Ulgą 70% objęci są pracownicy zakładów zaplecza technicznego kolei, wydzielonych z PKP, dla których pracodawca wykupił usługę transportową na dany rok kalendarzowy.
_________________ "Kobiety kochają zwyciężonych, ale zdradzają ich ze zwycięzcami." - T. Williams
Hej
Czy jest może jakiś okres przejściowy w styczniu dotyczący ulg Tzn. że nowe poświadczenie z zakładu pracy mojego ojca otrzymam dopiero w połowie stycznia. Czy do tej pory mogę jeszcze jeździć w pociągach na podstawie poświadczenia z roku 2013 Czy konduktorzy nie będą się czepiać , że nie jest to nowe poświadczenie
No i się "wyjasniło" z ulgami. PKP IC dało ciała ale nie chcac przyznać się do błędu przysłało pismo wyjaśniajace.
Jeszcze jedna "kucha" - jak ktoś ma dostep do legitymacji członków rodzin to porównać kilka sztuk co jest napisane z przodu i z tyłu w $2
Ja słyszałem od znajomych, że w Kolejach Dolnośląskich niektórzy "nadgorliwi" konduktorzy wymagali od pracowników posiadających jeszcze stare legitymacje kolejowe zaświadczenia, że są pracownikami danego zakładu. Na nic zdały się tłumaczenia, jak ktoś nie miał to musiał płacić cały bilet.
Oczywiście inni konduktorzy z KD honorowali stare legitymacje (przypominali że są ważne do 10 stycznia) i sprzedawali bez problemów bilety z ulgą pracowniczą.
Chciałem u siebie w Cargo wykupić ulgę dla żony (zatrudniłem się po 2004 - dokładnie w 2007), ale w odpowiedzi usłyszałem że wykup ulgi dla mojej żony jest niemożliwy
Eh myślałem że temat daty zatrudnienia się w zkładzie to przeżytek i nie ma podziału na równych i równiejszych
A ja mam pytanie; czy emeryt kolejowy, który miał w 2013 r. wykupioną ulgę na pociągi PR, może na starej legitymacji (do 10 stycznia) korzystać z pociągów KD już ze zniżką 99%? W kasie biletowej na dworcu we Wrocławiu powiedziano, że dopiero nowa legitymacja (na 2014 r.) uprawnia do ulgowych przejazdów w KD.
Wysłany: 10-01-2014, 18:46 udzielanie ulg przez Arrivę
Międzyzakładowy Związek Zawodowy Pracowników Kolejowych R.P. w Gdyni CARGO złożył do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów skargę na działania przewoźnika kolejowego Arriva RP Sp. z o.o. Zdaniem związkowców Spółka, która wygrała przetarg na kolejowe przewozy pasażerskie w województwie kujawsko–pomorskim na liniach kolejowych nr: 405, 410,415, 416, 420, 425, 429/440, 430, 431A i 431B stosuje dziwnego rodzaju ulgi na przewozy – różne dla pracowników różnych zakładów pracy. Zakłady te osobno negocjują stosowanie ulg przejazdowych dla swoich pracowników.
Związkowcom nie podobają się ulgi stosowane przez Arrivę
Związkowy w pismie do UOKiK podkreślają, że Arriva RP jest dotowana z budżetu Marszałka Wojewódzkiego, więc z pieniędzy publicznych. Stosowanie upustów cenowych w stosunku do społeczeństwa powinno być przejrzyste. Udzielanie upustów cenowych według niejasnych kryteriów, stwarza wrażenie nieuczciwych i nieetycznych praktyk biznesowych.
Uzasadnieniem skargi jest to, że:
- pracownicy PKP Cargo Północnego Zakładu Spółki otrzymali propozycję skorzystania z oferty „Kolejarz 60”, gdzie po wykupieniu uprawnienia w wysokości 780 zł będą uprawnieni do zakupu biletów miesięcznych z ulgą 60%;
- pracownicy PKP Zakład Linii Kolejowych w Bydgoszczy, PKP Energetyka SA Zakład Kujawski czy Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno–Torowe Sp. z o.o. otrzymali propozycję po wykupieniu uprawnienia w wysokości 260 zł będą uprawnieni do zakupu biletów miesięcznych z ulgą 55%.
MZZPK R.P. w Gdyni CARGO nie godzi się na takie praktyki i prosi UOKiK o zajęcie się sygnalizowaną sprawą.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum