Prawie 882 km torów marszałkowie chcą wyremontować przy wsparciu Komisji Europejskiej. Do tej pory wydali na to wraz z PKP Polskie Linie Kolejowe 678,6 mln zł ()...Inwestują w linie o znaczeniu lokalnym, których modernizacja przyczyni się do rozwoju poszczególnych gmin.(...)
W wydaniu papierowym Rzeczpospolitej (str B4 Rynki&firmy) z 28.07.2011.
Mamy naprawdę super władze skoro aż tak postarały się o pieniądze niezbędne na modernizację szlaków kolejowych. Akurat w moim przypadku zbiega się to z kolejnym wyrywaniem torów z przejazdu kolejowego w Alwerni, Regulicach (103 Trzebinia-Wadowice) oraz ślimaczym tempie składu na 093 Trzebinia-Oświęcim a także wykolejeniem pociągu na 126 Chrzanów - Bolęcin, oczywiście szlaki od lat nieremontowane, rozbierane i częściowo nieprzejezdne z argumentem linie lokalne, drugorzędne brak na nie środków. Rozkłada się transport towarowy oraz pasażerski, i nic nie zrobiono żeby było lepiej
_________________ linia 103 Trzebinia-Wadowice
www.linia103.pl
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-07-2011, 07:09
Coś mi tutaj nie pasuje na Tarnów - Stróże jest robione około 13km z RPO i jeszcze prace z tego co wiem miały być w okolicach Krakowa na linii do Oświęcimia z Płaszowa - finansowanie RPO.
Na Oswiecim Plaszow juz bylo (Bonarka - Swoszowice). Bedzie z RPO remont Chrzanow Trzebinia ale nie wiem czy z peronami.
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
Pułtuś -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-07-2011, 11:23
Wniosek jest jeden- tym dalej od granicy niemieckiej, awiec tym dalej od zachodnioeuropejskich trendów tym mniejsza świadomosc pro-kolejowa lokalnych politykow. U nas typowa galicyjska ciemnota, coz zrobic. I tak nic nie pobije prezydenta Zamoscia, ktory powiedzial, ze zaborca wprowadzil kolej do Zamoscia to on ją wyprowadzi ...
Fakt ten dobitnie pokazuje że najgorzej w Polsce pod względem kolejowym jest w moim województwie.Dziwi mnie to bo małopolskie to 3 w kraju najbogatsze województwo...
Władze powinny zapaść się pod ziemie lub poprostu zwiesić głowę nad swoim nieudacznictwem,lenistwem,brakiem kompetencji i destrukcją.
kryniczanin -Usunięty- Gość
Wysłany: 28-07-2011, 11:39
Jest jeszcze weselej - odcinek Tarnów - Stróże jest to korytarz CE30 a robiony jest z RPO - kasy na linie lokalne...
Miluś -Usunięty- Gość
Wysłany: 17-08-2011, 20:54
No proszę, jesteśmy w tyle za takimi potęgami jak Lubelskie czy Warmińsko-Mazurskie. Brak słów. Potwornie zacofane województwo. Ach zapomniałem przecież, że Małopolska to tylko Kraków z najbliższą okolicą, a Wadowice czy Krynica to juz jakieś pustynie.
Różnica jest taka, że my mamy KKA z własnej woli, a Podkarpackiemu po prostu psują się PESY. Podkarpacie kupuje (badziewny, bo badziewny) tabor niskopojemny, walczy jakoś, a my co? Setra ...
_________________ Pozdrawiam, MK_Rabka
Miluś -Usunięty- Gość
Wysłany: 19-08-2011, 08:52
A my proszę kolegi walczymy o kolej w województwie Krakowskim
Też się zastanawiałem, bo widząc perspektywę budżetu RP na najbliższe lata dziękuję niebiosom za to, że modernizacji E30 nie da się już zatrzymać... Bo będzie krucho oj będzie. Nie można wykluczyć, że w przyszłości znów rozpocznie się czas prosperity w gospodarce i wtedy może po 2030 roku coś się zacznie dziać... choć do tego czasu pieniądze będą potrzebne na ratowanie będącej w agonii grubo ponad połowy sieci PLK.
Zauważcie co dzieje się na śląsku. Tam nic się nie dzieje. Najgęstsza sieć kolejowa, najwięcej pasażerów a nie ma żadnych inwestycji zarówno PLK jak i UMWŚ.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum