Wysłany: 23-03-2013, 16:59 Przetarg na 19 EZT w ramach PGZ
Województwo świętokrzyskie, w imieniu również podkarpackiego, małopolskiego i śląskiego, ogłosiło przetarg na dostawę 19 trójczłonowych EZTów wraz z usługą utrzymania. Więcej w artykule:
Jest przetarg na 19 pociągów dla południowych województw
Południowa Grupa Zakupowa ogłosiło w końcu długo oczekiwany przetarg na dostawę 19 pociągów dla połączeń międzyregionalnych. To próba uratowania choć części pieniędzy unijnych na tabor po tym, jak upadł projekt zakupu 100 pociągów dla Przewozów Regionalnych.
Fot. Rynek Kolejowy Fot. Rynek Kolejowy
Przyporządkowane tagi:
przetarg (276) , Południowa Grupa Zakupowa (8) , świętokrzyskie (108)
Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Priorytet VII „Transport przyjazny środowisku” Działanie 7.1 „Rozwój transportu kolejowego” z nr 7.1-47). Wartość projektu sięga 342 milionów złotych.
W rozpisanym właśnie przetargu wybrany zostanie dostawca fabrycznie nowych trójczłonowych pojazdów szynowych z napędem elektrycznym (EZT), który przeprowadzi też szkolenia załóg oraz będzie odpowiedzialny za świadczenie usług serwisowych, utrzymaniowych i naprawczych.
Opcja na więcej kilometrów dziennie
Województwo małopolskie, świętokrzyskie i śląskie otrzymają po sześć pociągów, a podkarpackie - jeden. Utrzymanie pojazdów będzie świadczone do końca 2020 roku. W tym czasie pociągi przejadą ponad 16 milionów kilometrów. Średniodobowo ma to być 500 km dziennie w województwie podkarpackim i świętokrzyskim i 350 km w małopolskim i śląskim. Co ciekawe, opcja zamówienia umożliwia zwiększenie tych przebiegów do odpowiednio 900 km i 630 km. Zamawiający żąda pięcioletniej gwarancji na pociągi.
Dostawa ostatniego pociągu nie może nastąpić później niż w lutym 2015 roku. Szacunkowa wartość netto zamówienia to 278 048 780,46 zł za pociągi i 29 550 011,40 za utrzymanie (w przypadku wykorzystania opcji przez wszystkie województwa utrzymanie może kosztować nie więcej niż 53 190 020,52 złotych).
Wysokie wymagania wobec dostawców
O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy w okresie ostatnich trzech lat wykonali dostawę co najmniej 8 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych o wartości nie mniejszej niż 11 mln zł brutto każdy oraz wykonali usługi polegające na bieżącym utrzymaniu, serwisie i naprawach co najmniej 5 EZT. Cena będzie decydować o wyborze wykonawcy w 90%. W 10 % o wyborze zadecyduje długość udzielonej gwarancji. Oferty poznamy najwcześniej na początku maja.
Specyfikacja zamówienia nie została jeszcze opublikowana, ale można się spodziewać, że jakość nowych pociągów nie będzie odbiegać od wysokich wymagań zamówienia na jeden pociąg dla województwa podkarpackiego. Pasażerowie znajdą tam m. in. skórzane zagłówki i podłokietniki.
Minimalna długość gwarancji to 60 miesięcy. Wg niektórych część warunku doświadczenia w brzmieniu:
Cytat:
(...) wykażą iż w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie wykonali:
-dostawę co najmniej 8 sztuk Elektrycznych Zespołów Trakcyjnych o wartości nie mniejszej niż 11 000 000,00 PLN brutto każdy
ogranicza konkurencję sugerując, że wszystkie 8 sztuk ma być dostarczonych w ramach jednej dostawy. Termin otwarcia ofert: 6.5.2013.[/code]
Newag z najkorzystniejszą ofertą dla Południowej Grupy Zakupowej
Nowosądecki Newag ma duże szanse na kolejny kontrakt taborowy na krajowym rynku. Po najkorzystniejszej ofercie dla Zachodniej Grupy Zakupowej, złożył najlepszą ofertę również dla południowych województw.
Przetarg na dostawę 19 trzyczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych został rozpisany w drugiej połowie marca. Więcej o przetargu piszemy tutaj. Do Krajowej Izby Odwoławczej wpłynęły odwołania największych krajowych producentów taboru – Newagu i Pesy. Więcej na ten temat można przeczytać tutaj. Odwołanie Pesy zostało odrzucone, a Newagu – oddalone.
Dziś otwarto oferty w przetargu. Jak udało nam się dowiedzieć, wpłynęły tylko dwie oferty - ZNTK Mińsk Mazowiecki, na kwotę 349 180 710 zł brutto, oraz Newagu, na kwotę, 313 657 395 zł brutto. Hiszpański CAF przysłał list z informacją, że nie weźmie udziału w przetargu. Cena będzie decydować o wyborze wykonawcy w 90%. W 10 % o wyborze zadecyduje długość udzielonej gwarancji. Newag zdecydował się udzielić jej na 84 miesiące, a ZNTK Mińsk - na 120 miesięcy. Mimo to, najprawdopodobniej przetarg wygra Newag. Oferty muszą zostać teraz sprawdzone pod kątem formalnym.
Zakup taboru kolejowego do obsługi połączeń międzywojewódzkich realizowanych przez województwa: Małopolskie, Podkarpackie, Śląskie i Świętokrzyskie realizowany jest w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2007-2013 Priorytet VII „Transport przyjazny środowisku” Działanie 7.1 „Rozwój transportu kolejowego” z nr 7.1-47). Wartość projektu sięga 342 milionów złotych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum