W sezonie letnim będzie jeździć 40 wagonów czeskich. Będą one kursować w pociągach: TLK Ustronie, TLK Łebsko, TLK Gardno, TLK Sarbsko. Składy te zestawione będą z grup wagonów powiązanych obiegowo z pociągiem TLK Wydmy, który założony był w rocznym rozkładzie jazdy jako skład międzynarodowy, kursujący sezonowo. Wagony z miejscami do siedzenia będą zestawiane przez koleje czeskie, a wagony sypialne przez PKP IC. Rozwiązanie zastosowane w przypadku pociągu Wydmy oraz pozostałych wymienionych pociągów jest zgodne z zasadami zawartymi i opisanymi w kartach UIC (Międzynarodowy Związek Kolei) – poinformowała nas Anna Zakrzewska z Biura Prasowego PKP Intercity.
Sytuacja taborowa PKP Intercity staje się coraz bardziej napięta. Zestawy wagonowe zastąpiły ezety w kilkunastu pociągach, a w sobotę doszło do wstrzymania sprzedaży biletów na cztery pociągi.
Dzisiaj (27 marca) składy wagonowe zastępują zespoły trakcyjne w 12 pociągach PKP Intercity. Wiąże się to m. in. z brakiem wagonu gastronomicznego, a w niektórych przypadkach brakiem wagonów przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych. Do tego dwa pociągi Pendolino zostały zastąpione wagonami. Co gorsza, odwołany został pociąg IC nr 1010/1 "Niemen" na odcinku Białystok - Warszawa Wschodnia, oraz IC nr 1005/4 "Baczyński" na odcinku Warszawa - Białystok. Do tego IC Mazury pojechał z jednym, a nie dwoma ezetami. Ze względu na nieplanowe zestawienie w/w pociągu wyznaczono dodatkowe postoje w stacjach Koluszki, Skierniewice oraz Żyrardów dla pociągu IC 9110/1 „Łodzianin”.
Kolejne problemy Dartów. PKP IC odstawiło pięć jednostek.
Pracownicy PKP Intercity zauważyli podczas przeglądów niepokojące zmiany na poszyciu pociągów Pesa Dart. Odstawiono pięć jednostek, ale analizy nie wykazały zagrożenia dla bezpieczeństwa.
Według informacji "Rynku Kolejowego" problemy pojawiły się w środę. Pisaliśmy wówczas o coraz bardziej napiętej sytuacji taborowej PKP Intercity. Przewoźnik przyznał, że wyłączenia zespołów trakcyjnych z ruchu zmusiły go do zastępowania coraz większej liczby ezetów składami wagonowymi. Rzeczniczka Stadlera Marta Jarosińska poinformowała "Rynek Kolejowy", że trzy jednostki Flirt są w planowanym utrzymaniu, a trzy kolejne są wyłączone z ruchu w związku z prowadzonymi naprawami powypadkowymi. Usterki dotyczyły więc pojazdów Dart wyprodukowanych przez Pesę.
Kolejne Darty wyłączone z ruchu. Sprawą zajmie się UTK
Kolejne dwa składy Pesa Dart zostały wyłączone z ruchu odspojenia poszycia; dziś aż 11 pociągów, które miały prowadzić, zostało zastąpionych składami wagonowymi. Sprawę zbada Urząd Transportu Kolejowego.
Coraz większy problem z pęknięciami w pociągach Dart. PKP Intercity wstrzymuje sprzedaż biletów
Siedem składów Dart z bydgoskiej Pesy zostało wyłączonych z ruchu z powodu stwierdzenia pęknięć na poszyciu. W związku z coraz trudniejszą sytuacją taborową spółka PKP Intercity zdecydowała się wstrzymać przedsprzedaż biletów na niektóre połączenia.
Kolejne kłopoty PKP Intercity. Ponad połowa lokomotyw Husarz nie wyjechała na tory
Z dziesięciu nowoczesnych lokomotyw EU44 Husarz w ten weekend w ruchu były tylko trzy lub cztery. Przewoźnik zapewnia, że to przejściowe problemy, a do końca tygodnia prawie cała flota wróci do ruchu.
w tym tygodniu PKP IC powinno podpisać umowę z firmą Stadler na dostawy 12 szt EZT.Oferta jest ważna do 21 kwietnia. ciekawe co zaproponował Stadler- może coś na V=190 lub 200
Co jeździ a co nie jeździ. Cała prawda o najnowszym taborze PKP Intercity
W ostatnim czasie sporo miejsca media poświęcają taborowi PKP Intercity. Część składów i lokomotyw nie jeździ. Sprawdzamy co jeździ, a co nie jeździ. Poniżej informacje przekazane nam przez rzeczniczkę prasową PKP Intercity Agnieszkę Serbeńską.
Rekordowa liczba czeskich wagonów w pociągach PKP Intercity w sezonie letnim
PKP Intercity kolejny rok z rzędu będzie korzystać z wagonów Kolei Czeskich. W 2019 roku aż 60 pojawi się w różnych pociągach uruchamianych przez przewoźnika w sezonie letnim.
Czeskie wagony w składach dotowanych pociągów TLK pojawiają się w Polsce od 2015 roku. Są lekiem na zwiększone przewozy wakacyjne w Polsce. Większość z nich w Czechach latem i tak nie ma zatrudnienia. W 2015 roku PKP Intercity korzystało z 30 czeskich wagonów, o 10 więcej było ich w 2016 roku. Kolejne 10 (do 50) przybyło w sezonie letnim 2017, ale w 2018 roku współpraca z Czechami zaowocowała włączeniem do składów 40 wagonów.
PKP Intercity: Zabezpieczamy odpowiednią ilość taboru na sezon letni
Jak idą przygotowania do sezonu letniego w PKP Intercity i czy spółka jest gotowa przyjąć na pokład swoich pociągów jeszcze więcej pasażerów? Kiedy na torach zobaczymy nowe i zmodernizowane wagony w pociągach?
Czeskie wagony ponownie w polskich TLK-ach. Są nowości
PKP Intercity, wzorem lat ubiegłych, także i tym sezonie wakacyjnym, korzystają z czeskich wagonów. Jest ich rekordowo dużo, bo aż 60. I są nowości. W tym roku Ceske drahy udostępniają wagony serii Bds, przystosowane do przewozu rowerów. To dobre posunięcie, w ubiegłych latach były z tym problemy. Wagony są wyposażone w dodatkowe, podwójne drzwi, które ułatwiają załadunek rowerów, jak również wieszaki do ich przewozu. Co więcej jedne z drzwi wagonu zostały pozbawione klamek, co uniemożliwia ich otwarcie.
Jeździ 14 z 20 Dartów. Przetarg na 12 nowych ezt nierozstrzygnięty.
Wbrew obietnicom PKP Intercity nie wybrało w czerwcu dostawcy 12 nowych elektrycznych zespołów trakcyjnych. Wybór oferty wstrzymywany jest rekordowo długo. Tymczasem wciąż dostępność niektórych ezt posiadanych przez PKP Intercity pozostawia sporo do życzenia.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum