Wysłany: 11-09-2012, 16:07 Ta sama trasa, inna cena biletu
Nie wiem czy w dobrym miejscu piszę,jeśli nie to przepraszam.
Otóż mam pytanie do znających temat.Może mi ktoś to policzy i wytłumaczy.
Jechałem z Dąbrowy Górniczej do Chełma.
Z D.G. do Lublina pociąg jako InterRegio dalej ( ten sam pociąg bez przesiadki ) jako Regio - klasa 2
Kupiłem jeden bilet ze zniżką 37% i drugi normalny w taryfie "Ty i raz,dwa,trzy" (czyli też ze zniżką)
Cena wyniosła pierwszego 37.80 zł a drugiego 42 zł - razem 79.80 zł - kilometrów 426
A teraz sytuacja odwrotna Z Chełma do Lublina pociąg Regio i dalej ten sam pociąg jako InterRegio do D.G.
Cena 74.48 - ( niestety ten bilet na jednym blankiecie więc nie wiem jaka jest poszczególna cena) - kilometrów 426
Różnica 5.32 zł
Czyli co,każda kasa liczy sobie jak chce ?
Jeśli ktoś to może przeliczyć i wytłumaczyć o co kaman to bardzo był bym wdzięczny.
Już tłumaczę. Kasa w Dąbrowie Górniczej wystawiła Tobie bilety na całą relację w taryfie IR, ulgowy 37% za 37,80 zł, oraz normalny w taryfie Razem za 42 zł. Natomiast kasa w Chełmie wystawiła bilet kombinowany, na odcinek Chełm - Dąbrowa Górnicza w taryfie Regio i na odcinek Lublin - Dąbrowa Górnicza dopłatę to tego biletu, i tak ulgowy 37% wyniósł 35,28 zł, a normalny w taryfie Razem 39,20 zł.
Po prostu jak będziesz następnym razem kupował to dokładnie zaznacz, że chcesz na cały odcinek Regio, a na ten fragment, gdzie jest IR dopłatę do InterRegio, czasami wychodzi to taniej, czasem tak samo. Może po prostu kasjerka w Dąbrowie Górniczej poszła na łatwiznę, albo nie umiała wystawić takiego biletu, jak to z Chełma w drodze powrotnej.
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
No i wszystko jasne.Dziękuję za odpowiedz.
Czyli ja jako klient który jezdzi sporadycznie koleją muszę się znać na tych wszystkich kombinacjach "tysięcy" spółek i spółeczek bo pani kasjerka jest nie kumata w temacie i nie wie że pociąg jest raz IR a pózniej R.
Ech Zycie....
Jeszcze raz dzięki.
Plakaty i różne informacje na dworcach nie są dla MK a dla podróżnego (zazwyczaj ich przeczytanie zajmuje mniej niż minutę). Ponadto w rozkładzie jest wpisane na jakim odcinku pociąg kursuje jako R więc można było tego dopilnować. Co nie zmienia faktu że kasjerka sama powinna wystawić kombinowany.
jest to sprzeczne z zamysłem Przewozów Regionalnych.
Ale z regulaminem jak najbardziej zgodne. Zresztą nawet zwykli konduktorzy jak zobaczyli, że mam bilet Radom-Chełm wystawiony w całości w taryfie iR proponowali bym na przyszłość zaznaczył, że odcinek Lublin-Chełm jako REGIO. Nie rozumiem twojej interpretacji.
Nie ironia. Rozmawiałem o tym z ludźmi z PRów (z Centrali, z odpowiedniego biura). Tak ma być. Na pociągi z łamaną kategorią, powinno się wystawiać bilet w całości na interREGIO.
To jak sobie interpretuje rozkład podróżny czy konduktor to jedno, a to jak każe to obsługiwać spółka - to drugie. Proszę więc nie rzucać się na kasjerki, jak odmówią wystawienia takiego biletu, bo robią zgodnie ze wskazówkami pracodawcy.
W dawnych czasach była zasada: jeżeli jechałeś kawałek osobowym (teraz odpowiednik Regio), a kawałek pośpiesznym (teraz odpowiednik InterRegio), to kupowało się bilet na całą trasę na osob. i dopłatą do pośp.Z tego co pisze
_________________ W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
podróżny może zakwestionować to w sprytny sposób i powiedzieć (w razie odmowy kasjerki), że on się na danej stacji przesiada na osobowy i wtedy ona musi sprzedać część na IR, część na R.
W dawnych czasach była zasada: jeżeli jechałeś kawałek osobowym (teraz odpowiednik Regio), a kawałek pośpiesznym (teraz odpowiednik InterRegio), to kupowało się bilet na całą trasę na osob. i dopłatą do pośp.Z tego co pisze rumburak wychodzi, że jadąc obecnie poc kombinowanymi (Regio/InterRergio) trzeba kupić bilet na InterRegio .Toż to jawne oszukiwanie podróżnego! Najlepiej by było gdyby wystawiono oddzielne na każdy rodzaj poc.
Nie zrozumiałeś. Rozmawiamy o sytuacji, gdy pociąg interREGIO na części swojej trasy ma taryfę REGIO. To wtedy ta taryfa REGIO obowiązuje wyłącznie dla pasażerów którzy wsiadają ORAZ wysiadają na tym odcinku REGIO. Dla pozostałych, na całym przebiegu pociągu, jest taryfa iR.
Bilety kombinowane oraz dopłaty na części odcinka z REGIO do iR, przy przesiadce (zmianie pociągu) są nadal w użyciu. Jak najbardziej.
kubanowy napisał/a:
podróżny może zakwestionować to w sprytny sposób i powiedzieć (w razie odmowy kasjerki), że on się na danej stacji przesiada na osobowy i wtedy ona musi sprzedać część na IR, część na R.
Tak, może. I to zadziała, bo drużyny się nie czepiają (nie słyszałem o takim przypadku). I ja osobiście nie mam nic przeciwko takiemu rozwiązaniu, chodzi tylko żeby nie jechać po kasjerkach gdy odmówią wystawienia kombinowanego na jeden pociąg z tzw. kat. łamaną, bo one mają po prostu tak przykazane "z góry".
Nie chcę szukać tego w papierach, ale zdaje się można ten "nakaz" łatwo obalić odwołując się do regulaminu przewozów i zapewne także do Karty Praw Pasażera.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum