Nie wiem czy dobry dzial, w razie czego przepraszam i prosze o przeniesienie.
Nie moglem nigdzie znalezc odpowiediz na moje pytanie (moze zle szukalem?)
Ile wynosi laczny koszt przejazdu pociagu np. TLK z EP07/EU07 + przykladowo 5 pudel mieszanych (stare zielone malowanie PR + nowe biale IC) prowadzony przez doswiadczonego mechanika, ktory odpowiednio reguluje moc lomotywy, by nie zuzywac bez sensu pradu, na odcinku 100km ? Chodzi mi o to, ile InterCity musi wszystkim zaplacic, by ww przeze mnie pociag mogl normalnie jechac i co sie na te cene sklada konkretnie (typu dostep do torow, siec trakcyjna itd) ? Chodzi mi konkretnie o odcinek 100km, bo tak latwiej przeliczyc (chyba, ze na dluzszych odcinkach koszta te maleja ?).
Czy cena ta sie rozni np na CMK, E20 a jakichs innych lokalnych liniach ? A jak ma sie do tej ceny koszt przejazdu na odcinku 100km jednostki EN57 czy ED72 ?
Da sie w ogole podac jakas przyblizona cene, czy wszystko jest tak tajne, ze nie ma sily, zeby sie dowiedziec ?
A więc jeśli chodzi o cenę to tak.
Dostęp do torów+pensję dla pracowników czyli maszynisty i kierownika.
Cenę dostępu można uzyskać z cennika niestety nie precyzujesz o jaką linię chodzi, więc trudno mi odpowiedzieć ile konkretnie ta podróż by wyszła. Natomiast pensję dla załogi możesz przyjąć ~30 zł za godzinę. Przy okazji jeśli użyjesz lokomotywy nie elektrycznej musisz samemu zatroszczyć się o paliwo. Prąd do lokomotyw elektrycznych jest w cenie dostępu.
Zakladajac, ze chodzi mi o 100km odcinek na trasie E20, gdzie szlakowa wynosi 160km/h.
Standardowy sklad, taki jak pisalem, srednio EP07 = 80 ton, 5 pudel = zakladajac ze jden bedzie wazyl kolo 40 ton * 5 = 200 ton, czyli razem 280 ton sklad.
E20 to zapewne kategoria 4 albo 5 (czym drozej tym wieksze natezenie ruchu wg cennika?), zakladajac 4 kategorie i mase 280 ton: 6,43 * 100 = 643zl
643zl (dostep do torow) + pensja pracowników niech bedzien awet zawyzona do 40zl, bo zakladam ze 100km sklad robi w godzine max, juz takie tam szczegoliki. Do tego widze, ze trzeba doliczyc dostep do peronow, czyli zakladajac na trasie dwie stacje z postojem 3 minutowym = 6 minut * 1,05zl/minuta = 6,3zl.
Reasumujac, koszt przejazdu stu kilometrow po linii E20 skladem, o ktorym pisalem (EP07, 5 pudel, dwie stacje) InterCIty lacznie kosztuje ~690zl, tak ?
Mniejwięcej ale zakładając, że sprzedaż 400 biletów to koszt puszczania pociągów nie jest taki duży.
Przy okazji skład jeszcze trzeba od czasu do czasu posprzątać, dolać wody do toalet, naprawić. Więc można by liczyć, że taka trasa to około 700-720 złotych.
_________________ Posiadanie Gdańska jest ważniejsze od wszystkich pieniędzy.
yusek, dziekuje bardzo za pomoc od jakiegos czasu mnie interesowalo, jakie koszty ponosza spolki za puszczanie pociagow, a nigdzie nie moglem znalezc info. Teraz juz sobie bede umial policzyc
No i skończyło się darmowe obliczanie kosztów dostępu do infrastruktury i planowanie tras pociągów. Co roku, na stronie www.plk-sa.pl udostępniana była nowa wersja programu Kalkulacja z aktualnie obowiązującymi stawkami. A od 15.12.2013 r. trzeba wprowadzić klucz odblokowujący, żeby móc użytkować program. A to kosztuje 246 zł dla jednego komputera Krótko mówiąc, nie da się tego robić nadal przez stronę internetową tylko trzeba zakupić program
[ Dodano: 11-01-2014, 11:35 ]
A jednak pojawiła się darmowa internetowa wersja programu Kalkulacja 2014. Nie wiem, czy zrobili to po przeczytaniu mojego postu czy aktualizacja programu nie była dostępna ze względów technicznych.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum