Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Linia Wąbrzeźno Miasto - Wąbrzeźno
Autor Wiadomość

mibelt Płeć:Kobieta
Nowy


Dołączyła: 02 Lip 2012

PostWysłany: 02-07-2012, 03:58   Linia Wąbrzeźno Miasto - Wąbrzeźno Odpowiedz z cytatem

W związku z ostatnimi informacjami dotyczącymi likwidacji linii Wąbrzeźno Miasto - Wąbrzeźno, przeszukiwałam internet pod kątem informacji o tejże linii, nie ma ich za wiele, ale natrafiłam na taką stronę: Wąbrzeska Kolejka Powiatowa może się komuś przyda Smile



Pozdrawiam
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

pp Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 28 Gru 2009
Skąd: Skądinąd

PostWysłany: 28-05-2013, 13:25    Odpowiedz z cytatem

Wąbrzeźno: koniec linii do stacji Miasto

28.05.2013 09:50
Kasper Fiszer

Rozpoczęła się rozbiórka linii kolejowej Wąbrzeźno – Wąbrzeźno Miasto. Trzykilometrowa linia była pierwszą w Polsce trasą zelektryfikowaną. Od 1991 r. nie jest użytkowana w ruchu pasażerskim.

Jednotorowa linia łącząca stację kolejową Wąbrzeźno leżącą na trasie Toruń – Olsztyn z centrum miasta powstała w 1898 r. Była pierwszą na ziemiach polskich zelektryfikowaną drogą żelazną – trakcja o nietypowym napięciu 470 V zasilała pasażerskie wagony elektryczne Wschodnioniemieckiego Towarzystwa Kolei Lokalnych i lokomotywę ciągnącą składy towarowe do istotnego wówczas ośrodka przemysłu i hodowli koni. Po 115 latach wąbrzeska kolejka przechodzi do historii.

Kolej lokalna poza PKP
Trasa do Wąbrzeźna Miasta to typowy kleinbahn – lokalna linia dowozowa. Wszystkie pociągi niewielkiej spółki kończyły bieg na stacji przesiadkowej, a peron Wąbrzeskiej Kolei Powiatowej znajdował się po drugiej stronie dworca, w pewnym oddaleniu od linii do Olsztyna i Torunia. PKP przejęły linię dopiero w latach 50–tych XX wieku. Niedługo potem stare wagony elektryczne zastąpiono składami spalinowymi, a trakcja została zdemontowana.

Powolny upadek
Jeszcze w 1990 r. na trasie kursowało 13 par pociągów osobowych, ale rok później ruch pasażerski został całkowicie zawieszony. Podróżnych przejął PKS. Linia nr 264 wykorzystywana była nadal w ruchu towarowym. W 2008 r. Arriva zorganizowała pierwszy od lat przejazd promocyjny, ale stan torowiska stale się pogarszał. W 2011 r. konieczne stało się zakończenie przewozów ładunków. Jednym z ostatnich kursów na 3-kilometrowej linii Wąbrzeźno – Wąbrzeźno Miasto był zorganizowany w grudniu 2012 r. przez poznański Klub Miłośników Pojazdów Szynowych przejazd drezynami ręcznymi.

Rowery zamiast pociągów
W połowie maja rozpoczęła się rozbiórka torowiska. – W jego miejscu zostanie urządzona ścieżka pieszo-rowerowa – powiedziała nam Jolanta Polkowska z Wydziału Geodezji Urzędu Miejskiego w Wąbrzeźnie. – Natomiast odcinek o długości ok. 30 metrów pozostanie w celu upamiętnienia faktu istnienia Powiatowej Kolejki Wąbrzeskiej – dodała.

Kurier Kolejowy

Cytat z artykułu:
"stan torowiska stale się pogarszał. W 2011 r. konieczne stało się zakończenie przewozów ładunków. "

Czyli PLK brała kasę, g... robiła, a potem sprzedała linię złomiarzom. Towary na TIRy. Niech żyje "nowe rozdanie". Brawo, tylko tak dalej.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl