W środę w Szczecinie podpisano umowę ws. unijnego dofinansowania Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Wartość inwestycji to 741 mln zł, a dofinansowanie z Programu Infrastruktura i Środowisko to 512 mln zł. Umowę, która potwierdza przyznanie dotacji podpisali w Zachodniopomorskim Urzędzie Wojewódzkim pełniący obowiązki dyrektora Centrum Unijnych Projektów Transportowych Przemysław Gorgol oraz przewodniczący Stowarzyszenia Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego i prezydent Szczecina Piotr Krzystek.
Szczecin. PKP PLK podpisały umowę na modernizację linii kolejowych dla SKM.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowy za pół mld zł na modernizację linii w obrębie aglomeracji szczecińskiej. Projekty z Krajowego Programu Kolejowego ułatwią integrację kolei z innymi środkami transportu. Dzięki przebudowie stacji i przystanków oraz nowym przystankom zwiększy się komfort podróżowania. Z torów i przystanków skorzysta Szczecińska Kolej Metropolitalna. Prace przeprowadzi Trakcja PRKiI.
Jest oficjalny schemat Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Szczecińska Kolej Metropolitalna opublikowała oficjalnie zatwierdzoną listę nazw przystanków. Celem projektu jest utworzenie głównej osi transportu publicznego na terenie SOM z wykorzystaniem istniejących linii kolejowych. Pozwoli to na utworzenie nowoczesnego systemu transportowego, opartego na kolei aglomeracyjnej, uzupełnionego o linie autobusowe, które przejmą funkcję dowozowo-odwozową do i z powstałych węzłów przesiadkowych i o linie tramwajowe.
Miasto Szczecin nie rezygnuje ze Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Ostatnie zmiany w wieloletnich dokumentach finansowych to wynik systemowego podejścia do realizacji inwestycji.
Nawet nie miałem zamiaru podawać tej informacji tutaj na to forum.
PLK ma swoje pieniądze , Szczecin swoje.
Zobaczymy w praniu co wyjdzie po ukończeniu całej inwestycji.
Póki co zapraszam do oglądania fotoreportaży z wycinek tej zadżunglonego buszu!
Początek budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Według informacji PKP PLK wykonawca prac torowych w ramach projektu budowy Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej rozpocznie roboty we wrześniu. Ekipy pojawią się na linii 406 na odcinku Skolwin – Police oraz na linii 273. Tam zacznie się modernizacja stacji Gryfino.
Prace powinny się zacząć w kwietniu, ale ruszą w przyszłym miesiącu. W sumie do modernizacji lub przebudowy są prawie 24 km linii i 40 przystanków.
Rozpoczęła się budowa Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej.
Za 530 mln zł PKP Polskie Linie Kolejowe wybudują i przebudują 27 stacji i przystanków. Perony zostaną dostosowane do potrzeb wszystkich podróżnych. Inwestycja podniesie poziom bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych. Projekt współfinansowany z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko zapewni dogodny dostęp do kolei i poprawi warunki życia mieszkańców.
W uzupełnieniu tej doniosłej chwili warto zakomunikować że od 3.12.19 trwa rozpoczęła się rozbiórka toru szlakowego numer 1 od stacji Szczecin Skolwin do stacji Police.
Wysłany: 28-08-2020, 01:26 TRAKCJA celowo opóźnia budowę SKM Szczecin?
TRAKCJA nie wywiązuje się z kontraktu budowy SKM Szczecin
Opóźnienie wynosi już ponad pół roku.
Najgorzej jest na odcinku Szczecin - Gryfino...
Czy PLK wyrzuci tę firmę z placu budowy?
GDDKiA już to zrobiła...
Ponad pół roku - tyle wynoszą opóźnienia w budowie Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Według umowy wszystkie prace powinny zakończyć się do połowy 2022 roku. Kiedy w Szczecinie pojedziemy miejską koleją? Kto odpowiada za opóźnienie prac?
SKM Szczecin łapie opóźnienie. Na budowie niewiele się dzieje
Realizacja projektów infrastrukturalnych w ramach Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej jest już opóźniona o 8-10 miesięcy. Wykonawca, firma Trakcja, wskazuje m.in. niewspółmierne rozłożenie ryzyk, wymaganie prac dodatkowych, które wynikają z błędów w dokumentacji przetargowej, zwłokę w zatwierdzaniu dokumentacji czy uznawaniu roszczeń. Zamawiający zdecydowanie odpiera te zarzuty. – Podstawowymi przyczynami opóźnienia są brak potencjału w zakresie dostatecznej ilości pracowników i sprzętu oraz słaba organizacja prac – mówi Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP PLK i podkreśla, że takie same zapisy umów i procedury są stosowane na innych kontraktach, pozwalając na sprawną realizację prac.
Zamawiający zdecydowanie odpiera te zarzuty. – Podstawowymi przyczynami opóźnienia są brak potencjału w zakresie dostatecznej ilości pracowników i sprzętu...
takie same zapisy umów i procedury są stosowane na innych kontraktach, pozwalając na sprawną realizację prac.
Dobrze wiedzieć, Panie Siemieniec, że to "szablonowy" kontrakt.
Bo w warunkach takiego widnieje zapis, że wykonawca deklaruje ilość ludzi i sprzętu, a inwestor, czyli nieudacznicy z pańskiej zgrai, te dane, przed zawarciem umowy, mają obowiązek zweryfikować.
Czyli, kto dał ciała?
Tak, czy owak...
Założę się, że w tej całej zafajdanej centrali nikt nie raczył nawet sprawdzić, na ilu budowach, ci sami ludzie pełniący funkcje kierowników budów, czy robót, figurują.
Nawet nie miałem zamiaru podawać tej informacji tutaj na to forum.
PLK ma swoje pieniądze , Szczecin swoje.
Zobaczymy w praniu co wyjdzie po ukończeniu całej inwestycji.
Póki co zapraszam do oglądania fotoreportaży z wycinek tej zadżunglonego buszu!
Zamiast budować jak obecnie na nowo linię i burzyć kamienicę przy ul. Wojska Polskiego 185 należało przedłużyć obwodnicę od skrzyżowania ul. Wszystkich Świętych/Arkońskiej podjazdem nad linię kolejową która zostałaby przykryta estakadą od ul. Fałata do jednopoziomowego skrzyżowania z Wojska Polskiego i przedłużenia bezpośrednio w ul. Traugutta.
Dalsza budowa Obwodnicy na południe tak jak teraz pod Wojska Polskiego zwyczajnie nie ma sensu ani zbytnio miejsca, nie mówiąc o pieniądzach.
Tylko istniejący fragment od Obotryckiej do Arkońskiej liczący raptem 2,5 km budowano 20 lat!
Krótka relacja z budowy Węzła Łękno sprzed 3 mcy:
Węzeł Łękno
Obecnie 1 tor jest już przełożony i czynny ale sama budowa SKM już nie postępuje gdyz została wstrzymana.
Do Polic jezdzi obecnie kilka par pociągów/dobę torem nr 2.
Tor nr 1 lini Szczecin Główny - Trzebież Szczeciński (406) został rozebrany na całej długości jak również odcinek jedno torowy od posterunku SG11 do rozjazdów przed Turzynem.
I tak już niestety pozostanie gdyż remont został wstrzymany.
Wysłany: 10-03-2021, 18:14 Komuś zależy na uwaleniu projektu SKM SZCZECIN!?
Jako mieszkaniec miasta które pozbawione jest kolei od 01.10.2002 z niepokojem obserwuję co TRAKCJA wyrabia na trasie 406...
Nic nie wyrabia - nic nie robi - ma wszystko ZA PRZEPROSZENIEM W DUPIE Dowodem na te powyższe słowa jest artykuł portalu Radia Szczecin
Odnoszę wrażenie jakby to było ukartowane!!!
Rynek Kolejowy Rynek Kolejowy ich wychwala bo takie jest założenie tego Portalu!
TRAKCJA bez atrakcji!
To jak DODA bez pierd...nia o niej!
_________________ Stoi na stacji lokomotywa, pełna miedzi i stali...I przyszli żule i ją zaje.ali!
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum