Być może nawet prostsze, niż na któryś z peronów 1-4, bo nie trzeba chodzić po schodach ani jeździć "windami" które ładują akumulatory 10 godzin po każdym uzyciu?
Słynny peron 5 katowickiego dworca został oficjalnie oddany do użytku. Tylko czy po redukcjach połączeń od 1 marca będzie niezbędny?
Peron ów wcale nie znajduje się na dworcu głównym w Katowicach, ale jest oddalony od niego o kilka minut drogi. Kiedy w grudniu wchodził w życie nowy rozkład jazdy pociągów, pasażerowie dowiedzieli się, że niektóre pociągi będą zatrzymywały się przy peronie nr 5 katowickiego dworca głównego.
Problem w tym, że zawsze były tu tylko cztery perony. Później okazało się, że piątym ma być jeden z peronów technicznych, wykorzystywanych do wyładunku i załadunku przesyłek pocztowych.
Peron o długości ok. 330 metrów zmodernizowała za kilkaset tysięcy złotych firma Transkol z Kielc. Pojawiły się nowe tablice informacyjne, nowe nagłośnienie, oświetlenie i ławki dla podróżnych. Odnowiono tez wiatę, położono nową nawierzchnię asfaltową, wyrównano krawędzie peronu.
15 lutego oficjalnie oddano peron do użytku. Ostatecznie zatrzymuje się przy nim osiem pociągów TLK spółki PKP Intercity: odjeżdżających do: Krakowa o godz. 6.52, Warszawy Wschodniej o 8.08 i 11.52, Bydgoszczy o 15.02 i Białegostoku o 16.51, a także przyjeżdżających z: Białegostoku o 11.08 i Warszawy Wschodniej o 16.07 i 18.38.
Przewozy Regionalne nie będą korzystać z peronu 5.
– Nie chcemy narażać pasażerów na niedogodności związane z dojściem na ten peron. Kiedy otwarto peron, wiele osób nie mogło tam trafić, dodatkowo przemieszczanie się z bagażem nie należy do najprzyjemniejszych – wyjaśnia Magdalena Tosza ze Śląskiego Zakładu Przewozów Regionalnych.
Faktycznie, dojście do peronu nie jest proste. Aby je ułatwić, na katowickim dworcu tymczasowym pojawiły się mapki z trasą dojścia do peronu. Niestety, by tu trafić, trzeba przejść przez trzy przejścia dla pieszych. Zajmuje to ok. 6-8 minut.
Ciekawostką jest fakt, że od 1 marca br. ze względu na koszt i zły stan taboru odwołano w Katowicach kilkanaście połączeń, co oznacza, że do obsługi tych, co pozostały, wystarczą tylko cztery perony...
Lech Sipko
źródło: KOW
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Poniższy artykuł niby nie na temat więc przy okazji pytam "co dalej z peronem piątym"?
Wszystkie perony na stacji w Katowicach gotowe.
Modernizacja ostatniego z czterech peronów na stacji Katowice – peronu pierwszego – została zakończona 31 sierpnia 2013 r. Od 2 września pasażerowie korzystają ze wszystkich odnowionych peronów.
Zadaszenie nad peronem pierwszym jest częścią hali peronowej zakrywającej cztery perony i osiem torów. Panele umieszczone na wysokiej konstrukcji chronią pasażerów przed deszczem, wiatrem czy śniegiem, nie ograniczając przy tym dostępu światła dzięki przezroczystym elementom wykonanym z poliwęglanu.
Peron pokryty nową nawierzchnią został przystosowany do potrzeb niepełnosprawnych, opiekunów z dziećmi na wózkach, czy podróżnych z cięższym bagażem. Na każdym peronie zainstalowano podwójne schody ruchome, platformę dźwigową, platformę przyschodową oraz nowy system informacji dla pasażera: megafony, elektroniczne wyświetlacze i tablice informacyjne oraz elementy małej architektury, jak ławki, kosze i tablice z rozkładami jazdy. Na krawędziach peronowych oraz przy schodach zostały umieszczone pasy ostrzegawcze o fakturze wyczuwalnej pod stopami, które ułatwiają bezpieczne poruszanie się osobom niewidomym i słabo widzącym.
W ramach modernizacji układu torowego i infrastruktury do obsługi podróżnych w obrębie peronów 1,2,3,4 na stacji Katowice wymieniono tory, pod którymi zamontowano maty tłumiące drgania, odwodnienie i izolację konstrukcji przejść pod torami. Przebudowano instalację wodociągową i przeciwpożarową, a także oświetlenie i sieć trakcyjną nad torami.
Ostatnim etapem była rewitalizacja zachodniego odcinka przejścia pod torami, tj. od schodów zachodnich prowadzących na peron 4, do wyjścia w stronę placu Oddziałów Młodzieży Powstańczej.
Poszczególne perony modernizowano bez wstrzymywania obsługi pasażerów i pracy eksploatacyjnej stacji. Koszt modernizacji stacji Katowice to ponad 70 mln zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum