Dobra dobra panie Arius nie wiadomo czy szykuje się zapaść bo zwykle mamy do czynienia z cyklami koniunkturalnymi bessy i hossy, trwającymi nieraz kilka lat. Radzę przeczytać jednak pewnego Żyda Smitha "o bogactwie narodów"
Wracając do linii Wałcz-Piła. Jeśli potoki dopiszą możemy liczyć na zwiększenie kursów (UMWZ dopłaci, jeśli wpływy z podatków będą wystarczające).
Wczoraj wybrałem się na wycieczkę tę trasą. Bardzo miło się jechało. Wyruszyłem R o 9.15 ze Stargardu Szcz. SA136-004 frekwencja w granicach 80%, sporo pasażerów wysiadło w Reczu i Kaliszu Pom. ale tam też była spora wymiana pasażerów. Jazda w większości trasy ok. 80km/h. Wysiadłem w Wałczu Raduniu i udałem się na odwiedziny do rodziny i wracałem R o 17.19 z Wałcza i tu już SA103-009, pasażerów również sporo, wolnych miejsc siedzących już nie znalazłem. W Pile, szynobus z powrotem do Szczecina udał się z pasażerami z frekwencją ok. 50%.
20120908317.jpg Piła Główna
SA103-009 gotowy do odjazdu do Szczecina Głównego
Plik ściągnięto 9 raz(y) 116.79 KB
20120908315.jpg Wałcz Raduń
SA136-004 w relacji Szczecin Gł. - Piła Gł.
3 września jako pociąg 98140 Wałcz-Piła Gł. jechał SA105-002.
Co do rozkładu, mnie osobiście brakuje pociągów zapowiadanych na początku grudnia, o godz. 5.05 z Piły do Szczecina i ze Szczecina do Piły o 17.52. Cały czas na te pociągi czekałem bo jeżdżę często do Szczecina rano i wracam wieczorem i takie pociągi były dla mnie wprost wymarzone, ale cóż pociągów nie ma i pozostają mi stare połączenia przez Krzyż
Obecny rozkład jest ewidentnie do poprawki pierwszy pociąg w kierunku Piły powinien wyjeżdżać z Kalisza ok 4.00 (w Pile ok 5.30) następny czyli 98120 godzinkę wcześniej ( w Pile ok 7.20) 98122 godzinę później ( w Pile ok 13.00) 98128 bieg kończyć w Pile ok 22.00 natomiast z powrotem 88243 zamiast z Wałcza odjeżdżać z Piły ok 4.00, 98127 z Piły ok 16.00 ostatni 98129 ok 19.00 natomiast z Kalisza powinien ruszać pierwszy roboczy do Szczecina ok 4.00 następny jechałby już z Piły 88243. W Tucznie przebudowali układ torów przesunęli rozjazd za przejazd z drogą 177 dzięki temu jest on teraz jednotorowy (zamontowanie urządzeń SSP prostsze i tańsze) powymieniali podkłady w pozostałych rozjazdach teraz czas na mijankę be z której będzie trudno.
Obecny rozkład jest ewidentnie do poprawki pierwszy pociąg w kierunku Piły powinien wyjeżdżać z Kalisza ok 4.00 (w Pile ok 5.30) następny czyli 98120 godzinkę wcześniej ( w Pile ok 7.20) 98122 godzinę później ( w Pile ok 13.00) 98128 bieg kończyć w Pile ok 22.00 natomiast z powrotem 88243 zamiast z Wałcza odjeżdżać z Piły ok 4.00, 98127 z Piły ok 16.00 ostatni 98129 ok 19.00 natomiast z Kalisza powinien ruszać pierwszy roboczy do Szczecina ok 4.00 następny jechałby już z Piły 88243. W Tucznie przebudowali układ torów przesunęli rozjazd za przejazd z drogą 177 dzięki temu jest on teraz jednotorowy (zamontowanie urządzeń SSP prostsze i tańsze) powymieniali podkłady w pozostałych rozjazdach teraz czas na mijankę be z której będzie trudno.
Wszystko pięknie, tylko przejedź tymi swoimi pociągami tą linią przy 44 km szlaku Wałcz - Kalisz P. oraz powiąż to z odcinkiem Stargard - Szczecin, na którym osobówki ciągle są rozjeżdżane przez różnej maści TLK-i i inne wynalazki.
Nowy RJ będzie nieco zbliżony do Twoich propozycji, ale nie dokładnie taki jak byś chciał.
Pierwszy do Piły przyjedzie z Kalisza (zamiast ze Stargardu) i będzie mniej więcej godzinę szybciej niż dziś. Ostatni z Piły do Szczecina wyjedzie faktycznie koło 19:00 ale jako przyspieszony bez postojów na wielu wioskach.
Niestety ostatni ze Szczecina i pierwszy do Szczecina będą jeździły tak jak dziś, tj. tylko do i z Wałcza, choć pierwotnie zakładaliśmy je do/z Piły (niestety brak kasy w budżecie).
Poza tym na odc. Wałcz - Piła pociągi nie będą się zatrzymywały na przystankach, bo tam praktycznie nie ma żadnej wymiany podróżnych, miejscowości są daleko od przystanków i do tego mają dobre połączenia drogowe.
A ja właśnie liczyłem że może od nowego rozkładu coś się jednak zmieni w kierunku takim jak pisałem wyżej. Niestety, Stoker rozwiałeś moje nadzieje W takim razie dla mnie niestety linia całkowicie bezużyteczna, no może raz na pół roku jakiś wyjazd do Wałcza albo Skrzatusza (choc to też jak piszesz, coraz mniej realne). A liczyłem że będzie tak pięknie
Romanek,
nie każdemu można dogodzić mam nadzieję a raczej wiem, że reaktywacja tej lini Cię cieszy! Widzisz co dzieje się w innych częściach kraju ( śląskie, małopolskie, świętokrzyskie - to dopiero masakra ). Jestem kurerw..o zadowolony z otwarcia tej lini. Fakt, nie mieszkam w żadnym miejscu, który bezpośrednio z nią graniczy i nie znam racjonalnych oczekiwań mieszkańców czytaj podróżnych ale tak czy inaczej jestem happy:p
Mam nadzieję, że w miarę czasu poprawi sie rozkład co do zainteresowanych:) Zresztą myślę, że nie jest źle!
Pozdrowienia z deszczowej Danii.
_________________ Fundacja Ratowania Zabytków www.zabytki.org
robertrush no pewnie że mnie cieszy. Bardzo. Poprostu liczyłem na rozkład zapowiadany wcześniej no ale się nie udało. Do tego jak pisze Stoker nie ma narazie szans na zbyt wielkie zmiany. To że nie będę mógł z linii tej zbyt często korzystac nie zmienia faktu że cieszy mnie każda otwarta na nowo linia kolejowa, zwłaszcza że tendencja jest - jak piszesz - właśnie odwrotna.
Pozdrowienia z zamglonej Piły
Czy nie można przedłużyć kurs Szczecin - Wałcz wyj. z Szczecina o 18:12 dalej do Piły w zamian
zlikwidować ten kurs obsługujący przez Wielkopolskie Przewozy regionalne z Wałcza [18:45]??Czy nie można przesunąć o dosłownie 20 minut wyjazd szynobusu z Piły do Wałcza z 6:10 na 6:30??To tylko 20 minut różnicy...kiedyś odjeżdżał o 6:21 bodajże.Dosłownie są to kosmetyczne zabiegi Wiem też że duzo ludzi przyjeżdza z Poznania po 22:00 i co...nie ma żadnego połączenia...pozostaje złomy WTP i 40 minut udreki by dojechać do Wałcza.A wystarczyło by był kurs o 23:10 do Wałcza a pierwszy kurs do Piły np. o 5:10 i tak szynobus stoi w Wałczu.Drugi bezsens; jest szynobus z Piły do Wałcza o 14:36 i za 30 minut jest nastepny...do Szczecina czy to ma jakiś logizny sens?moglaby być chociaż godzina róznicy.W większości zakładów pracy w Pile praca rozpoczyna sie o 6:00 i czesto sa to 3 zmianowki lub 4 zmianowki niestety mieszkaniec Walcza nie moze skorzystać z Waszych usług ponieważ ten rozkład jazdy jest jednym słowem do bani.Jesli chodzi o frekwencję to jest bardzo duza w/g mnie, widziałem ostatnio jak w Wałczu gość z kamerą liczyl pasażerów oj dużo było...dużo widze codziennie ile jeździ ludzi i dziwiłbym sie gdyby PR zawiesiły ta linie ze wzgledu na fekwencjię.Było by więcej gdyby był nieco zmieniony ten rozkład jazdy.To na razie tyle, na koniec napiszę że te szynobusy obsługiwane przez Wielkopolskie Przewozy Regionalne są niestety grzecznie pisząc do niczego,15 osób to już tłok zamiast informacji na tablicy świetlnej przesuwające sie krzaczki,a prędkość ....pozostawie bez komentarza ......natomiast te Smerfy....są SUPER!Co do punktualności to odjeżdżają co do sekundy! Brawo!Pozdrawiam z Wałcza.
Kiedyś sobie żartowałem z kolegami, że ludzie przesiadający się z SA108 do Smerfów będą w szoku i nie zdziwiły by mnie pytania "tu jest jedynka, czy dwójka?". Rozmawiając z kilkoma osobami i czytając wypowiedzi na forach, widzę, że dużo się nie pomyliłem. Zakup SA136 to chyba jedna z najlepszych inwestycji jakościowych w kolej.
Czy nie można przedłużyć kurs Szczecin - Wałcz wyj. z Szczecina o 18:12 dalej do Piły w zamian
zlikwidować ten kurs obsługujący przez Wielkopolskie Przewozy regionalne z Wałcza [18:45]??Czy nie można przesunąć o dosłownie 20 minut wyjazd szynobusu z Piły do Wałcza z 6:10 na 6:30??To tylko 20 minut różnicy...To na razie tyle, na koniec napiszę że te szynobusy obsługiwane przez Wielkopolskie Przewozy Regionalne są niestety grzecznie pisząc do niczego,15 osób to już tłok zamiast informacji na tablicy świetlnej przesuwające sie krzaczki,a prędkość ....pozostawie bez komentarza ......natomiast te Smerfy....są SUPER!Co do punktualności to odjeżdżają co do sekundy! Brawo!Pozdrawiam z Wałcza.
Od nowego rozkładu szynobusy z WLKP. nie będą jeździły już po tej linii. A ZACHPOM. nie będą się zatrzymywały pomiędzy Piłą a Wałczem.
Kiedyś sobie żartowałem z kolegami, że ludzie przesiadający się z SA108 do Smerfów będą w szoku i nie zdziwiły by mnie pytania "tu jest jedynka, czy dwójka?"
Teraz jeżdżą SA105, więc Twoje żartobliwe pytanie jest tym bardziej uzasadnione Co do braku postojów między Piłą a Wałczem, dla mnie to poprostu porażka, ale ujmując to inaczej, doczekaliśmy się pociągów pospiesznych między tymi miastami
Od nowego rozkładu szynobusy z WLKP. nie będą jeździły już po tej linii. A ZACHPOM. nie będą się zatrzymywały pomiędzy Piłą a Wałczem.
Jak zauważyłem to praktycznie nikt nie wsiadał a ni wysiadał w tych wioskach,moze sporadycznie 1 dna osoba
większość jechala do Walcza , nie rozumiem polityki RP Wielkopolski ostatnio jak jechałem tym o 14:36 to był pełny az do Wałcza zreszta ten szczecinski tez byl zapelniony ale nie w takim stopniu jak ten WLP.Ale gdzies czytalem ze PR nie patrzą na frekwencję. Zamiast tak ustawić rozkład jazdy by pasowalo ludziom co pracuja w Pile to wolą zlikwidować.Niestety cos czuję ze rok 2013 przynesie nam przykrą niespodzianke zawieszenie całej lini,teraz tylko ja trzyma żądanie UE skoro wydało pieniazki to linia musi być.Ktoś powiedział kiedyś że olska to dziki kraj niestety miał rację.[/quote]
Niestety Zbyszko taka jest właśnie wielkopolska polityka, marszałek woli bawic się swiją Kolejką Wielkopolską, a wszystko inne ma.. daleko.
Dzisiaj na dworcu w Pile pojawiły się nowe rozkłady jazdy z taką oto niespodzianką:
Piła Gł. 4.16 - Szczecin Gł. 7.17 w (1) i (6)
Szczecin Gł. ? - Piła Gł. 21.58 w (5) i (7)
Dla mnie osobiście super! Szkoda że tylko dwa dni w tygodniu ale zawsze coś, lepsze to niż nic.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum