W końcu coś się rusza w tym temacie bo po 2014 roku pociągi raczej by już po niej nie pojechały.
Gorzów Wlkp: są pieniądze na remont estakady.
Sukcesem zakończyły się rozmowy z zarządem PKP PLK w sprawie przeprowadzenia modernizacji w ciągu linii 203. Pieniądze na remont estakady kolejowej w Gorzowie Wlkp. udało się wygospodarować dzięki działaniom wojewody lubuskiego i parlamentarzystów.
Przetarg na wykonanie dokumentacji zostanie ogłoszony w ciągu najbliższych dwóch tygodni, bezpośrednim inwestorem będzie Oddział PKP PLK w Szczecinie, Centrum Realizacji Inwestycji. Koszt wykonania dokumentacji to 4 mln 360 tys. zł.
Przy poprawnie przeprowadzonych procedurach remont rozpocznie się w 2014 roku. Zmodernizowany zostanie odcinek blisko 2 kilometrów 100 metrów linii kolejowej wraz z estakadą na gorzowskim odcinku trasy numer 203.
Obiekt obecnie zagrożony jest katastrofą budowlaną, remont jest konieczny, w innym razie estakada wyłączona będzie z ruchu kolejowego.
- PKP zabezpieczyła na realizację inwestycji ponad 100 milionów złotych. Czas trwania remontu szacuje się na 18 miesięcy, przy założeniu, że pierwsze prace ruszą pod koniec 2014 roku, w 2016 pociągi pojadą po wyremontowanej estakadzie – zapowiedział Józef Matuszczak dyrektor szczecińskiego oddziału PKP PLK.
Zakres planowanego działania obejmuje modernizację estakady kolejowej zlokalizowanej na odcinku linii 203 Tczew – Kostrzyn od km 295,591 do km 297,707. Zgodnie ze Studium Wykonalności, w którym poddano analizom technicznym, finansowym i makroekonomicznym trzy różne warianty modernizacji estakady, został wybrany jeden z nich. Zgodnie z wytycznymi zostanie odtworzony, przy zastosowaniu nowych materiałów, pierwotny wygląd estakady z pozostawieniem jednego toru na odcinku estakady a także modernizację stacji Gorzów Wlkp., modernizację peronu nr 2 na stacji, budowę nowych urządzeń sterowania ruchem kolejowym, informacji podróżnych, energetycznych i obsługi osób niepełnosprawnych.
Na czas trwania remontu zostanie zorganizowana komunikacja zastępcza wraz z ewentualnym przeniesieniem dworca kolejowego. Ponadto, swoja działalność handlowo-usługową będą musiały zawiesić lokale gastronomiczne znajdujące się w niszach kolejowych wzdłuż gorzowskiego bulwaru.
Remont rozpocznie się w drugiej połowie 2014 roku, potrwa około 18 miesięcy. Po zmodernizowanej trasie pociągi osobowe będą mogły jechać z maksymalną prędkością 100 km/h, towarowe z prędkością 70 km/h.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum