W przypadku Kraków - Katowice to problem polityczny bo 'warsiawka' nie zniesie powstania silnej konkurencji małopolsko-śląsko-zagłębiowskiej liczącej około 3,5 do 4 mln ludzi
Dowodów na działania aż nadto!!!
Modernizacja 27 km linii kolejowej wraz z przebudową peronów i układu torowego na szlakach i stacjach – to główne założenia podpisanej dziś umowy na modernizację trasy między stacjami Warszawa Okęcie i Czachówek Południowy. Prace o wartości ponad 460 mln zł potrwają 20 miesięcy. Po ich zakończeniu pociągi na znacznej części tego odcinka przyspieszą do 160 km/godz., a pasażerowie skorzystają z nowych, wygodnych peronów.
Oczywiście wąskie gardło nadal nietknięte. Ciekawe czy zakończenie odcinka z Warki do Radomia nie zbiegnie się z kolejną modernizacja dworca w tym pięknym mieście i naprawami od W-wy Zachodniej do Okęcia
Nie będzie szybkiej kolei z Radomia do Warszawy w 2020 r. Opóźnienie sięgnęło 10 lat.
Nie będzie szybkiej kolei do Warszawy w 2020 roku. PKP Polskie Linie Kolejowe nie mają dwóch podstawowych dokumentów i przesuwają termin zakończenia modernizacji na 2022 rok.
Ważna trasa kolejowa do Warszawy będzie odnowiona.
Na przełomie marca i kwietnia PKP PLK planują podpisać umowy z wykonawcami modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej z Warszawy do Radomia. Roboty mają ruszyć w drugiej połowie 2018 r., a zakończyć w 2021 r. Koszt inwestycji to ok. 800 mln zł.
Kolej tyłem do Służewca. Jak lepiej wykorzystać szynę.
Służewiec, do którego codziennie dojeżdża już 100 tys. pracowników, boryka się z ogromnymi problemami komunikacyjnymi. Istniejące przystanki kolejowe Warszawa Służewiec i Okęcie nie zapewniają wygodnego i komfortowego dojścia, co zniechęca do korzystania z tego środka transportu. Być może jednak nie opłaca się poprawiać teraz przejść, gdyż PKP PLK analizuje kształt całego węzła kolejowego w Warszawie i niewykluczone, że wpierw trzeba będzie poczekać na dobudowę torów czy przesunięcie przystanku Służewiec.
Wydłuża się projektowanie modernizacji linii do Radomia. Będzie opóźnienie inwestycji?
Wydłuża się wykonanie dokumentacji dla modernizacji kluczowego na linii nr 8 odcinka Warka – Radom. Ministerstwo Infrastruktury wyjaśnia, dlaczego tak się dzieje.
Jeżeli koś interesuje się oznakowaniem linii kolejowych zarówno tych istniejących jak i modernizowanych bądź interesują go znaki kolejowe lub wskaźniki kolejowe to zapraszam do kontaktu.
_________________ Znaki kolejowe, tarcze i wskaźniki kolejowe
MI tłumaczy opóźnienie modernizacji linii Warszawa - Radom.
Modernizacja linii kolejowej nr 8 na odcinku Czachówek Płd – Warka jest opóźniona o kilka miesięcy. Wstrzymanie prac jest wynikiem decyzji wojewódy, który zakwestionował dokumentację złożoną przez PKP PLK.
Linię kolejową z Warszawy do Radomia oddano do użytku 25 listopada 1934, budowa trwała około 18 miesięcy. Przetarg na modernizację tej trasy rozstrzygnięto w roku 2010, czyli dziewięć lat temu, a roboty wciąż trwają i nie wiadomo kiedy się zakończą.
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia wkracza na kluczowy odcinek Warka – Radom. Przebudowa tego odcinka, której finał zapowiedziano na połowę 2021 r., ma zakończyć ciągnącą się od 2007 r. modernizację 100-kilometrowej linii z Warszawy do Radomia. Dla porównania, budowa linii kolejowej Warszawa – Radom trwała 20 miesięcy.
Kolejarze remontują linię, by pociągi mogły jeździć tak szybko, jak przed II wojną światową.
75 minut będzie jechać najszybszy pociąg łączący stacje Warszawa Centralna i Radom. I to po remoncie, który zakończyć się ma w połowie 2021 roku. Taki sam czas osiągały pociągi w... 1937 roku, czyli dwa lata po otwarciu tej linii.
Znaczne opóźnienia na linii kolejowej nr 8 Warszawa-Radom
Modernizacja linii kolejowej z Warszawy do Radomia opóźnia się w stosunku do zakładanego harmonogramu prac. Zaangażowanie wykonawcy robót jest niezadowalające – poinformowały PKP Polskie Linie Kolejowe.
W niedzielę jechałem linią nr 8 do Radomia. Do Strzyżyny dokąd dojeżdżają obecnie pociągi, i gdzie przesiada się na ZKA niewiele się dzieje. Niby wyremontowany już z 1,5 roku temu odcinek Warszawa Służewiec-Piaseczno a prędkość jest dalej gorzej jak źle. Potem długo, długo nic. Na 2 stacjach przed Warką postawili zasieki na peronie, że niby mają je remontować. I dosłownie kilkaset metrów za Warką, wyrównany teren czyli jakby przygotowania pod budowę drugiego toru, tak szumnie zapowiadanego od zawsze. I to wszystko. Także zapomnimy o 2021 roku, może 2041 rok. A jak widzę te "postępy", zresztą nie tylko na tej linii i słyszę te propagandę o CPK to mnie coś trafia. LK 216 z Działdowa do Olsztyna miała być oddana 31 lipca a tam jeszcze końca nie widać. Między Działdowem a Nidzicą, gdzie droga przecina tory od kilku miesięcy nic się nie dzieje. Zerwali trakcję, i szyny i ...... fajnie jest:-(((((
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum