W tym przypadku oglądanie się PLKi na stronę niemiecką to akurat idiotyzm, bo przez ich brak dobrej woli, będzie cierpiał krajowy pasażer na krajowym odcinku.
Tu się z Tobą zgadzam ale chyba bardziej chodzi o UMWD, bo elektryfikacja miałaby być zrobiona z śr. RPO.
Nie wjadą impulsem do Gorlitz więc i tak musieliby puścić z JG zestaw spalinowy.
Ponoć kasę chcą przeznaczyć na rewitalizację nieczynnych linii kolejowych.
Być może Świeradów i Karpacz/Kowary.
A po co spalinowy? Do Zgorzelca niech jedzie EZT, a do Goerlitz jeździć nie trzeba, ewentualnie niech jeżdżą Niemcy swoimi SZT. Jak będziemy się oglądać na Niemców, to kolej w tym rejonie jeszcze przez wiele lat będzie tkwiła w stagnacji.
bystrzak2000, straszne wieści dla jeleniogórskich mikoli. Najpierw uwalony Lwówek, a teraz jeszcze to. Na „Rynsztoku Kolejowym” będą ujadać na linię zgorzeleckiej do utraty tchu i wydajności ślinianek.
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
KD zrobią wszystko by ostatni, 800 metrowy odcinek od granicy do stacji w Gorlitz również był zelektryfikowany. Wszyscy na tym zyskają - przede wszystkim pasażerowie polscy dostęp do niemieckiej sieci kolejowej i dziesiątek pociagów na stacji Gorlitz (dostępnych np na tanim bilecie EURO NYSA) . A niemieccy wygodne połączenia w kier. Wrocławia - zamiast trzech prowadzonych trakcją spalinową 120km/h będzie ich pewnie z 8-12 prowadzonych 130/160km/h. Przyt okazji zyska Zgorzelec, a część odzyskanego taboru spalinowego będzie mogło wzmocnić ofertę na innych liniach bez trakcji elektrycznej.
Oczywiście szkoda że nie uda się zrobić elektryfikacji całego "trójkata" Lubań - Zgorzelec - Wegliniec, ale niestety koszty elektryfikacji Lub - Zgo były horrendalne i zjadłyby gros środków przeznaczonych na inne trasy.
Rozkładowiec -Usunięty- Gość
Wysłany: 25-11-2016, 21:16
Tylko jak wtedy będzie wyglądała sprawa napięcia? Czy uda się zorganizować to tak żeby powiedzmy jeden peron w Gorlitz był z "polskim" napięciem, czy może KD planuje zakup dwusystemowych EZT? No i pytanie jak będzie wyglądała komunikacja na niezelektryfikowanym odcinku między Lubaniem a Zgorzelcem? Czy będą tam kursować "ogryzki" typu Lubań - Zgorzelec? Moim zdaniem do Jeleniej Góry powinny zostać wydłużone Impulsy kończące obecnie w Lubaniu, z zapewnionym skomunikowaniem w Lubaniu z szynobusami Zgorzelec - Lubań, coś na wzór tego jak obecnie to ma miejsce w Węglińcu.
1-2 krawędzie w Gorlitz byłyby z "polskim" prądem, elektryfikacja po stronie niemieckiej to na razie raczej odległa perspektywa (po2025) ale zmiana napięcia byłaby własnie w Gorlitz.
Nie, KD nie planowało i nie planuje zakupu pociągów 2 systemowych z uwagi na brak elektryfikacji na jakimkolwiek przejściu granicznym z Niemcami w obszarze obsługiwanym przez KD.
Tak, nie wykluczamy w przyszłości jazdy Impulsami "dookoła' (aż do JG) ale wcześniej należy przynajmniej doraźnie wyremontować linię z Lubania do JG by nie "topić" za długo drogiego taboru na lini z niską prędkością i póki co małymi potokami.
Ale to wszystko pieśń przyszłości.
Małe potoki jednak są na całej linii JG-ZG. Co do eletryfikacji to sama linia 278 (Zgorzelec-Węgliniec) wystarczy. Przecież nikt nie wie czy Unijne pieniądze znikną (jak UE). Najpierw zobaczyć sytuacje w Niemczech i dopiero myśleć o drucie do stacji w Görlitz, a nie na odwót. A przecież nawet wykorzysta się tory dodatkowe od strony Lubańskiej. Wreście te tory pożytek, by robiły.
Według mnie jednak będzie elektryfikacja odcinka Lubań-Zgorzelec.
PKP PLK ogłosiły przetarg na opracowanie dokumentacji przedprojektowej dla projektu "Rewitalizacja linii kolejowej nr 274 na odcinku Jelenia Góra - Zgorzelec wraz z Łącznicą kolejową - linia nr 778" w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014-2020.
Zakres prac:
a) likwidacja ograniczeń prędkości, „ wąskich gardeł” (określonych w Wykazie Ograniczeń Stałych – zostanie przekazany Wykonawcy po podpisaniu umowy) wynikających ze złego stanu nawierzchni i podtorza oraz innych elementów infrastruktury m.in. widoczności na przejazdach;
b) kompleksowa wymiana nawierzchni torowej w torze 1 stacji Gryfów Śląski, na odcinku Olszyna Lubańska – Lubań Śląski, wymiana ok.1 km toru pomiędzy Lubaniem Śląskim a Zarębą oraz ok. 1 km na szlaku Studniska – Jerzmanki (dokładne lokalizacje należy ustalić z Zmawiającym);
c) naprawa toru poprzez oczyszczenie i uzupełnienie podsypki, czyszczenie i naprawa odwodnienia w pozostałych lokalizacjach na odcinku Olszyna Lubańska – Zgorzelec;
d) przebudowa jednego peronu dwukrawędziowego na stacji Gryfów Śląski oraz remont lub przebudowa peronów jednokrawędziowych w lokalizacjach Olszyna Lubańska, Lubań Śląski (peron dwukrawędziowy z korektą układu geometrycznego toru), Zaręba, Batowice Lubańskie, Mikułowa, Jerzmanki, Zgorzelec;
e) budowa nowych przystanków:
- Lubań Miasto w okolicach ul. 7 Dywizji;
- Studniska;
f) budowa urządzeń SSP na przejazdach w km 182,412 i 184,354;
g) budowa sieci trakcyjnej YC150-2CS150 od stacji Lubań Śląski do stacji Zgorzelec oraz na łącznicy nr 778;
h) doposażenie podstacji trakcyjnych Zgorzelec i Lubań Śląski dla zasilenia elektryfikowanego odcinka;
i) prace na obiektach inżynieryjnych w km 178,743; 188,890 i 200,190.
Zakładany czas przejazdu pomiędzy Jeleniej Górą a Zgorzelcem ma wynieść 69 minut, wobec 95 dzisiaj.
Zakładany czas przejazdu pomiędzy Jeleniej Górą a Zgorzelcem ma wynieść 69 minut, wobec 95 dzisiaj.
Jeśli to się sprawdzi, to elektryfikacja odcinka Lubań - Zgorzelec będzie uzasadniona. Jednak jest pewne "ale". W jakiej relacji pociągi elektryczne by miały tamtędy jeździć? Jelenia - Wrocław jest skrajnie naookoło, a do Zielonej Góry nie ma druta. Myślę że priorytetem powinno być doprowadzenie infrastruktury torowej między Jelenią a Zgorzelcem i Lubaniem a Węglińcem przez Wykroty. Gdyby czas przejazdu się skrócił, to nawet przesiadka w Lubaniu na szynobus do Zgorzelca nie sprawiałaby dużego problemu.
Według mnie jednak będzie elektryfikacja odcinka Lubań-Zgorzelec.
Kiedyś pewnie będzie. Może dożyję... Zwracam uwagę, że od fazy projektowej do rozpoczęcia robót może minąć wiele lat. Od jak dawna mówi się o elektryfikacji linii Zgorzelec - Węgliniec? I w zasadzie kończy się na mówieniu, ewentualnie na projektach. Tak więc zalecam poskromienie optymizmu.
Elektryfikacja linii Zgorzelec - Lubań to sprawa drugorzędna, bez większego znaczenia. Priorytetem jest elektryfikacja linii Zgorzelec - Węgliniec, tak aby EZT z Wrocławia i pociągi dalekobieżne PKP IC mogły dojeżdżać do Zgorzelca. To znacznie poprawi komunikację kolejową na linii E30.
Tak więc bez huraoptymizmu! Nieudolny beton PKP PLK od ponad roku nie potrafi zrobić porządku z rozgrzebanym peronem w Bolesławcu. A my tu o elektryfikacji mówimy?
_________________ ⚠ Bossowie związków zawodowych, zarządy i rady nadzorcze spółek PKP to partacze, nieudacznicy, ludzie niekompetentni! Jest to banda kretynów, idiotów i darmozjadów pierdzących w stołki, którym los PKP zwisa i powiewa!
Jednak jest pewne "ale". W jakiej relacji pociągi elektryczne by miały tamtędy jeździć?
Normalnej, czyli Wrocław - Wałbrzych - Jelenia Góra - Zgorzelec (- Goerlitz) oraz jako uzupełnienie Wrocław - Legnica - Węgliniec - Zgorzelec - Jelenia Góra. Ewentualnie gdyby zakupić dwuczłonowe EZT, można by jeździć tylko na trasie Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec (- Goerlitz) ze skomunikowaniami w Zgorzelcu i Jeleniej Górze z pociągami z/do Wrocławia.
Natomiast pociągi Jelenia Góra - Zielona Góra powinny powrócić na najkrótszą trasę przez Gierałtów, bo obecnie czas przejazdu jest skrajnie nieatrakcyjny.
Rozkładowiec napisał/a:
Gdyby czas przejazdu się skrócił, to nawet przesiadka w Lubaniu na szynobus do Zgorzelca nie sprawiałaby dużego problemu.
Naturalną relacją jest Jelenia Góra - Lubań - Zgorzelec, bo łączy trzy miasta powiatowe, które wraz z Gryfowem liczą ponad 140 tys mieszkańców. Jak każesz się ludziom w Lubaniu przesiadać, to nikt jeździł nie będzie. Dlatego mimo dość długiej jazdy SZT pod drutem dobrze jest, że pociągi jadą bezpośrednio.
A wracając do "druta", to elektryfikacja linii 274 na odcinku Lubań - Zgorzelec jest warunkiem uzyskania dofinansowania z RPO - taki warunek postawił UMWD, dlatego zakres prac torowych został ograniczony do niezbędnego minimum, które pozwoli podnieść prędkość i skrócić czas przejazdu (studium wykonalności jest robione tylko dla porządku, bo wszystko zostało założone wcześniej). A linie 274 i 292 są na liście podstawowej dolnośląskiego RPO.
Priorytetem jest elektryfikacja linii Zgorzelec - Węgliniec, tak aby EZT z Wrocławia i pociągi dalekobieżne PKP IC mogły dojeżdżać do Zgorzelca. To znacznie poprawi komunikację kolejową na linii E30.
Projekt na elektryfikację LK 278 przewiduję tylko zelektryfikowanie torów nr 1 i 2 w Zgorzelcu co biorąc pod uwagę układ torowy tej stacji praktycznie uniemożliwi kursowanie pociągów z trakcją elektryczną wymagających oblotu składu.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum