryf IR i RE. Po kilku miesiącach okazało się, że pazerność nie popłaca. Skutki tych zmian to odpływ pasażerów z RE i spadek przychodów pomimo droższych biletów. Do tego taryfowy zamęt wkurzający pasażerów.
Nie sądzę by chodziło tutaj o pazerność. Dostęp do CMK, czy do linii ze stolicy do Poznania jest zncznie droższy niż np. do linii do Olsztyna, stąd i cena musi być wyższa. Poza tym za Malborasy też trzeba zapłacić. Nie wiem dlaczego przejazd starym składem ma kosztować tyle samo co przejazd nowym składem RE.
sheva17, owszem, gdyby ten RE były faktycznie nowe. Ale zauważ, że klienci PR w składach RE (bynajmniej Bolko i Warta) są regularnie ostatnimi czasy rżnięci na kasę, bo płacą jak za RE, a jadą w zwykłych starych wagonach... Być może i ICC nie długo wpadnie na taki szatański pomysł, i na pociągi które są obsługiwane przez komfortowe wagony zmodernizowane w ostatnim czasie wprowadzi taryfę TLK Premium :-D
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum