No niech tylko IC nie wystraszy się marnej frekwencji w pierwszych miesiącach kursowania "Pirata" w cyklu codziennym. "Odrzanka" za długo była kolejową dziurą na mapie połączeń dalekobieżnych - minie sporo czasu aby pasażer mógł przyzwyczaić się do nowych standardów. "Pirat" odniesie sukces - wrocławianom obok TLK "Uznam" zastąpi drugie całoroczne nocne połączenie ze Szczecinem (w zamian za "Pomeranię" ex. "Przemyślanina" omijającego Wrocław). Bielsko-Biała zyska drugie (przy boku "Pogorii") całoroczne połączenie pozwalające na nocne wojaże wgłąb kraju. Kibicuję przetrasowaniu pociągu przez Legnicę i Lubin - dodatkowi potencjalni pasażerowie - mimo dłuższej jazdy w stosunku do trasy przez Ścinawę. W końcu tematem jest połączenie nocne - a czas jazdy w nocnych pociągach jest ważnym (lecz nie najważniejszym) aspektem w odróżnieniu do połączeń dziennych.
Nie wiem dlaczego, ale jestem delikatnie sceptyczny do tego pomysłu. Głównie pewnie dlatego, że lada dzień rusza modernizacja Głogów - Czerwieńsk, i dalej do Rzepina, co spowoduje zamknięcia na szlaku. Być może usłyszymy śpiewkę że IC chciało, ale złe PLK powiedziało "nie" bo nie ma miejsca w rozkładzie. Wszak jakby nie patrzeć, to właśnie głównie nocą kursują po tej linii towarowe, których jest całkiem sporo. Pamiętam jeszcze jak zeszłego lata bywałem na delegacji na nastawniach w Zielonej i Nowej Soli, to już ponad pół godziny przed przejazdem "Pirata" wszystkie towarowe szły na bok, i często gęsto zdarzało się, że taki korek trwał od Zielonej aż po Głogów. Rozładowanie tego zajmowało kupę czasu, zważywszy na fakt, że trzeba się było uwinąć do rana, tuż przed "Rusałką", "Ślązakiem" itp.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum