Póki nie zobaczę to nie uwierzę. Na razie mamy 8 par na krótkiej trasie więc koszt nie jest zbyt duży, radzę poczekać bo w przypadku Cieszyna też kiepsko było na początku.
Życzę jak najlepiej , ale prawda jest taka że są linie na których ludzi z różnych powodów ubyło , np: bezrobocie , emigracja ludności lub długi czas nieobecności pociągów na danej linii .
Boleję nad tą linią. Porównując na Tychy lodowisko w pociągach szczytowych jeździ 220 osób, tutaj nie ma nawet 4.
Musimy sobie jasno powiedzieć, że są potrzebne przystanki pośrednie. Ja proponuję:
-Gliwice Wschód
-Zabrze Maciejów
-Zabrze Curie
-Zabrze Północ
-Zabrze Biskupice
-Bytom Bobrek
-Bytom Szombierki
Życzę jak najlepiej , ale prawda jest taka że są linie na których ludzi z różnych powodów ubyło , np: bezrobocie , emigracja ludności lub długi czas nieobecności pociągów na danej linii .
Tutaj problemem nie jest bezrobocie czy emigracja, nawet lokalizacja przystanków nie jest problemem. Niegdyś często korzystałem z linii autobusowej 850 i ok 80% ludzi wsiadało/wysiadało na przystanku początkowym i końcowym. Jak słusznie stwierdziłeś, ludzie po prostu od kolei tam się odzwyczaili jednak biletomat, lepsza promocja, większa ilość par (12 spokojnie wystarczy) oraz przedłużenie niektórych dalej może pomóc. Potrzeba także przede wszystkim czasu, w Cieszynie dużo osób się już przeszło z busa na pociąg i frekwencja ciągle rośnie, w pewnym momencie może się okazać że potrzebny jest już turbokibel bo DeHy nie starczą.
A kto ma niby te pośrednie przystanki osobowe wybudować? Za czyje pieniądze?? Bo na PLK-ę raczej bym nie liczył. Koszty wybudowania dwóch peronów (bo jednego pośrodku się nie da z racji na układ torowy) to olbrzymie koszta, to jest w sumie 10 krawędzi peronowych + remont:
-Gliwice Wschód (2 perony)
-Zabrze Maciejów (2 perony)
-Zabrze Curie (2 perony)
-Zabrze Północ (2 perony)
-Zabrze Biskupice (niby coś tam jest, ale trzeba gruntownie wyremontować)
-Bytom Bobrek (są)
-Bytom Szombierki (2 perony)
No i kwestia Bytomia Szombierek?? Gdzie tam ten przystanek byś widział?? Chyba jeszcze w obrębie stacji Bytom, byłby przystanek Bytom Szombierki?? To raptem kilometr z groszami od st. Bytom... bo później masz już tylko nastawnię Bt5, semafory wyjazdowe i... pola, chaszcze i ruiny starej kopalni... nawet porządnego dojścia tam z bloków nie ma! Marzyciel to chyba jakiś pisał!
W Tychach są np. przystanki co 500 m. Bytom Szombierki wygrał w głosowaniu mieszkańców na zlokalizowanie przystanku. Ulica Kosynierów/ Bytom Szombierki
Nie sugeruj się Tychami, bo tam linia idzie przez środek miasta praktycznie, a nie Bytomska linia na Bobrek... chaszcze, krzaki, budowa wiaduktu wąskotorówki i.... brak jakiegokolwiek dojścia tam z bloków!
Nie ja wymyśliłem ten przystanek tylko profil z Bytomia do Gliwic Koleją z Facebooka, pozostałe przystanki pochodzą z koncepcji LKM Zielonego Mazowsza. Przyznaję się nie znam tej linii. Znam tyską linię bo ją często jeżdżę. Znam też dobrze Jastrzębie Zdrój, tam linia przechodzi niemal przez centrum, bardzo blisko MCDONALDA i Galerii, a mimo to pozostały z niej tylko nasypy, co zrobisz. Przykro się robi jak z dworca PKS w Jastrzębiu oddalonego o 10 m od torów odjeżdżają busy do Katowic co 30 minut wypełnione 80 osobami, a linia to trup.
Żeby ludzie się zdecydowali na to połączenie, to pociągi muszą jeździć w takcie zbliżonym do autobusów, nie rzadziej. Wówczas są szanse, by więcej osób zainwestowało w miesięczne. Nie oszukujmy się, nie jest to relacja, która może utrzymać się z przypadkowych pasażerów. Dodatkowo nowe przystanki mogą zwiększyć zainteresowanie.
Leniwiec, owszem. Ale nie zapominajmy, że mamy nowy fotel marszałkowski. Więc nie zdziwię się, jeśli zamiast zwiększenia ilości pociągów nastąpi jej zmniejszenie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum