Wysłany: 02-04-2012, 15:24 Pikieta kolejarzy pod kancelarią premiera
W miesiąc po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami, w której śmierć poniosło 16 osób, a kilkadziesiąt zostało rannych, kolejarze organizują pikietę. Będzie ona przebiegała pod hasłem „Bezpieczeństwo na kolei musi być priorytetem rządu”.
- Zbieramy się pod Pałacem Kultury od strony Muzeum Techniki jutro o godzinie 11:30. Później pomaszerujemy ulicami Warszawy pod kancelarię premiera, gdzie będziemy prowadzić pikietę stacjonarną. Tam będziemy chcieli złożyć petycję w sprawach bezpieczeństwa. Pikieta będzie przebiegać pod hasłem "Bezpieczeństwo na kolei musi być priorytetem rządu" – mówi przewodniczący KKZZ Leszek Miętek.
Pikietę zaplanowano na 3 kwietnia, na miesiąc po katastrofie kolejowej, do jakiej doszło pod Szczekocinami. Kolejarze chcą, aby pikieta skłoniła stronę rządową do pilnych działań w sferze bezpieczeństwa na kolei. - Nasze główne postulaty to dojście do stosunku finansowania infrastruktury kolejowej do drogowej zgodnie z wytycznymi Komisji Europejskiej w proporcji 60:40, pozyskanie środków na podniesienie standardów bezpieczeństwa prowadzenia pociągów, utworzenie na bazie UTK organu, który ma podstawy prawne do realnych decyzji w sprawach bezpieczeństwa i ma zasoby kadrowe odpowiednie, aby nadzorować przestrzeganie bezpieczeństwa u wszystkich przewoźników – tłumaczy Leszek Miętek.
Szef KKZZ zaznacza, że kolejarze mają sporo pytań do premiera dotyczących kwestii bezpieczeństwa na kolei. - W petycji zwrócimy się, aby wyjaśnić, dlaczego do tej pory pomimo jasnych wskazówek Komisji Badania Wypadków Kolejowych - po wypadku w Białymstoku, Korzybiu i w Babach nie zostały wprowadzone w życie zalecenia. Spytamy, dlaczego tak się dzieje i kto za to odpowiada - dodaje Leszek Miętek.
Według zapowiedzi kolejarzy, w pikiecie może wziąć udział około 2 tys. kolejarzy – przede wszystkim maszynistów, dyżurnych ruchu, pracowników drużyn konduktorskich, rewidentów, pracowników warsztatów.
Moja opinia jest taka - Aby tego uniknąć bezpieczeństwo musi się stać priorytetem KOLEJARZY!
I żadna smutna procesja tego nie zmieni.
PS. I nie zobaczysz - na spacery i do wódki to ja dobieram sobie towarzystwo a nie towarzystwo mnie.
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Rzeczywiście gumis bezpieczeństwo musi stać się priorytetem kolejarzy, więc mam nadzieję, że kręcenie przez ciebie filmików w czasie prowadzenia pociągów i umieszczanie ich potem w internecie już nigdy nie będzie miało miejsca. Teraz będziesz się skupiał wyłącznie na bezpiecznym prowadzeniu pociągu, bo twoja uwaga musi być zdwojona wszak marny z ciebie maszynista, bo przecież i przejechania obok wskazującego sygnał "stój" semafora też ci się zdążają. Pilnuj się chłopie i bezpiecznie prowadź pociągi.
Ostatnio zmieniony przez piotr dnia 03-04-2012, 20:09, w całości zmieniany 1 raz
Czy "marny" to nie tobie piotr oceniać. Pisz prawdę i tylko prawdę a będzie ci odpuszczone.
Na razie przyjmij do wiadomości - Gumiś żadnego semafora nie przejechał i na razie niczego takiego nie planuje.
Zmień informatora choć za ostrzeżenie dziękuję - i tak codziennie sie pilnuję - za to mi płacą aby było ok.
Filmików nie kręci Gumiś tylko kamerka - to nie przeszkadza w prowadzeniu pociągu - to tak ja palenie papieroska.
Czy w tym pisemku "podziękowaniu" musiał ktoś dopisać straszaki??? Nie wystarczyło normalne "dziękuję"?
To bez Premiera lub jego pierdnięcia a i błogosławieństwa Nowaka ZZ nie mają możliwości wzięcia Naszego bezpieczeństwa w swoje ręce? "Będziemy musieli" a co teraz nie muszą? Potrzebują stanowczego olania aby to dostrzec?
I to dowartościowanie się na koniec! "staniemy murem"... może płotkiem?
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Patrząc na te mordeczki i korzystanie z telefonu w czasie obrad, widać, jak mają ci bonzowie w du...e nas wszystkich. Telefony powinny być zakazane-objaw szacunku wobec zebranych.
Ps: jak ci w okularach zaliczają okresowe, przecież maszynista ma mieć zdrowie komandosa.
Co ci panowie mają do powiedzenia w temacie pensji zarządu PKP, w temacie pozostawienia starej gwardii. Wam to chyba pasuje, macie układy i nie stawiacie się za bardzo. Hołota daje składki, raz na ileś lat jest potrzebna na wybory a potem labamba.
Chciałbym aby każdy kolejarz a w szczególności pracownicy IC obejrzeli ale te dwa filmiki. Szczególnie polecam to "nawiedzonemu" ze stołu prezydialnego oraz temu co samotnie okupuje miejsce blisko drzwi - oby za nim się szybko zamknęły.
http://youtu.be/Qo0yAeIVkuI http://youtu.be/hqlSKwSn6dI
Jak to się ma do deklaracji a jak do dnia dzisiejszego?
Kto rozpoznaje prelegentów i co dziś robią?
Przypominam, że to odbywało się w czasie gdy ten bliżej drzwi oraz mentor deklarował - "nie damy się podzielić"!
A w jakiej Radzie nadzorczej wtedy zasiadali?
Czy wtedy było bezpiecznie?
Opornik - troszkę kulturki nie zaszkodzi. Potrafisz bez chamstwa?
_________________ "Płynie się zawsze do źródeł pod prąd, z prądem płyną śmiecie"
Zbigniew Herbert
Czy ktoś mógłby mi wytłumaczyć, jak 6-o latkowi, o co chodzi temu Miętkowi, gdy bredzi o tym, że maszynista jedzie obecnie na ślepo?
Nie przypominam sobie żebym ostatnio jeździł na ślepo i wypraszam sobie takie określenia o maszynistach. Chyba, że odnoszą się do członków ZZM.
I co niby ten filmik ma pokazać, że ktoś sobie w odpowiednim miejscu postawił kamerę? I tak słabo jest zrobiony, bo mozna jeszcze bardziej z lewej strony przedniej szyby postawić kamerę i jeszcze mniej będzie widać do przodu.
To że z SM42 nie widać czegoś tam do przodu, nie upoważnia Miętka do generalizowania, że maszyniści jeżdżą na ślepo.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum