Wysłany: 06-05-2012, 12:54 Będzie praca ale na początek nauka
Spółki kolejowe PKP Cargo i Przewozy Regionalne podpisały umowy z Zespołem Szkół Elektroniczno-Telekomunikacyjnych w Lesznie. Pierwsza funduje uczniom szkoły stypendia, druga oferuje praktyki.
Wszystko po to, aby przekonać młodzież do pracy na kolei. Wolne etaty będą, bo w ciągu najbliższych kilku lat na emeryturę odejdzie kilka tysięcy kolejarzy.
Zespół Szkół Elektroniczno-Telekomunikacyjnych to dawna szkoła kolejowa. Ta nazwa przylgnęła zresztą do placówki na tyle mocno, że jest używana do dzisiaj. I słusznie, bo wszystko wskazuje na to, że szkoła znów zacznie kształcić przyszłych pracowników kolei.
Już w tym roku szkolnym 11 uczniów z czwartych klas technikum otrzymywało co miesiąc stypendia od PKP Cargo. Dostawali po około 300 zł miesięcznie w zamian za deklaracje, że po ukończeniu szkoły będą się kształcić na maszynistów. Mają szansę prowadzić pociągi nie tylko w Polsce, ale też w Niemczech czy Holandii. Od września spółka przyzna finansową pomoc kolejnym młodym ludziom. Wszystko po to, aby pozyskać ich do pracy.
- Potrzebujemy nowych pracowników, bo w ciągu najbliższych kilku lat na emerytury odejdzie około pięciu tysięcy osób - mówi Andrzej Jabłoński, dyrektor wielkopolskiego zakładu PKP Cargo.
O uczniów Zespołu Szkół Elektroniczno-Telekomunikacyjnych zabiega też druga kolejowa spółka - Przewozy Regionalne. Oferuje im możliwość odbywania zajęć praktycznych i praktyk zawodowych w nowej bazie naprawczej w Lesznie. Jej budowa już się rozpoczęła.
- Będziemy szukać ludzi do pracy. I to nie tylko maszynistów, ale także osób do warsztatów, które będą się zajmować utrzymaniem taboru - tłumaczy Mateusz Żmuda, dyrektor Wielkopolskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Propozycja Przewozów Regionalnych adresowana będzie do uczniów, którzy we wrześniu rozpoczną naukę w ZSET, a więc do tegorocznych absolwentów gimnazjów. Dyrektor Żmuda zapewnia, że młodzież, która przyłoży się do nauki i praktyk, ma ogromne szanse, że po ukończeniu szkoły dostanie zatrudnienie w Przewozach Regionalnych.
- Teraz średnia wieku w naszej firmie wynosi 50 lat. Brakuje młodych ludzi, bo przez ponad 10 lat na kolei nie było naboru nowych pracowników - dodaje.
Kolejnym dowodem na to, że ZSET w Lesznie wraca do kolejowych korzeni, jest wagon z reklamą szkoły, który będzie jeździł po Wielkopolsce.
Dobra,ale czemu spolka PKP CARGO nie obejmie patronatem klasy Technik Transportu Kolejowego w technikum nr 12 we Wroclawiu???Tez chcialbym miec gwarancje pracy!!!
To może idź do dyrektora szkoły, powiedz mu, jaka jest sprawa, że w różnych szkołach w innych miastach są takie patronaty, wydrukuj/zapisz sobie telefony do cargo czy tam do PR-ów, daj to dyrektorowi i zapytaj, czy mógłby zadzwonić, zapytać, to nie zaszkodzi, a pomóc może.
_________________ 2010 - 4564 km
2011 - 8993 km
2012 - 5090 km
System stypendialny działa już od roku a w 2012- 13 objął moją budę (zawodówka ostatnie klasy , być może technikum) stąd moje pytanie, jakie są warunki pracy? wynagrodzenie, zajęcia,
szefostwo itp, to do osób które podpisały umowy w zeszłym roku i dziś już wiedzą co będą robić i gdzie pracować oraz ile dostaną? mi powiedziano że stypendium jakie mogę dostać to do 400zł na miesiąc a warunkiem jest dwa lata pracy w PKP C, niestety jeszcze nie dostałem regulaminu. dziękuje z góry za odpowiedz.
Ale czy gdy zostanę Technikiem transportu kolejowego będę mógł pracować przy trakcji? w kierunku mecha oczywiście? Wydaję mi się że na maszynistę lepiej kończyć technikum elektrotechniczne lub mechaniczne ?
Mi powiedziano że poszukiwanymi ludźmi są maszyniści, znalazłem też informacje że będą potrzebowali ludzi na halach, na ziemi itp (ponoć kadra się starzeje), była mowa też o przyuczeniu do danej funkcji jeżeli dany zawód nie będzie odpowiadał w pełni stanowisku z wakatem, jak dyrektor dostarczy regulamin to napisze co i jak ale fajnie by było gdyby ktoś opisał warunki pracy w tej konkretnej spółce na danych stanowiskach.
Co Wy tu za bzdury wypisujecie o pracy np. w Przewozach Regionalnych, przeciez to jest firma do likwidacji bo powstały i będą powstawać,, koleje marszałkowskie,, (Mazowieckie, Śląskie ). Już teraz głośno się mówi o likwidacji kas biletowych w PR. ILeś osób pójdzie na zieloną trawkę.Co na to obrońcy ludu pracującego - związkowcy?
To się okaże za jakiś czas czy PRy upadną, już dwa trzy lata temu mówiło się o upadku spółki PR i jakoś nie upadli do tej pory, owszem na Śląsku już mają mało do powiedzenia po przejęciu większości lini przez KŚ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum