Wysłany: 25-06-2012, 16:22 Linia 330 Kamienna Góra - Okrzeszyn
Witam! Jestem nowym użytkownikiem na forum, to dopiero mój pierwszy post dlatego serdecznie witam i pozdrawiam wszystkich forumowiczów.
Otóż mam kilka pytań dotyczącej w/w linii kolejowej w temacie. Czy ktoś orientuje się jaki jest stan linii i czy istnieje szansa przejść szlak pieszo? Wiem że jakiś czas temu zaczęli likwidować i rozbierać tą linię, ściśle chodzi mi o to dokąd ( której miejscowości, miejsca) ciągną się tory i czy jest jakaś możliwość by pieszo się tamtędy przejść.
Będę bardzo wdzięczny za udzieloną pomoc, liczę że ktoś mi pomoże
Z tego co się orientuję, to tory (o ile już się nimi nie zajęli zbieracze złomu) urywają się w Krzeszowie. Nie wiem jednak, jak wygląda trasa (w sensie jak gęste są tam krzaczory).
_________________ Gdyby cały beton PKP przerobić na podkłady, to można by zmodernizować wszystkie czynne szlaki
Ja jestem za, samemu trochę strach czasami chodzić po torach bo różne męty można spotkać. Zrobiło by się małą foto relację z tego co pozostało po linii i przy okazji sprawdziło pewną plotkę jako by gdzieś tam były gdzieniegdzie podkłady betonowe.
Ja jestem za, samemu trochę strach czasami chodzić po torach bo różne męty można spotkać. Zrobiło by się małą foto relację z tego co pozostało po linii i przy okazji sprawdziło pewną plotkę jako by gdzieś tam były gdzieniegdzie podkłady betonowe.
Flanker Spójrz wieczorem na PW.
Podkłady betonowe na linii kolejowej nr 330 nie są żadną plotką. Znajdują się one na krótkim odcinku prostym w pobliżu ogródków działkowych w Kamiennej Górze (okolice ulicy Słowackiego), a także na prostym odcinku od wykopu (za Kamienną Górą) do Krzeszowa.
Trasa do Krzeszowa była nieco remontowana tuż przed zawieszeniem przewozów do kopalni piasku kwarcowego w Krzeszówku. Bocznicę Krzeszów-Krzeszówek rozebrano w 1999 roku, podobnie jak wjazdowy semafor kształtowy stacji Kamienna Góra od strony linii nr 330. Był on o tyle ciekawy, że znajdował się tuż przed przejazdem kolejowym z dość ruchliwą ulicą Jeleniogórską (obecnie jest na niej jeszcze większy ruch,gdyż tędy prowadzi DK5 do granicy).
Załączam kilka zdjęć z linii 330. Zimowe wykonano w 2007 roku, a te letnie w 2009.
most w Kamiennej Górze.jpg Most w Kamiennej Górze widok w stronę stacji.
Plik ściągnięto 58 raz(y) 144.16 KB
most w Kamiennej Górze (1).jpg Most w Kamiennej Górze (1).
Plik ściągnięto 39 raz(y) 185.99 KB
Na obrzeżach Kamiennej Góry.jpg Na obrzeżach Kamiennej Góry widok w stronę Krzeszowa, podkłady betonowe.
Plik ściągnięto 64 raz(y) 173.99 KB
Na obrzeżach Kamiennej Góry (2) widok w stronę stacji KG.jpg Na obrzeżach Kamiennej Góry (2) widok w stronę stacji Kamienna Góra.
Plik ściągnięto 44 raz(y) 134.81 KB
Początek wykopu.jpg Początek wykopu.
Plik ściągnięto 48 raz(y) 174.01 KB
Podobne zdjęcie ale latem 2009.jpg Przed wykopem w lecie 2009r.
Plik ściągnięto 40 raz(y) 145.06 KB
Za wykopem prosta w stronę Krzeszowa.jpg Za wykopem, prosta w stronę Krzeszowa.
Plik ściągnięto 46 raz(y) 88.28 KB
lady po kolei w Chełmsku Śląskim.jpg Ślady po kolei w Chełmsku Śląskim.
KrzysiekkG sporo fajnych zdjęć. Może miałbyś ochotę się wybrać razem z nami, spotkać itd.? Zbiera się całkiem ciekawa ekipa i myślę, że fajnie by było się razem wybrać. Jak dobrze pójdzie to będę od 27.04 do 05.05 w Lubawce i sporo "kolejowego" chcę w tych stronach porobić Z przyjemnością poznam innego MK z tych okolic, bo miałbym wreszcie z kim pogadać o swoich rejonach
Dzisiaj we wspomnienie św. Mikołaja na stacji PKP w Krzeszowie miały miejsce przejazdy drezynowe dla grzecznych dzieci. Zaś w samo południe na stacje wjechał św. Mikołaj we własnej osobie. Następnie w towarzystwie dzieci i rodziców przeszedł do Krzeszowskiego Domu Kultury aby tam rozdać przygotowane wcześniej prezenty.
Tym samym zainaugurowano w Krzeszowie ruchu kolejowo-drezynowym. Ostatni pociąg wjechał na stację PKP w Krzeszowie 15 VIII 2002. Drezyna w całości została zbudowana przez Kolej Karkonoską, która planuje w przyszłości aktywnie uczestniczyć przy okazji wielkich uroczystości krzeszowskich organizując przejazdy drezynami.
Ciekawy tekst o historii Kolei Doliny Zadrny autorstwa Karoliny Merdy zamieszczony w gazetce szkolnej LO w Kamiennej Górze "Miasto Langhansa" Nr 2(9) 2005 r. Str. 2,3,4
W ostatnim czasie zostały wycięte (chyba przez PKP S.A.) krzaczki i drzewka, które dzielnie rosły na początkowym fragmencie linii kolejowej nr 330 Kamienna Góra - Krzeszów. W załączeniu dwa zdjęcia na pierwszym wykonanym (w lutym b.r.) przed przejazdem kolejowym widać tylko kilka metrów linii 330, natomiast po prawej widoczne są linie nr 299 do Lubawki (granicy) oraz nr 345 do Pisarzowic. Z kolei fotka wykonana w maju, (aczkolwiek za przejazdem kolejowym widocznym na pierwszym zdjęciu) ukazuje nam linię do Krzeszowa już bez roślinności.
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
W ostatnim czasie zrobiło się głośno w lokalnych mediach o planach przejęcia linii kolejowej D29-330 przez gminę Kamienna Góra, jej planowanej likwidacji przez samorząd i wybudowania jej ciągiem ścieżki rowerowej. Kolej Karkonoska podobnie jak część społeczeństwa jest przeciwna planom wójta gminy Kamienna Góra. O całej sprawie można poczytać na stronie RTI w poniższym artykule jak również zagłosować w sondzie w sprawie tej linii kolejowej:
Warto też wspomnieć o tym iż w trakcie trwania odpustu krzeszowskiego w dniach 14-15 sierpnia Kolej Karkonoska zorganizuje na stacji w Krzeszowie przejazdy drezyną i będzie zbierać podpisy pod petycją w sprawie ocalenia tej linii kolejowej od przerobienia jej na ścieżkę rowerową. Więcej informacji tutaj:
Po rozpoczęciu akcji przez Kolej Karkonoską związanej z uchronieniem linii kolejowej nr 330 od rozbiórki pojawiła się przeciwna inicjatywa zwolenników ścieżki rowerowej, którzy chcą rozebrać linie kolejową. Więcej pod adresami:
Całej sprawie smaczku dodaje fakt, że do Krzeszowa prócz głównej drogi powiatowej z Kamiennej Góry prowadzi także druga równoległa, biegnącą wzdłuż rzeki Zadrny, na której ruch samochodów jest znikomy i mogłaby ona pełnić bez problemu funkcję trasy rowerowej. To powoduje, że cała sprawa jest nieco kontrowersyjna i pojawiają się różne teorie spiskowe...
_________________ www.kolkry.eu - Kolej na Śląsku Kamiennogórskim
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum