Wysłany: 06-02-2016, 23:23 Sygnał Sz i prędkość za ostatnim rozjazdem
Witam
Z powodu uszkodzenia urządzeń srk na stacji (typu E, przekaźnikowe) wyprawiam pociąg na szlak na Sz. Jazda z pod semafora wyjazdowego (z zatrzymaniem).
900m za stacją znajduje się przejazd kat B z ssp.
Przejazd jest uzależniony w urządzeniach stacyjnych.
Prędkość na szlaku 120km/h
pytanie:
1. z jaką prędkością pociąg ma przejechać przez ostatni rozjazd na stacji? 40km/h czy 20km/h
2. jaką prędkość będzie miał pociąg na szlaku pomiędzy stacją a przejazdem i od czego to zależy
3. Jeśli na sem wyjazdowym był sygnał Sz to mechanik nie wie czy urządzenia przejazdowe są sprawne i czoło pociągu na przejeździe wg starego rozporządzenia może mieć max . prędkość 20km/h
Jeśli możecie to wytłumaczcie mi to z podaniem konkretnych przepisów i paragrafów. Z góry dzięki
Ponieważ nie wymieniłeś blokady i czy jest TOP to :
- w przypadku blokady półsamoczynnej i braku TOP-a w stacji/ za stacją - do 40 km/h do semafora wjazdowego kierunku przeciwnego, potem mechanik sam reguluje prędkość tak aby mieć na przejeździe do 20 km/h. Potem szpula i rozkładowa. Na ten przejazd dyktujesz rozkaz "O".
- w przypadku samoczynnej są dwie możliwości :
- nie dyktujesz "S" na anulowanie blokady - wyjazd do 20 km/h aż do minięcia przez czoło pociągu semafora SBL-i z sygnałem zezwalającym a potem Vmax.. Przejazdu nie bierzemy pod uwagę bo jest w strefie prędkości do 20 km/h.
- dyktujesz "S" na anulowanie blokady - jazda jak na blokadę półsamoczynną.
Gdyby był TOP - to maszynista wie co jest z przejazdem.
Przecież to wynika samo przez się - przejazd jest w strefie do 20 km/h więc i tak mamy na nim zachowaną prędkość wymaganą przepisami a zachowania nie zmieniamy - jazda z zachowaniem szczególnej ostrożności
Ja wohl, ale zasadą jest zachowanie maksymalnego poziomu bezpieczeństwa, w której to zawiera się informowanie o wszystkich nieprawidłowościach.
Tutaj, chocby dla wskazania mechanikowi, że kiedy zobaczy "cuś" zbliżającego się drogą do przejzadu, ma na to ufo uważać szczególnie "szczególnie" i trąbić, aż się owo ono zatrzyma.
Albo skończy się powietrze.
Podobnie, kiedy masz dwa ograniczenia, np.:
- 30-tka na roz...torowany tor
- 40-tka na zwrotkę wyłączoną z centralnego nastawiania.
Odpisujesz i prowadzisz ruch z ograniczeniami również mając na uwadze to drugie, chocaż mniej restyrkcyjne i pewnie szybciej zostanie naprawione.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum