Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Sygnalizacja a słońce
Autor Wiadomość

viadero22 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 10 Sie 2012

PostWysłany: 30-12-2012, 13:00   Sygnalizacja a słońce Odpowiedz z cytatem

Dzisiaj przechodząc przez przejście dla pieszych ,sygnalizator skierowany był idealnie pod słońce (jak wiadomo o tej porze roku słonce świeci nisko) , w ogóle nie były widać wskazań sygnalizatora.Ciekawi mnie to jak w sytuacji niewidocznego sygnału semafora zachowuje się maszynista ,bo chyba są takie sytucje gdzie np mocno świecące słonce na semafor uniemożliwia mechanikowi dostrzeżenie wskazań semafora??
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Maciek TK Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 07 Lip 2009

PostWysłany: 30-12-2012, 14:15    Odpowiedz z cytatem

Ten przypadek reguluje chyba odpowiednia instrukcja i za pewnie będzie to R (R-1 o ile się nie mylę). Tam jakiś paragraf przewiduje sytuacje w, której maszynista nie jest w stanie rozpoznać na semaforze odpowiedniego sygnału (przez brak widoczności, gdy semafor wyjątkowo znalazł się za kabiną itd.) Wtedy sygnał sprawdza: kierownik pociągu albo pomocnik. Jeżeli nie ma obu to na radio. Specjalistą nie jestem, ale myślę, że to będzie jakoś tak Smile.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

siwiutki91 Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 11 Sty 2009

PostWysłany: 30-12-2012, 14:21    Odpowiedz z cytatem

Maszynista ma być pewien wyświetleń na semaforze a gdy nie jest to ma tak regulować prędkość pociągu aby zatrzymać się przed semaforem.

_________________
w pociągu:
2010-2012=14439km
2013-49706km
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

ofelia Płeć:Kobieta
Użytkownik


Dołączyła: 19 Lut 2009

PostWysłany: 04-01-2013, 18:02    Odpowiedz z cytatem

Nie wiem po co jesteście zaangażowaniu w forum kolejowym jeżeli nie pracujecie na kolei. chyba tylko po to by pisać swoje amatorskie przemyślenia na temat kolei. Amatorem od kolei był marszałek woj. śląskiego- efekty zanacie.
Jazda pod słońce jest utrudnienim zawsze. Wymaga szczególnej uwagi. Sprawy z widzialnością , nieprawidłowego odczytywania wskazań semaforów, sygnałami wątpliwymi reguluje Inmstrukcja Ie-1 (dawna E-1).W stosowanej na PKP sygnalizacji nie ma takiego semafora, którego obraz nie byłby poprzedzony sygnałem na tarczy ostrzegawczej lub na poprzednim semaforem. Jeżeli jednak tak się wydarzy, że nie możliwe jest odczytania obrazy tarczy otrzegawczej lub semafora sygnał na nastepnym semaforze należy traktować jako sygnał stó do chwli gdy jego obraz nie beize dobrze widziany.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Obywatel Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 19 Lis 2009

PostWysłany: 05-01-2013, 11:09    Odpowiedz z cytatem

Ofelia, bo to nie eksluzywne forum tylko dla KOLEJARZY, ale dla wszystkich, którzy w ten czy inny sposób interesują się koleją? I dzięki temu taki laik jak ja, może się czegoś dowiedzieć również.

Jazda pod słońce dla kierowcy też jest utrudnieniem, przecież to wszyscy chyba wiedzą.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl