Wysłany: 18-11-2011, 08:23 Likwidacja PR w Małopolsce
W związku z informacją na stronie Rynku Kolejowego dotyczącą likwidacji PR do końca 2012, co będzie dalej w Małopolsce – skoro marszałek nie przewidywał powołania własnej spółki. Wiem, że wszystko się może zmienić jeszcze i do likwidacji może nie dojść ale pogdybać możemy
Link: http://www.rynek-kolejowy.pl/28812/Przewozy_Regionalne_tylko_do_konca_2012_roku.htm
Miluś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-11-2011, 12:21
Tom proste, pan Marszałek województwa małopolskiego po prostu zlikwiduje kolej w swoim województwie. Może tylko coś wykombinuje w województwie krakowskim, ale poza nim to nie liczyłbym na cokolwiek. Czas na przeprowadzkę na Lubelszczyznę, bo ta w porównaniu do małopolski rozwija się
Małopolski Zakład Przewozów Busowych sie kłania
No,chyba,że powstaną Koleje Małopolskie, chociaż PR nie są złe, tylko trzeba chcieć,a da sie,jakoś w innych krajach regionalne przewozy kolejowe znakomicie funkcjonują.
Absurdów na kolei w Małopolsce i w ogóle w Polsce było i jest mnóstwo np. w latach 80tych były pociągi, które na trasie Kraków-Tarnów kończyły bieg nie w Tarnowie,tylko w małych podtarnowskich wioskach, zaś inne kończyły bieg w Tarnowie. To był jeden z największych absurdów w historii polskiej kolei.
Ja jestem spokojny i nie podzielam Waszych obaw. Będzie modernizacja magistrali wschód-zachód,pociągi przyspieszą i znajdą się chętni do obsługi trasy.Uwierzcie że 99% pasażerów nie obchodzi czy zawiezie ich kibel w barwach PR,kolei małopolskiej,kolei krakowskiej czy DB. Co do historycznych już obaw kolegi Podróżnika to ja się wypowiem że wcale nie było głupotą puszczanie pociągów w latach osiemdziesiątych w relacji Bogumiłowice-Kraków czy Biadoliny-Kraków.Były to pociągi "zamawiane politycznie" przez hutę Lenina. Ludzie z Tarnowa mieli myśleć o swoich azotach a nie o pracy w Krakowie.
@drTESLA dzięki za wyjaśnienie kwestii tych pociągów do Bogumiłowic i Biadolin,nie mogłem jakoś rozwikłać tej zagadki
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-11-2011, 11:57
W sumie jedynym plusem jest to, że w Kolejach Małopolskich może dałoby załapać sie do roboty - jak w Kolejach Slaskich, gdzie woleli zatrudnic mlodych i nowych, zamiast robić desant wąsaczy z PR Katowice.
Plusów będzie znacznie więcej, dla płatnika , podróżnych i zatrudnionych
Miluś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-11-2011, 13:14
Ja jakos nie nastawiałbym sie zbyt pozytywnie na ewentualne Koleje Małopolskie Co najwyżej obsługiwałyby trasę Z Krakowa do Tarnowa, Kraków- Katowice i ewentualnie Kraków- Zakopane, a o reszcie to można zapomnieć
Nacisk będzie skierowany na ruch regionalny a nie fajerwerki za które nie ma kto zapłacić.
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-11-2011, 13:32
Teoretycznie kazda spolka przewozowa, jak KŚ, KD, KW, moglaby uruchomic poranne polaczenie do Stolicy - przeciez kolejowe spolki przewozowe maja zapewniac potrzeby komunikacyjne ludnosci - a one nie zawężaja sie do granicy wojewodztwa. Niestety, są co najmniej dwie bariery to wykluczajace:
-Spolki wojewodzkie nie chcą podpaść Rządowi, gdyz uruchomienie konkurencyjnych pociagow do PKP IC kończy sie gniewem Ministerstwa
W sumie jedynym plusem jest to, że w Kolejach Małopolskich może dałoby załapać sie do roboty - jak w Kolejach Slaskich, gdzie woleli zatrudnic mlodych i nowych, zamiast robić desant wąsaczy z PR Katowice.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum