Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
 
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   WERSJA MOBILNA   WYSZUKIWARKA   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Reklamacja za brak biletu miesięcznego
Autor Wiadomość

toman3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2011

PostWysłany: 24-06-2015, 21:26   Reklamacja za brak biletu miesięcznego Odpowiedz z cytatem

Witam wszystkich

Dzisiaj niestety spotkała mnie niemiła sytuacja w pociągu PR. Otóż co miesiąc kupuję bilety miesięczne w tę i z powrotem na konkretnej trasie... tak samo jest i w tym miesiącu. Dzisiaj pech chciał, że zapomniałem kompletnie zabrać ze sobą portfela z biletem i legitymacją. Oczywiście nie zgłosiłem braku biletu konduktorowi i chęci zakupu u niego (na mojej stacji początkowej nie ma kasy), gdyż nie zdawałem sobie sprawy, że tych dokumentów nie mam przy sobie. Dopiero podczas kontroli biletów zorientowałem się, że ich nie mam i w związku z tym konduktor wypisał mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + koszt biletu (jeśli zapłacę w przeciągu 7 dni to koszt jest pomniejszony o 100zł).
Na wezwaniu do zapłaty widnieje przyczyna: brak dokumentu przewozu.

Mam zamiar napisać reklamację (w załącznikach ksero biletu miesięcznego oraz legitymacji uprawniającej do zniżki), gdyż dowiedziałem się z kilku źródeł, że w sytuacji zakupionego biletu odcinkowego miesięcznego, ale nie pokazania go konduktorowi w chwili kontroli można próbować swoich sił o umorzenie wezwania do zapłaty.

Czy może ktoś z Was miał podobną sytuację Question A może ktoś składał takową reklamację i została ona uwzględniona pozytywnie Question

Dzięki wielkie za wszelkie komentarze
Przejdź na dół
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-06-2015, 21:28    Odpowiedz z cytatem

toman3, zrób jak piszesz - złóż reklamację. PR nie powinny stwarzać problemów. W końcu za przejazd zapłaciłeś z góry, de facto nie jechałeś na gapę.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

toman3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2011

PostWysłany: 24-06-2015, 21:47    Odpowiedz z cytatem

OK Happy tak czy siak mam zamiar złożyć reklamację, ale pytanie czy jeśli zdarzy się tak, że jednak mi jej nie uwzględnią to czy w takim wypadku będę musiał ponieść koszt 200zł czy nadal 100zł (wtedy gdy uiści się opłatę w terminie 7 dni) Question
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Pirat Płeć:Mężczyzna
Webmaster


Dołączył: 14 Lis 2005
Skąd: Wrocław

PostWysłany: 24-06-2015, 22:00    Odpowiedz z cytatem

toman3, w ostateczności pozostaje droga sądowa. W reklamacji warto zaznaczyć, że w przypadku jej nieuwzględnienia, skierujesz sprawę do sądu. Wtedy to sąd rozstrzygnie czy jechałeś na gapę oraz czy przewoźnikowi należy się od Ciebie podwójna zapłata za przejazd wraz z opłatą dodatkową 100 lub 200 zł. Strona przegrana poniesie koszta sądowe.

PR mają 30 dni na odpowiedź dot. reklamacji. Brak odpowiedzi w tym terminie automatycznie oznacza, że twoja reklamacja została uwzględniona. Reklamację wyślij listem poleconym za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Odpowiedź otrzymasz też listem poleconym.

_________________
Tylko człowiek wolny się buntuje,
niewolnicy są posłuszni.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

bert Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 23 Kwi 2008
Skąd: chybie

PostWysłany: 25-06-2015, 16:35    Odpowiedz z cytatem

należy przedstawić przewoźnikowi ważny bilet okresowy oraz uiścić opłatę manipulacyjną tryb postepowania zależny czy konduktor wystawił bilet lub wezwanie do zapłaty

_________________
bert
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Brajdak Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 19 Sty 2009
Skąd: z Polski

PostWysłany: 26-06-2015, 08:43    Odpowiedz z cytatem

Jednym zdaniem >bert< wyjaśnił wszystko

_________________
W czasach zakłamania, mówienie prawdy, jest czynem rewolucyjnym - Orwell
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

toman3 Płeć:Mężczyzna
Użytkownik


Dołączył: 03 Sty 2011

PostWysłany: 26-06-2015, 10:30    Odpowiedz z cytatem

bert napisał/a:
należy przedstawić przewoźnikowi ważny bilet okresowy oraz uiścić opłatę manipulacyjną tryb postepowania zależny czy konduktor wystawił bilet lub wezwanie do zapłaty

Konduktor wystawił mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + cena biletu, ale dziś wysyłam reklamację i będę czekał na to jak się sprawa zakończy... zobaczymy Neutral
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Dave Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 08 Mar 2008
Skąd: Dąbrowa Górnicza

PostWysłany: 05-08-2015, 10:11   Re: Reklamacja za brak biletu miesięcznego Odpowiedz z cytatem

toman3 napisał/a:
Witam wszystkich

Dzisiaj niestety spotkała mnie niemiła sytuacja w pociągu PR. Otóż co miesiąc kupuję bilety miesięczne w tę i z powrotem na konkretnej trasie... tak samo jest i w tym miesiącu. Dzisiaj pech chciał, że zapomniałem kompletnie zabrać ze sobą portfela z biletem i legitymacją. [...] i w związku z tym konduktor wypisał mi wezwanie do zapłaty na kwotę 200zł + koszt biletu (jeśli zapłacę w przeciągu 7 dni to koszt jest pomniejszony o 100zł).
Na wezwaniu do zapłaty widnieje przyczyna: brak dokumentu przewozu.



Z czego się ten konduktor spisał, skoro nie miałeś pieniędzy, biletu i legitymacji (czyli dokumentu)?
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2024 infokolej.pl