Wysłany: 17-11-2012, 19:54 Rozkład jazdy 2012/2013
Takiego tematu jeszcze nie ma, więc ja z nim wystartuję.
Rozkład w STIKOL wygląda dość ciekawie.
Potwierdzają się dwa pociągi IR po linii 70 - Przemyśl-Wrocław i Kielce-Przemyśl, niestety pory i dni kursowania niekrasnoludzkie, zupełnie niedostosowane do potrzeb MK
Dwa nowe TLK na Warszawę przez Lublin (Gdynia i Bydgoszcz), oba z pominięciem Rozwadowa.
Z czasu przejazdu wynika, że będzie on bardziej konkurencyjny w stosunku do autobusów i busów. Wprawdzie to 6 godzin, ale też nie przesadzajmy, busy wyrabiają się w nieco ponad 5 godzin kosztem normalnej jazdy. Neobus (którym osobiście lubię jeździć) też się słabo wyrabia w czasie założonym w rozkładzie. Jedyny plus busów jest taki, ze jadąc do Warszawy najpierw zajeżdżają na Okęcie.
Od nowa ruch po linii Jasło-Rzeszów, przy czym planowane czasy przejazdu pociągów Jasło-Rzeszów wołają o pomstę do nieba. Prawie dwie godziny, czyli nadal się nic nie zmieni.
Zakładając, że spory kawał linii jest albo będzie już po remoncie, taki czas przejazdu jest dla mnie niezrozumiały.
Ale za to ciekawostka:
pojawiają się nam 3 pary pociągów "aglomeracyjnych" Rzeszów - Boguchwała - Rzeszów.
15 minut z Boguchwał do Rzeszowa i z powrotem to bardzo atrakcyjna rzecz.
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy.
- Przesiadka na trasie Rzeszów - Lublin w Stalowej Woli (REGIO).
- Więcej pociągów na trasie Rzeszów - Tarnobrzeg
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 18-11-2012, 13:05
I jak ma byc normalnie na tej kolei, skoro po zamknieciu linii na kilka miesiecy i remoncie za kilka milionow zlotych wraca sie do oferty identycznej jak przed zamknieciem Co sie zmienilo skoro pociagi jada o tej samej porze, maja ten sam czas przejazdu i są w identycznej liczbie trzech? Pociagi te znow stanowic beda ładny dodatek do kilkudziesieciu busów/PKSów na tej trasie Zgroza! Oczywiscie o Polaczeniu w dobrej cenie nikt nie pomysli, bo po co
Wysłany: 18-11-2012, 20:16 Re: Rozkład jazdy 2012-2013
.
Od nowa ruch po linii Jasło-Rzeszów, przy czym planowane czasy przejazdu pociągów Jasło-Rzeszów wołają o pomstę do nieba. Prawie dwie godziny, czyli nadal się nic nie zmieni.
Zakładając, że spory kawał linii jest albo będzie już po remoncie, taki czas przejazdu jest dla mnie niezrozumiały.
Ale za to ciekawostka:
pojawiają się nam 3 pary pociągów "aglomeracyjnych" Rzeszów - Boguchwała - Rzeszów.
15 minut z Boguchwał do Rzeszowa i z powrotem to bardzo atrakcyjna rzecz.
W końcu ktoś poszedł po rozum do głowy.[/quote]
a dwa z trzech regio Jasło-Rzeszów i obie pary zagórz-jasło już nie kursują codziennie ( rzeszów-jasło brak kursów w sobotę, a zpowrotem w niedzielę).
Zenada
_________________ Biała i Żywiec to Małopolska pod śląską okupacją
I jak ma byc normalnie na tej kolei, skoro po zamknieciu linii na kilka miesiecy i remoncie za kilka milionow zlotych wraca sie do oferty identycznej jak przed zamknieciem Co sie zmienilo skoro pociagi jada o tej samej porze, maja ten sam czas przejazdu i są w identycznej liczbie trzech? Pociagi te znow stanowic beda ładny dodatek do kilkudziesieciu busów/PKSów na tej trasie Zgroza! Oczywiscie o Polaczeniu w dobrej cenie nikt nie pomysli, bo po co
To bardzo zasadne pytanie o ilość pociągów trzeba zadać odpowiedniej osobie, czyli Marszałkowi Województwa Podkarpackiego, przełożonemu osób, które odpowiadają za zamawianie pociągów.
Ten zapewne Was przekieruje do Ministra Finansów odpowiedzialnego za pieniądze, jakie otrzymuje Marszałek, a ten zaś znowu pewnie skieruje Was do Sejmu i Senatu, które uchwalają ustawę budżetową.
W przypadku czasu przejazdu zadałem to samo pytanie i ciekaw jestem, jaka jest odpowiedź na nie.
Moje obserwacje (może nie za często, ale jeżdżę pociągami regio linią 71) wskazują, że:
- pociągi w dobrych godzinach są zapełnione, więc remont linii z tego puntku widzenia miał sens - to samo moim zdaniem dotyczy linii Rzeszów - Jasło,
- połączenie w dobrej cenie było źle skonstruowane - przy mniej kierownik kłócił się z młodym, który wsiadł za Nową Dębą i chciał bilet w dobrej cenie od Nowej Dęby - sprawa rozbiła się o służbistość kierownika, który własnego interesu pilnować też musi.
Tak więc połączenie w dobrej cenie ze Strzyżowa czy Frysztaka ma sens, ale za chwilę - przepraszam za słowo - będzie cyrk z ludźmi wsiadającymi w Czudcu czy Babicy.
Co do połączeń po linii Rzeszów - Jasło:
to, ze pociągi Regio nie jeżdżą w soboty nie jest wcale czymś złym. Moim zdaniem lepszym pomysłem było właśnie okrojenie rozkładu w sobotę po południu i wstawienie trzech par pociągów do Boguchwały i z powrotem w szczytach komunikacyjnych. Przy tłoku na drodze Boguchwała - Rzeszów aż do świateł na Podkarpackiej ludzie zaczną się przesiadać na szynobus. Oby tylko szynobus, a nie KKZ.
Czas przejazdu Rzeszów - Jasło najprawdopodobniej jest dostosowany do autobusu KKZ. Remont potrwa do końca sierpnia 2013, więc nie puszczą niczego po szynach, chyba że do wyżej wspomnianej Boguchwały. Przy okazji zapytam - obserwował ktoś te autobusy KKZ? jeżdżą nimi zwykli podróżni czy tylko "wąsaci"? czy może sa to zupełne muchowozy? Jeśli 2 lub 3 przypadek, to dotowanie tego i marnotrawstwo publicznych pieniędzy woła o pomstę.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum