Wysłany: 30-01-2012, 19:10 Linia 272 Kluczbork - Poznań
Będą kolejne prace na linii 272
PKP PLK wymieni nawierzchnię na dziewiętnastu kilometrach toru na linii z Kluczborka do Poznania. Prace obejmą stację Jarocin i pobliski odcinek Chocicza - Środa Wielkopolska.
PKP PLK ogłosiło przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej i części przetargowej dotyczącej wymiany nawierzchni na dziewiętnastu kilometrach toru nr 1 na linii 272 Kluczbork - Poznań Główny. Prace odbędą się na dwóch odcinkach: dwuipółkilometrowym w Jarocinie i liczącym 16,5 kilometra pomiędzy Chociczą a Środą Wielkopolską. Jedynym kryterium wyboru zwycięzcy będzie najniższa cena. Oferty można składać do 6 marca.
Zamówienie jest częścią finansowanej z budżetu państwa inwestycji wymiany nawierzchni toru nr 1 na całym odcinku Poznań - Jarocin. Prace w ramach tego zadania rozpoczęły się w 2010 roku i mają skończyć się za dwa lata. Całkowity koszt projektu to ok. 80 mln zł.
W Jarocinie będą prowadzone także prace przy modernizacji peronów nr 3 i 3a. Oferty w zamówieniu na prace projektowe można składać do 1 lutego. Przetarg obejmuje także plan przebudowy peronów na innych wielkopolskich stacjach - w Kaliszu i w Witaszycach oraz nadzór autorski nad robotami budowlanymi we wszystkich trzech miejscowościach.
W przetargu rewitalizację linii 272 na odcinku Kluczbork – Ostrzeszów zgłosiło się siedmiu wykonawców. Najtańszą ofertę złożył Porr Polska, który wycenił swoje usługi na 251 mln zł. Budżet PKP Polskich Linii Kolejowych wynosi 263 mln zł.
Przedmiotem zamówienia jest zaprojektowanie i wykonanie robót polegających m.in. na wymianie istniejącej nawierzchni kolejowej, przebudowie peronów , naprawie podtorza, obiektów inżynieryjnych, urządzeń sterowania ruchem kolejowym i urządzeń elektroenergetycznych.
Poprawa stanu technicznego trasy obejmie odcinek o długości ponad 59 km w torze nr 1 o oraz ponad 25 km w torze nr 2. Zwycięzca przetargu będzie miał 19 miesięcy na przeprowadzenie wszystkich prac. O jego wyborze zadecyduje kryterium najniższej ceny.
Oferty złożyli wykonawcy:
Porr Polska - 251,5 mln zł,
Konsorcjum: Rubau Polska, Construcciones Rubau, Rover Alcisa, Ortiz Construcciones y Proyectos, Contratas Servicios Ferroviarios - 275,3 mln zł,
Konsorcjum: Leonhard Weiss (Niemcy), Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych i Inżynieryjnych - 276,6 mln zł,
Konsorcjum: Pol-Aqua, Dragados, Vias y Construcciones - 279,8 mln zł,
Przedsiębiorstwo Robót Komunikacyjnych w Krakowie - 280,2 mln zł,
Torpol - 291,2 mln zł,
Dolnośląskie Przedsiębiorstwo Napraw Infrastruktury Komunikacyjnej „Dolkom”, Zakład Robót Komunikacyjnych „Dom” w Poznaniu - 299,5 mln zł.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum