Wysłany: 26-12-2010, 12:21 Nowe połączenie z Warszawą
To nie wiadomość z gazety, ale pomysł.
Wstępny pomysł odnośnie ziemi lubuskiej, dolnośląskiej, wielkopolskiej, łódzkiej oraz Mazowieckiej.
Skład interREGIO "Grunberg" Zielona Góra - Warszawa
Zielona Góra - Głogów - Wschowa - Leszno - Krotoszyn - Ostrów Wlkp + łączenie do składu iR Prosna, lub dalej przez Zduńską Wolę, Kalisz, Łódź do samej Warszawy.
Tabor:
Zielona Góra - Krotoszyn SU/SM42 + B + B, od Ostrowa Wlkp jakiś elektrowóz B + B + B + B lub Bh?
Na razie tyle, jeżeli chodzi o godziny, musiałbym przebadać jak wygląda ruch kolejowy w Ostrowie oraz z Łodzi do Warszawy. Może w tym przypadku poproszę ludzi z Leszna, i z Ostrowa Wlkp jakieś podpowiedzi o dobre godziny odjazdu do Warszawy i w druga stronę.
Myślę, że warto spróbować napisać min.do PRu. Ja wraz z kolegami napisaliśmy pisma odnośnie iR Ślążak, i skład jest!
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-12-2010, 12:40
Coś ty IR nigdy nie pojedzie na tej trasie ze względu na brak druta od Krotoszyna ET22 powinien jechać od Krotoszyna, choć ja mam nieco inną wizję tego IR Zielona Góra-Głogów-Rudna Gwizdanów-Rudna Miasto-Lubin Górniczy,Legnica, Malczyce, Mrozów, Miękinia, stacje aglomeracji wrocławskiej, Oleśnica Rataje, Grabowno Wielkie i tu dwa warianty:
I
Międzybórz Sycowski, Odolanów, Ostrów Wielkopolski (zapchany na maksa)
Virakocha, kilka spostrzeżen do Twojej koncepcji:
Trasa do Wrocławia za długa,ale niech będzie (chodzi o pyr pyr Rudna-Legnica), Malczyce?Mrozów?Miękinia?- no nie wiem.
Częśc 1 z Wrocławia do Ostrowa - tak
Od Ostrowa: Kalisz Szczypiorno jest przed "Głównym"- tu też bym się zastanowił.
Winiary - po co? p.o w lesie. Błaszki?-może.
Dajmy na to że po remoncie linii Łowickiej to ja bym widział tak:
Zduńska,Łask, Pabianice, Kaliska, Żabieniec,Zgierz, łowicz Przedmieście, Sochaczew, WZ, WC,WWO.
Skąd Twój pomysł z objeżdżaniem Warszawy p. Gdańską?
Proponowane zestawienie:
LOK+ B+B +(B+Az dołaczane we Wrocławiu).
i chyba dobry wariant, bo tak jak pisałeś bez druta nie da rady.
ps. Koniecznie łącznik do Portowca z Zielonej Góry - wizja powstała po zdegradowaniu 1717.
Pozdrawiam Cię i Wesołych.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
xzielak, w ilostanie mają, ale tu chodzi o koszty eksploatacji.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Najpierw zajmijmy się pociągiem osobowym ZG-Leszno, potem gdybajmy na temat IR, któy w przedstawionej wyżej relacji nie ma racji bytu. Jeżeli taki pociąg miałby istnieć, to w zasadzie tylko jako TLK z dotacją, choć i wówczas połączenie mogłoby być nierentowne. Taki pociąg jechałby długo, a więc wśród Zielonogórzan nie byłoby zapewne dostatecznie dużo chętnych do podrózy. To coś podobnego jak ten TLK z Gorzowa do Warszawy przez Piłę. Osobiście jednak marzę o powrocie dawnego pośpiecha Żagań/ZG-Warszawa. To był kultowy pociąg...
Cytat:
Skład interREGIO "Grunberg" Zielona Góra - Warszawa
A my jesteśmy w Niemczech czy w Polsce? To tak jakby ten EC ze Szczecina do Pragi przez Berlin nazwać "Szczecinianin".
Emillex, o powrocie kultowego "żagania" nie ma co marzyć, a opcja IR jest niezła, albo jeszze inaczej można by po prostu przedłużyć Prosnę do Zielonej ale p.Ścinawę, tylko czas przejazdu ogólnie jest trochę kitowaty.
Zielona Góra - Leszno to można połączyć obiegi szynobusowe, ale oczywiście nie da się...
pospieszny, nie masz racji Drogi Kolego. Lubuski Zakład posiada tabor w postaci lokomotyw spalinowych(SM42,SU42-tu nie jestem pewien i SU45) a także wagony: Bh,B,Az.
_________________ Kocham wolność słowa. . .,czy się to komus podoba czy nie! W środowisku kolejowym są tacy ludzie, którzy wyznają zasadę "wiem ale nie powiem", i tych ludzi nienawidzę, pozdrawiam wszystkich forumowiczów i pracowników mojej spółki.
Ależ kto przy zdrowych zmysłach będzie się turlał taką okrążką do Warszawy. Jedyną racjonalną trasą dla takiego iR jest pociąg przez Poznań, Kutno, na składzie EZT. Mógłby wtedy osiągnąć dobry czas przejazdu. Do tego można pomyśleć o ewentualnym wydłużeniu do Głogowa jako REGIO.
I tyle, bez kombinatorstwa i mikolskiego podejścia
Popieram @Bartusia, też uważam, że tworzenie mikolskich objazdów nie ma szans na realizację. Możliwa do zrealizowania jest trasa jedynie prosta i w całości zelektryfikowana.
LZPR posiada 4 lokomotywy spalinowe 9 szynobusow i 38 wagonow pasazerskich.Wiec nie jest zle.Polaczenie przez Wroclaw bez sensu.to tak jak te szynobusy z Kostrzyna do Poznania przez Krzyz czyli dookola.
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-12-2010, 14:49
@Japaw
Jedyne wyjście to dwie trasy:
ZG-Zbąszynek-Poznań Główny-Września-Konin-Kutno-Łowicz Główny-Sochaczew-Warszawa Zachodnia-Wwa Centralna-Wwa Wschodnia i ew dalej Zielonka, Tłuszcz, Małkinia, Szepietowo, Łapy, Białystok (opcja realna- połączenie dwu IR)
lub opcja
Poznań Główny-Gniezno, Inowrocław - Toruń Główny i dalej Aleksandrów Kujawski, Nieszawa, Włocławek, Kutno i dalej jak w wariancie I
Jestem pewny że pociąg IR Zielona Góra - Warszawa przez (Nową Sól 35tys, Głogów 70tys, Wschowa 21tys, Leszno 64tys Ostrów 72tys nie mówie już o Kaliszu). Miałem okazje jechać z Głogowa do Warszawy z przesiadką w Ostrowie Wlkp. Z Głogowa do Warszawy jechało 6 osób nie jest to może wiele osób ale ze Wschowy chłopak też jechał, i co najważniejsze z Zielonej Góry i z Głogowa najszybciej jedzie się 14stką 6 godzin 15 minut z Zielonej Góry 7godzin 30 minut naprawdę warto puścić taki IR 200% że bedzie 100% frekwencja przy 2 bonanzach i jeszcze łączenie w Ostrowie z IR z Wrocławia i będzie super
Virakocha -Usunięty- Gość
Wysłany: 26-12-2010, 15:07
@Rob21
Połączenie na składzie dla 6 osób, w porywach 10 nie ma sensu. Przeczytaj mój post wyżej Jedynie wchodzi w grę wydłużenie go do Głogowa z dogodnymi skomunikowaniami z Leszna
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum