Wysłany: 17-04-2013, 17:02 Koleje Śląskie zadłużone na 800 mln zł
Jutro w Katowicach zostaną przedstawione wyniki audytu finansowo-prawnego działalności Kolei Śląskich w 2012 r., wykonanego przez ZDG TOR. Telewizyjna „Panorama” ujawniła wczoraj niektóre informacje z tego raportu.
Z doniesień „Panoramy” wynika, że poprzedni zarząd Kolei Śląskich wydawał pieniądze ponad stan. Członkowie zarządu zarabiali po 16 tys. zł brutto. Maszyniści KŚ zarabiali średnio po 8 tys. zł brutto, czyli więcej niż w innych spółkach kolejowych.
Koleje Śląskie były powiązane kapitałowo z innymi podmiotami. Wraz ze śląskimi wodociągami, KŚ zainwestowały 30 mln zł w spółkę Inteko – wykupiły obligacje i gwarantowały jej kredyty. Spółka miała m.in. kierować pracowników KŚ na odpowiednie stanowiska. „Panorama” informuje, że Inteko kupiła dla KŚ samochody, w tym jeepy wartości ponad 100 tys. zł każdy. Witold Nawrot, prezes Inteko, powiedział w TVP, że firma miała świadczyć usługi taborowe dla różnych przewoźników, w oparciu o potencjał KŚ.
Kolejną spółką, powiązaną z KŚ jest Silesia Rail, która miała pośredniczyć w dzierżawie i zakupach taboru. „Panorama” donosi, że spółka wybierała najdroższe oferty. Prezes Silesia Rail otrzymał na odchodne 90 tys. zł odszkodowania.
Według TVP zobowiązania KŚ sięgają 800 mln zł. Nowy zarząd Kolei Śląskich wdraża plan naprawczy. Prognoza wyników spółki na ten rok mówi o stracie 50 mln zł.
Spółka Inteko zaprosiła wczoraj dziennikarzy na zaplanowaną na dziś konferencję, podczas której miała zaprzeczyć nieprawdziwym faktom, jakie pojawiają się na jej temat w mediach. Jednak dziś konferencja została odwołana.
Były szef spółki zależnej Kolei Śląskich, już jako... redaktor naczelny branżowego czasopisma, przekonuje, że audyt w Kolejach Śląskich był tendencyjny. Co ciekawe, współpracownikiem czasopisma jest także Marek W., były prezes KŚ, który zataił przed marszałkiem, że ma sprawę karną.
Stowarzyszenie Zielone Mazowsze, którego jednym z założycieli jest autor grudniowego rozkładu jazdy Kolei Śląskich, przedstawiło raport poświęcony śląskiemu przewoźnikowi. Z dokumentu wynika, że realizacja planu naprawczego spółki będzie kosztowała KŚ 45,7 – 50,7 mln zł.
Złe zarządzanie spółką i idiotyczne umowy podpisane by pozyskać tabor do obsługi generują kolosalne koszty, a zatem straty w KŚ.
[ Dodano: 30-05-2013, 19:30 ]
Samorząd lekką ręką dofinansować chce KŚ 33mln.zł. biorąc gdzieś pożyczkę.
Ciekawe, że dla PR nie było ponoć nawet połowy tej kwoty, a to jest.
Utworzenie KŚ to było zręczne wyprowadzenie pieniędzy z kasy samorządu i tyle.
Według szacunków tegoroczna strata Kolei Śląskich miała wynieść około 64 mln zł. Okazuje się, że wynik finansowy spółki może być o kilkanaście milionów gorszy.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum