Wysłany: 12-04-2016, 17:05 Prokolejowy zwrot na Podlasiu?
Marszałek województwa podlaskiego Jerzy Leszczyński zapowiedział, że rozkład jazdy 2016/2017 będzie uwzględniał znaczny wzrost pracy eksploatacyjnej w regionie. W okolicach, gdzie kolejowe przewozy pasażerskie mają marginalne znaczenie, to bardzo odważna deklaracja.
– Już od przyszłego roku liczba regionalnych połączeń kolejowych w Podlaskiem może wzrosnąć o 47 proc. – poinformował na konferencji prasowej Jerzy Leszczyński, marszałek województwa podlaskiego. Marszałek dodał, że tego właśnie chcą mieszkańcy regionu, a swoje zdanie na ten temat wyrazili w konsultacji społecznych.
Pytam,kto lub co układa plany na trasie Białystok- Czeremcha,wiem że sporo ludzi podchodzi pod drugi sort,powód wyznanie,ale do pracy i z pracy trzeba dojechać.Nie rozumiem tej zmiany rozkładu,było jyż dobrze na80%,ale należało to z....ć że aż miło.
Podlaskie: Więcej połączeń w ruchu regionalnym od 2017 r.
Jak informuje Oddział Podlaski Przewozów Regionalnych, o około połowę wzrośnie liczba przejechanych pociągokilometrów w województwie. Od grudnia wzrośnie liczba połączeń na większości obsługiwanych trasach. Będzie ich zdecydowanie więcej od minimalnej liczby połączeń wskazanych w obowiązującym Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego Województwa Podlaskiego.
Podlaskie: Liczba pasażerów wzrosła, ale wynik nie imponuje.
W województwie podlaskim w roku 2017 liczba pasażerów wzrosła w stosunku do roku 2016 o 14,8%. – Wynik nie jest imponujący zważywszy, że wykonana praca eksploatacyjna, mierzona w pociągokilometrach, wzrosła o 50% – ocenia Piotr Figiel, członek zarządu fundacji Nowe Spojrzenie i autor bloga Błękitna Chusteczka, który walczy o korzystny dla pasażerów rozkład jazdy w województwie.
Na Podlasiu bez rewolucji, zmiany dopiero po aneksie do umowy.
Wdrożenie rozkładu jazdy pociągów 2018/2019 nie przyniesie istotnych zmian dla pasażerów Przewozów Regionalnych na Podlasiu. Więcej zmian korzystnych dla podróżnych od 1 stycznia 2019 r., po wejściu w życie aneksu do umowy z samorządem województwa na wykonywanie przewozów kolejowych w regionie. Zmiany w rozkładzie jazdy pociągów POLREGIO od 9 grudnia 2018 r. będą dotyczyły tylko zmian w godzinach kursowania pociągów. Natomiast więcej zmian przyniesie rok 2019 i aneks do umowy na wykonywanie przewozów regionalnych przewoźnika z Województwem Podlaskim.
Więcej kasy niż w 2019 roku dla Podlaskiego Oddziału Przewozów Regionalnych
31,7 mln zł z budżetu województwa przeznaczy w 2020 r. samorząd regionu na realizację w Podlaskiem kolejowych przewozów pociągami regionalnymi. To o 4,5 mln zł więcej niż w 2019 r. - poinformował w piątek PAP urząd marszałkowski w Białymstoku. Pieniądze trafią do podlaskiego oddziału spółki Przewozy Regionalne, który realizuje te połączenia w regionie.
Trwają konsultacje społeczne dot. rozkładu jazdy pociągów na trasie Białystok – Bielsk Podlaski – Hajnówka
Zarząd Województwa Podlaskiego zaprasza mieszkańców i pasażerów do podzielenia się swoimi uwagami i propozycjami dot. wznowienia kursowania codziennych pociągów na odcinku Białystok – Bielsk Podlaski – Hajnówka. W projekcie przewidziano 7 par pociągów, w większości w bezpośredniej relacji.
Nowe połączenia Polregio z Białegostoku, Bielska Podlaskiego i do Hajnówki. 4-letnia umowa na Podlasiu
Reaktywacja połączeń z Białegostoku i Bielska Podlaskiego do Hajnówki oraz połączenia Białystok – Siedlce przez Hajnówkę, więcej pociągów do Kowna i dodatkowe połączenia turystyczne w sezonie – to efekt umowy podpisanej dzisiaj przez Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego i Polregio. Nowa, 4-letnia umowa na realizację przewozów kolejowych o wartości ponad 206 mln zł obejmie ponad 100 połączeń dziennie oraz 9,3 mln pockm.
Po 25 latach pociągi pasażerskie wróciły na linię 52 z Bielska Podlaskiego do Hajnówki
Na linię Lewki – Hajnówka po 25 latach wróciły pociągi pasażerskie. Mieszkańcy pięciu miejscowości zyskali dostęp do kolei, dzięki inwestycji ze środków Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Jak informują PKP Polskie Linie Kolejowe, efektem inwestycji na linii nr 52 są szybsze podróże z Hajnówki do Białegostoku. Pasażerowie od stycznia mogą podróżować pociągami w relacjach: Białystok – Bielsk Podlaski – Lewki –Hajnówka, Bielsk Podlaski – Lewki – Hajnówka. Czas przejazdu najszybszego pociągu Białystok – Hajnówka to 80 min, natomiast Bielsk Podlaski – Hajnówka to 31 min.
Niemałą niespodziankę chce sprawić mieszkańcom przed wyborami samorząd województwa. Zapowiedział przywrócenie po latach kolei na trasę Białystok - Śniadowo - Ostrołęka jeszcze w marcu tego roku. Oferta będzie fatalna - dwie pary pociągów dziennie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum