Wysłany: 09-04-2017, 15:58 Z Głuchołaz do Wrocławia pociągiem
O takich planach poinformował Urząd Marszałkowski Województwa Opolskiego. To efekt monitów miłośników kolei.
W ramach wstępnych uzgodnień nowej oferty przewozowej zaplanowano do realizacji w projekcie rozkładu jazdy 2017/2018 w ramach istniejących połączeń w dni wolne od pracy utworzenie relacji Głuchołazy Miasto Wrocław Główny Głuchołazy Miasto przez Nysę, Grodków i Brzeg. czytamy w piśmie podpisanym przez Remigiusza Widerę, dyr. departamentu infrastruktury UMWO
Szymon Ogłaza , wicemarszałek województwa opolskiego odpowiedzialny za infrastrukturę dodaje W planie jest para pociągów. Bezpośrednie połączenie z Głuchołazach w okolicach godziny 10.00. a powrót w okolicach godziny 15.00. Ale to jest jeszcze w fazie planowania.
Damian Kapinos, miłośnik kolei i członek zespołu do spraw kolei i infrastruktury powołanym do życia w tym roku przez Wojewodę Opolskiego tak komentuje tę propozycję W 2014 roku prowadziliśmy działania na rzecz przywrócenia połączeń dalekobieżnych w relacji Jesenik Wrocław Główny przez Nysę, Grodków Śląski, Brzeg i Oławę. Pod elektroniczną petycją podpisało się 789 osób, z kolei pod papierową petycją podpisało się o wiele więcej ludzi. W samych Głuchołazach mieszkańcy stali w kolejkach, by podpisać petycję. Reaktywacja bezpośrednich połączeń kolejowych z Głuchołaz do Wrocławia to po części nasz sukces, bo wielokrotnie wspominaliśmy i pisaliśmy do władz UMWO, że w tym kierunku powinniśmy się rozwijać. Skoro busy są przepełnione to o czymś to świadczy. Po za tym zawsze frekwencja do Wrocławia będzie wyższa od tej do Opola, ponieważ Rynek tak kształtuje transport publiczny. Cieszą nas zamiary uruchomienia nowych połączeń weekendowych, ale póki co nie znamy konkretnych danych. Oczekujemy, że te połączenia będą skomunikowane z czeskimi pociągami, tak, aby rano można było pojechać do Czech i popołudniu wrócić.
Ostateczny kształt rozkładu będzie znany jednak dopiero w listopadzie 2017 roku zaznacza urząd marszałkowski.
Wysłany: 15-08-2017, 18:12 Wstępny Rozkład Jazdy z Wrocławia do Nysy i Głuchołaz M.
Wstępny Rozkład Jazdy: z Wrocławia do Nysy odjazdy : 12:17{D} , 15:35{C}, 19:47{H},
z Wrocławia do Głuchołaz Miasto : 15:35{C} oficjalny Rozkład będzie znany na przełomie Listopada/Grudnia
Na peronie stacji Głuchołazy Miasto zgromadziło się kilkadziesiąt osób, które skorzystały z nowego połączenia. Niektórzy z podróżnych wybierali się na Jarmark Bożonarodzeniowy na Rynku. Podróż do Wrocławia potrwa 2 godziny i 5 minut. Z powrotem pociąg wyjedzie ze stacji Wrocław Główny o 15.27 i przyjedzie do stacji Głuchołazy Miasto o 17.55. Podróż potrwa 2 godziny 28 minut. Pociągi będą kursowały w sobotę i niedzielę. Należy trzymać kciuki, aby frekwencja podróżnych była duża i połączenie nie zostało zlikwidowane.
Niestety obawiam się o frekwencję w tym pociągu. Nie dość, że nie kursuje w tygodniu, to nie rozumiem dla kogo niby taki rozkład jest? Bo przyjazd przed 12 i powrót po 15 chyba nic mieszkańców Opolszczyzny nie daje. Z kolei dla Wrocławian odjazd po 15 do Głuchołaz też jest raczej nie potrzebny. Fajnie, że ogólnie się takie połączenie pojawiło, ale mogłobyby być lepsze pod względem rozkładu. Np. wyjazd po 7 z Wrocławia i kontrapara z Głuchołaz o tej porze
Piszesz o tygodniu - najpierw zapytaj UMWO dlaczego mieszkańcy Głuchołaz są drugiej kategorii i pociągi codzienne im się nie należą...
Uważam, że część nyskich pociągów z Opla mogłoby dojeżdżać do Głuchołaz codziennie, koszt nie rozwaliłby budżetu województwa - w Czechach z tym problemu nie mają... Ale u nas się oszczędza na tym, co nie trzeba...
_________________ Tramwaj musi wrócić do Gliwic. Frankiewicz już odszedł!
Rzeczywiście brak porannego do Głuchołaz i powrotnego porą wieczorną. Przy dobrym skomunikowaniu można by pokusić się o jednodniowy wypad na narty w Czechach. Tylko czy ktoś to w ogóle dostrzega? Halo KD? Jeden szynobus na sobotę i niedzielę to chyba nie taki problem?
To nie w gestii KD. A co do rozkłazdu jazdy to logiczne że powinny być dwie kontra pary, poranny i popołudniowy kurs. A w obecnym układzie to nawet do Wrocławia na wypad się taki pociąg nie nadaje,
Dlaczego? To proste - UMWO już uruchomił jeden kurs z Głuchołaz do Wrocławia. Pasowałoby na zasadzie wzajemności by UMWD uruchomił kontrakurs, niekoniecznie do Głuchołaz ale może dalej do Ostrużnej. Wrocław nie pojechałby na narty (zimą) lub rower lub łazikowanie po górach (latem) w sobotę i niedzielę w Jeseniki? No jakoś nie wierzę.
Markus, ale to mieszkańcy Opolszczyzny garną się do Wrocławia, nie odwrotnie. Poza tym KD mają braki taborowe i szynobusów z trudem wystarczy na dolnośląskie tory. Ostatnio KD muszą pożyczać szynobusy od innych przewoźników.
Do Wrocławia da się dojechać z przesiadką w Opolu i Brzegu. Chcecie z Nysy i Głuchołaz bezpośrednich pociągów do Wrocławia to sobie sami organizujcie. Co KD mają do tego? Nic! Chcieliście swoje oddzielne województwo to macie. Nie KD i UMWD są od organizowania wam komunikacji kolejowej w Opolskiem tylko PR i UMWO.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
mateusz123, wypadki na przejazdach kolejowych (z winy kierowców), wykolejenia (przestawienie zwrotnicy pod pojazdem), spadające drzewa (wina pogody), planowe przeglądy P4/P5, co uziemia pojazd na kilka miesięcy, świadczą (w domyśle ŹLE) o przewoźniku? Bardzo ciekawa teoria.
Zaproponuj więc skąd zabrać szynobus (może Kłodzko - Wałbrzych, albo Węgliniec - Zgorzelec?), żeby skierować go na opolskie tory. Myślę, że Dolnoślązacy byliby bardzo zadowoleni. Nie dojadą do pracy i szkoły, ale za to w weekend pojadą sobie do Głuchołaz pochodzić po tamtejszych górkach (jakby nie mieli gór u siebie)
Gdyby to była linia stykowa to jeszcze można by dyskutować. Tutaj mówimy o linii wewnątrz województwa opolskiego (Brzeg - Nysa/Głuchołazy). Oczekiwanie, że UMWD będzie się w to mieszał i wysyłał tam KD to kpiny z rozumu. Przesiadki w Brzegu wystarczą, a to jest już w gestii UMWO i PR.
KD są od jeżdżenia po Dolnym Śląsku, nie po lokalnych liniach Opolszczyzny.
_________________ Lady Makbet to typ kobiety, którą nieokiełznana ambicja prowadzi do zbrodni, a potem do wyrzutów sumienia.
Markus, ale to mieszkańcy Opolszczyzny garną się do Wrocławia, nie odwrotnie.
Do Wrocławia da się dojechać z przesiadką w Opolu i Brzegu. Chcecie z Nysy i Głuchołaz bezpośrednich pociągów do Wrocławia to sobie sami organizujcie. Co KD mają do tego? Nic! Chcieliście swoje oddzielne województwo to macie. Nie KD i UMWD są od organizowania wam komunikacji kolejowej w Opolskiem tylko PR i UMWO.
Spokojnie, spokojnie, nie tak nerwowo!
Po pierwsze - akurat ja jako jeden z nielicznych mieszkańców tego administracyjnego potworka głośno przyznaję się do swojej głębokiej antypatii do woj. opolskiego. Kolejowo od zachodu Nysa na tym mocno dostaje po tyłku, bo poza towarowymi do Kamieńca i dalej nic już przecież nie jeździ (tu swoją drogą dla KD to Nysa powinna być ostatnią stacją węzłową stykową, czyż nie??)
Po drugie - fakt, zachodnie powiaty "garną się" do Wrocławia i na szczęście mają dość dobre połączenia w postaci dwóch par Polregio i od groma busiarstwa. Nie postuluję więc kolejnych pociągów dla nas (choć tego nigdy za dużo i pewnie też na nich skorzystalibyśmy) ale dla Wrocławia - dogodnego weekendowego połączenia w góry. Czy to źle..?
I już na sam koniec - o ile wiem to w weekendy intensywność przewozów pasażerskich nieco spada, połączeń jest mniej. Komu więc tak bardzo zabrakłoby w sobotę lub niedzielę gdyby właśnie w te dni puścić jeden szynonbus z Wrocławia w Jeseniki?
Markus, połączenia regionalne na linii Wrocław - Brzeg - Opole - Kędzierzyn-Koźle obsługuje PR Opole, czyli jest to w gestii UWMO. Chcecie więcej pociągów z Nysy i Głuchołaz do Wrocławia to monitujcie w UMWO. Zdaje się, że Mniejszość Niemiecka do spółki z proniemiecką PO tam rządzi? Niech więc Niemcy, których sobie wybraliście, organizują wam przewozy kolejowe na liniach województwa opolskiego. KD mają gdzie jeździć, a taboru brakuje na dolnośląskie linie. Mamy sobie jeszcze pogorszyć, żeby wam dogodzić? Jak macie u siebie nadmiar szynobusów to zróbcie sobie więcej połączeń do Wrocławia. W czym problem? UMWD za obsługę dolnośląskiego odcinka (30 km) zapłaci.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum