To jest dobre zdanie: "To normalna praktyka, że w czasie kiedy mamy zwiększone potoki pasażerskie, dzierżawimy dodatkowe wagony. Inne koleje też tak robią". Wszyscy pewnie pożyczają od wszystkich. Polacy od Czechów, Czesi od Niemców a Niemcy pewnie od Polaków Powiedzcie mi co się dzieje w Czechach, że oni mogą pożyczyć 50 wagonów w pełni sezonu i dalej normalnie funkcjonować? Czy w Czechach ludzie latem przestają jeździć pociągami? Pytam zupełnie poważnie bo nie wiem jak to funkcjonuje. Kolega DarekP wcześniej pisał, że Czesi morza swojego nie mają to w sezonie może być z tego powodu spadek liczby chętnych na przejazd. Czy to jest ten powód? A może właśnie dlatego powinni mieć większe zapotrzebowanie bo ludzie chcą jechać nad to morze za granicę? Cały rok wagony jeżdżą i są pełne a nagle latem 50 jest zbędnych nikt z nich nie korzysta? Latem Czesi przestają dojeżdżać do pracy czy gdziekolwiek tam gdzie jeżdżą całą resztę roku? Coś mi tu nie gra w tej logice. U nas latem więcej osób jeździ a wystarczy zjechać kilka równoleżników w dół i sytuacja diametralnie się odwraca. Wcale bym się nie zdziwił gdyby utrzymywali taką rezerwę właśnie pod kątem zarobku na ich wynajmie (czyt. wypożyczanie IC skoro i tak wiedzą, że wygrają przetarg).
PKP IC zabezpiecza na wakacje dodatkowe wagony. Na tory nie wyjedzie jednak 10 ezt.
Okres wakacyjny wiąże się zawsze ze wzmożonymi podróżami. W tym czasie znacząco wzrasta liczba podróżnych korzystających z kolei. Podkomisja stała ds. transportu kolejowego i poczty postanowiła sprawdzić PKP Intercity, jak wygląda przygotowanie przewoźnika do tego trudnego okresu. – Myślą przewodnią dzisiejszego spotkania jest zaprzeczenie powiedzeniu, że mądry Polak po szkodzie – rozpoczął Piotr Król, przewodniczący komisji.
PKP Intercity ma ponad 800 niejeżdżących wagonów na bocznicach.
PKP Intercity deklaruje, że na chwilę obecną ma 1224 sprawne wagony osobowe do obsługi podróżnych. Celem jest jednak zwiększenie tej liczby. Jak wiadomo, spora część taboru PKP Intercity stoi obecnie nieużywana na bocznicach. Jarosław Oniszczuk, członek zarządu spółki, zadeklarował, że przewoźnik co do nich ma jednak poważne plany.
Oskar, w przypadku Czechów trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że nakupili ostatnio sporo używanych wagonów od Austriaków, więc trochę tych słabszych się zwolniło.
Oskar, w przypadku Czechów trzeba wziąć pod uwagę również fakt, że nakupili ostatnio sporo używanych wagonów od Austriaków, więc trochę tych słabszych się zwolniło.
Czyli jednak można jak się chce? 2 lata temu nam pożyczali, rok temu i w tym roku. Z każdym rokiem coraz więcej.
Jest szansa, aby w przyszłym roku lub za dwa lata takiej potrzeby już nie będzie, bo ilość wagonów czynnych ma się zwiększyć o 250 sztuk.
Sprawa druga to opóźnienie w dostawie 16 szt. rowerowek z Newagu, ktore miały być gotowe do końca I kwartału tego roku.
Ja znam stan na czas podpisania umowy, był tez oficjalny komunikat Newagu. A, że każda modernizacja się ostatnio przeciąga, to fakt, ale koniec roku, to coś za długo mi sie wydaje.
Do końca roku, to się FPS miał uwinąć z naprawami 144A, ale też się spodziewam obsuwy.
Oskar, zbyt łatwo Ci przychodzi krytykowanie. Popatrz na to tak - przykład z życia.
Przetarg na wykonanie naprawy P4 wagonu restauracyjnego ogłoszono w listopadzie 2015, wagon wyjechał na tory w marcu 2017. A sama naprwa to np. 60 dni. Tyle to normalnie trwa. A sama naprawa na poziomie P5 to nawet prawie rok schodzi dla pierwszej sztuki, a ile jeszcze cały proces przetargowy.
Sprawa druga to pieniądze - jeżeli nie masz zabezpieczonych pieniędzy w budżecie, to nawet przetargu nie ogłosisz, choć wiesz, że wagon potrzebuje przeglądu, ale np. skarb państwa oczekuje od spółki wykazania zysku.
Nic nie jest czarno-białe.
Ja to oceniam z perspektywy laika- to fakt. Ale naprawdę nie idzie ogłosić przetargu np. w 2013 roku kiedy przegląd dla wagonu wypada w 2015? Znając życie to go ogłaszają już po fakcie ale mogę się mylić. Nie rozumiem tylko dlaczego u nas wagony stoją w krzakach z powodu niedopuszczenia do ruchu a Czesi są w stanie pożyczać nam 50 sprawnych wagonów. Znowu u nich można a u nas nie. Oni mają swoje z przeglądami i jeszcze zapas na tyle duży, że są w stanie pożyczyć. U nas zawsze są jakieś problemy z czymkolwiek. Na wynajem wagonów pieniądze są, na naprawę podobno nie ma:) Pożyczanie co roku wychodzi taniej? To może lepiej cały tabor przekazać Czechom i od nich wynajmować cały czas.
Od stycznia do maja 465 razy ezt-y zastąpione wagonami
Jak wynika z informacji publikowanych przez PKP Intercity w okresie od 1 stycznia do 31 maja br. przewoźnik z przyczyn technicznych zastąpił składami wagonowymi łącznie 465 pociągów kategorii IC, uruchamianych zgodnie z rozkładem elektrycznymi zespołami trakcyjnymi.
Wykonawcy: Oczekiwania PKP IC zbyt wygórowane w stosunku do ceny.
Przewoźnik PKP Intercity po raz kolejny boryka się z problemami zapewnienia wystarczającej liczby wagonów do obsługi wakacyjnego szczytu przewozowego. Za opóźnienia w realizowaniu postępowań na modernizacje wagonów spółka obarcza winą wykonawców. Ci jednak tłumaczą, że tak nie jest.
W te wakacje miało być lepiej, zapowiadało PKP Intercity. Jednak po raz kolejny nie obyło się bez wsparcia czeskich kolegów w postaci wypożyczenia 50 wagonów. Również z własnym taborem nie jest do końca dobrze, bo przewoźnik nie rozstrzygnął lub unieważnił część przetargów z 2016 roku. Winą za taki stan rzeczy obarcza wykonawców. Przede wszystkim PKP Intercity zarzuca firmom, że opóźnienia w rozstrzyganiu przetargów są spowodowane składaniem ofert o wartościach znacznie przekraczających wysokość środków finansowych zaplanowanych przez zamawiającego.
Podsumowując ostatnie przetargi na modernizacje wagonów, kwoty przekraczają budżet o nieco ponad 15%.
Intercity w ostatnich 4 przetargach , łącznie z opcjami, chce zmodernizować 335 wagonów, wśród których są zarówno bezprzedziałowe, jak i przedziałowe dwójki, wagony 1/2 klasy oraz tzw. wagony Combi, mające w sobie wszystkie specjalne funkcje, czyli przewóz osób na wózkach inwalidzkich, przedział dla rodziców z dziećmi, obsługi pociągu, rowerów, większego bagażu oraz strefy automatów z żywnością.
Budżet Intercity na całość to nieco ponad 1 245 mln zł brutto, najtańsze oferty wykonawców na nieco ponad 1 439 mln brutto.
Cena modernizacji pojedynczego wagonu dojechała już z 3,5 mln do prawie 5,2 mln w przypadku wagonów Combi. To jest coraz bliżej ceny nowych wagonów.
Poczekamy teraz, co postanowi Intercity, bo strategię najwyższy czas realizować, zanim nastąpi spiętrzenie przed końcem perspektywy i powtórzy się to, co w 2015.
Przy okazji jeszcze filmik z testu kolejnych modernizowancyh wagonów - tym razem 144A testuje FPS.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum