Wysłany: 27-07-2018, 17:53 Uruchamianie ET41 dwa człony
Witam, możecie mi powiedzieć procedurę uruchamiania ET41 dwóch członów w/w lokomotywie? Wiem jak uruchomić jeden człon ale jak uruchomić drugi z tej samej kabiny?
Pozdrawiam
Wszystko jak na jednoczłonowych lokomotywach PKP, rozrząd w kabinie prowadzącej, jedynie baterie załączamy w każdej z kabin pod pulpitem. Otwieramy również dwa kurki powietrza odcinające oba zbiorniki sterujące i tylko jeden kurek trójdrożny od sprężarki pomocniczej, po stronie tej kabiny z której się uruchamiamy. Jest to jedna lokomotywa, więc zasadniczo drugi człon uruchamia się sam, prawie.
Po załączeniu sprężarki pomocniczej i napełnieniu zbiornika pomocniczego pow. 4.5 Atm, oraz podniesieniu odbieraków prądu, załączamy wyłącznik szybki. Duże sprężarki dają ciśnienie do zbiornika głównego. Po uzyskaniu w nim ciśnienia ok 5 Atmosfer, wyłączamy wyłącznik szybki i ponownie go załączamy. Mamy teraz załączone oba WS i możliwość pracy wszystkich czterech przetwornic i sprężarek. O fakcie pracy przetwornic w członie "tylnim" informuje zgaśnięcie lampki kontrolnej przekaźników nadmiarowych przetwornic, na pulpicie w czynnej kabinie.
Postępowanie takie tłumaczy podczas uruchamiania lokomotywy, fakt uruchamiania tylko jednej sprężarki pomocniczej, a zatem napełnienie tylko jednego zbiornika pomocniczego, co daje możliwość załączenia tylko WS w kabinie od strony użytej małej sprężarki. Dopiero po uzyskaniu odpowiedniego ciśnienia w zbiorniku gł. Można załączyć oba WS.
PS
Nie ja to wymyśliłem, sorry
_________________ Kawa w Warsie, za oknem umyka krajobraz i wycie budzące miejscowych, maszynista dał znać że nie śpi
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum