Wysłany: 24-06-2015, 21:26 Reklamacja za brak biletu miesięcznego
Witam wszystkich
Dzisiaj niestety spotkała mnie niemiła sytuacja w pociągu PR. Otóż co miesiąc kupuję bilety miesięczne w tę i z powrotem na konkretnej trasie... tak samo jest i w tym miesiącu. Dzisiaj pech chciał, że zapomniałem kompletnie zabrać ze sobą portfela z biletem i legitymacją. Oczywiście nie zgłosiłem braku biletu konduktorowi i chęci zakupu u niego (na mojej stacji początkowej nie ma kasy), gdyż nie zdawałem sobie sprawy, że tych dokumentów nie mam przy sobie. Dopiero podczas kontroli biletów zorientowałem się, że ich nie mam i w związku z tym konduktor wypisał mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + koszt biletu (jeśli zapłacę w przeciągu 7 dni to koszt jest pomniejszony o 100zł).
Na wezwaniu do zapłaty widnieje przyczyna: brak dokumentu przewozu.
Mam zamiar napisać reklamację (w załącznikach ksero biletu miesięcznego oraz legitymacji uprawniającej do zniżki), gdyż dowiedziałem się z kilku źródeł, że w sytuacji zakupionego biletu odcinkowego miesięcznego, ale nie pokazania go konduktorowi w chwili kontroli można próbować swoich sił o umorzenie wezwania do zapłaty.
Czy może ktoś z Was miał podobną sytuację A może ktoś składał takową reklamację i została ona uwzględniona pozytywnie
OK tak czy siak mam zamiar złożyć reklamację, ale pytanie czy jeśli zdarzy się tak, że jednak mi jej nie uwzględnią to czy w takim wypadku będę musiał ponieść koszt 200zł czy nadal 100zł (wtedy gdy uiści się opłatę w terminie 7 dni)
toman3, w ostateczności pozostaje droga sądowa. W reklamacji warto zaznaczyć, że w przypadku jej nieuwzględnienia, skierujesz sprawę do sądu. Wtedy to sąd rozstrzygnie czy jechałeś na gapę oraz czy przewoźnikowi należy się od Ciebie podwójna zapłata za przejazd wraz z opłatą dodatkową 100 lub 200 zł. Strona przegrana poniesie koszta sądowe.
PR mają 30 dni na odpowiedź dot. reklamacji. Brak odpowiedzi w tym terminie automatycznie oznacza, że twoja reklamacja została uwzględniona. Reklamację wyślij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Odpowiedź otrzymasz też listem poleconym.
_________________ Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
należy przedstawić przewoźnikowi ważny bilet okresowy oraz uiścić opłatę manipulacyjną tryb postepowania zależny czy konduktor wystawił bilet lub wezwanie do zapłaty
należy przedstawić przewoźnikowi ważny bilet okresowy oraz uiścić opłatę manipulacyjną tryb postepowania zależny czy konduktor wystawił bilet lub wezwanie do zapłaty
Konduktor wystawił mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + cena biletu, ale dziś wysyłam reklamację i będę czekał na to jak się sprawa zakończy... zobaczymy
Wysłany: 05-08-2015, 10:11 Re: Reklamacja za brak biletu miesięcznego
toman3 napisał/a:
Witam wszystkich
Dzisiaj niestety spotkała mnie niemiła sytuacja w pociągu PR. Otóż co miesiąc kupuję bilety miesięczne w tę i z powrotem na konkretnej trasie... tak samo jest i w tym miesiącu. Dzisiaj pech chciał, że zapomniałem kompletnie zabrać ze sobą portfela z biletem i legitymacją. [...] i w związku z tym konduktor wypisał mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + koszt biletu (jeśli zapłacę w przeciągu 7 dni to koszt jest pomniejszony o 100zł).
Na wezwaniu do zapłaty widnieje przyczyna: brak dokumentu przewozu.
Z czego się ten konduktor spisał, skoro nie miałeś pieniędzy, biletu i legitymacji (czyli dokumentu)?
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum