Ładowanie strony... proszę czekać!



Jeśli strona nie chce się załadować kliknij Tutaj
 
 
    
 
  FORUM@INFOKOLEJ.PL   INFOKOLEJ.PL   M.INFOKOLEJ.PL   FB.COM/INFOKOLEJ


Poprzedni temat :: Następny temat
Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Przewozy Regionalne coraz bliżej upadłości
Autor Wiadomość

Tomek-Gliwice
-Usunięty-
Gość

PostWysłany: 03-09-2013, 15:54   Przewozy Regionalne coraz bliżej upadłości

Przewozy Regionalne coraz bliżej upadłość. MF nie da pieniędzy

Jak dowiedział się „Rynek Kolejowy” Ministerstwo Finansów odmówiło przeznaczenia 1,2 mld zł na dokończenie procesu usamorządowienia Przewozów Regionalnych. Powodem jest brak przedstawienia przez marszałków planu restrukturyzacji przewoźnika.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47625/przewozy_regionalne_coraz_blizej_upadlosc_mf_nie_da_pieniedzy.htm

---

Genialne i jeszcze eliminacja IR... próba totalnego uwalenia taniego transportu kolejowego dla zwykłych ludzi.
Przejdź na dół

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 03-09-2013, 15:59    Odpowiedz z cytatem

Kolej regionalna zanika, a kolejarze chcą gwarancji zatrudnienia

Z roku na rok Przewozy Regionalne tracą udziały w rynku wypychane przez nowe spółki tworzone przez samorządy. Kolejowe związki zawodowe domagają się konkretnych decyzji dotyczących przyszłości spółki, która rocznie wozi niemal 90 mln pasażerów

Cały tekst: http://wyborcza.biz/biznes/1,100896,14537302,Kolej_regionalna_zanika__a_kolejarze_chca_gwarancji.html

---

Na zdjęciu:
Grudzień 2008 - władze Grupy PKP, marszałkowie 16 województw oraz przedstawiciele rządu świętują usamorządowienie spółki Przewozy Regionalne. To wydarzenie miało być wzorem dla innych krajów, jednak rzekomy sukces okazał się kompletną klapą i kompromitacją władz państwowych, samorządowych i PKP.

obraz3.JPG
Plik ściągnięto 155 raz(y) 32.79 KB


_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 13-09-2013, 13:57    Odpowiedz z cytatem

Engelhardt: Słusznie wstrzymano dofinansowanie dla Przewozów Regionalnych

Prof. Juliusz Engelhardt, wiceminister infrastruktury w latach 2007-10 odpowiedzialny za transport kolejowy, powiedział „Rynkowi Kolejowemu”, że jego zdaniem słusznie Ministerstwo Finansów wstrzymało dofinansowanie Przewozów Regionalnych.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47873/engelhardt_slusznie_wstrzymano_dofinansowanie_dla_przewozow_regionalnych.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-09-2013, 15:13    Odpowiedz z cytatem

Przewozy Regionalne znów nie płacą PKP PLK. Stracą tabor i nieruchomości?

Przewozy Regionalne nie są w stanie wywiązywać się z ugody z PKP Polskimi Liniami Kolejowymi dotyczącej spłaty w ratach zaległości przewoźnika wobec zarządcy infrastruktury – poinformował senatorów podczas wczorajszych obrad senackiej Komisji Gospodarki Ryszard Kuć, prezes Przewozów Regionalnych. W tej sytuacji PKP PLK mogą zająć majątek samorządowej spółki, w tym tabor i nieruchomości.

Cały tekst:
http://www.rynek-kolejowy.pl/47980/przewozy_regionalne_znow_nie_placa_pkp_plk_straca_tabor_i_nieruchomosci.htm

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 18-09-2013, 15:58    Odpowiedz z cytatem

To już koniec Przewozów Regionalnych?

Przewozy Regionalne mogą zostać zlikwidowane. Minister transportu traci cierpliwość do zadłużonej spółki kolejowej i chce, żeby marszałkowie województw rozważyli jej zamknięcie - to usłyszał od Sławomira Nowaka dziennikarz RMF FM Krzysztof Berenda.

Cały tekst:
http://www.rmf24.pl/ekonomia/news-to-juz-koniec-przewozow-regionalnych,nId,1028639

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Beatrycze Płeć:Kobieta
Redaktor


Dołączyła: 11 Lis 2005
Skąd: Legnica

PostWysłany: 01-11-2013, 19:01    Odpowiedz z cytatem

Wszyscy uwzięli się na Przewozy Regionalne - największego przewoźnika kolejowego w Polsce. I rząd, i Grupa PKP, i gros marszałków, którzy są właścicielami tej spółki. Wieszczą rychły upadek i chcą dzielić PR na kilka mniejszych spółek. Wiadomo, będzie więcej stołków w zarządach i radach nadzorczych do obsadzenia przez lokalnych kacyków partyjnych...

Tymczasem to nie Przewozy Regionalne są zadłużone, ale Skarb Państwa i PKP PLK mają gigantyczne zobowiązania finansowe wobec PR.

Skarb Państwa winien jest Przewozom Regionalnym ok. 700 mln zł z tytułu zaległych rekompensat za honorowanie ulg ustawowych - w tej sprawie zapadł wyrok polskiego sądu, którego rząd nie realizuje. Była prezeska PR, która doprowadziła sprawę do szczęśliwego finału, niedługo potem straciła stanowisko, na rzecz byłego działacza związkowego z PKP PLK.

Do tego trzeba dołożyć ok. 1,5 mld zł, które należą się Przewozom Regionalnym od PKP PLK za zawyżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej - wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Obecnie zobowiązania Przewozów Regionalnych wynoszą 1,2 mld zł. Gdyby PR odzyskały należności od Skarbu Państwa (700 mln zł) i od PKP PLK (1,5 mld zł) to miałyby 1 mld zł na plusie!

Taka sytuacja.

_________________
"Aby dowiedzieć się kto naprawdę tobą rządzi, sprawdź kogo nie wolno ci krytykować" - Voltaire.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Arek Płeć:Mężczyzna
Junior Admin


Dołączył: 05 Mar 2007
Skąd: Szczecin

PostWysłany: 07-11-2013, 14:55    Odpowiedz z cytatem

Województwo Zachodniopomorskie nie udzieli pożyczki Przewozom Regionalnym – powiedział „Rynkowi Kolejowemu” marszałek województwa Olgierd Geblewicz. Identyczną decyzję podjęły już także władze woj. mazowieckiego i śląskiego.

Więcej:
http://www.rynek-kolejowy.pl/49109/zachodniopomorskie_takze_nie_udzieli_pozyczki_przewozom_regionalnym.html

_________________
Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Sebcio Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 06 Kwi 2007
Skąd: Lublin

PostWysłany: 26-11-2013, 17:14    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie upadłość PRów zakończy pewną epokę i wreszcie będzie można pomażyć o normalnej kolei.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 26-11-2013, 17:43    Odpowiedz z cytatem

Jak dla mnie sprawa ma drugie dno, wg mnie ktoś to wcześniej zaplanował wyłączenie PR z grupy PKP, a potem przejęcie jej majątku przez PLK jako wierzyciela, czyli de facto przez grupę PKP.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

snajper Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 29 Lis 2009

PostWysłany: 27-11-2013, 11:02    Odpowiedz z cytatem

Żeby ten powrót do PKP wyglądał tak, że znowu będzie jak za starych dobrych czasów bilet podróżnika na pospieszne i osobowe to bym się nawet ucieszył, szczególnie po zlikwidowaniu biletu plus. Jednak to pewnie nie będzie tak. Pewnie PLK wynajmie pozyskane stare kible nowo powstałym spółkom wojewódzkim, do czasu zakupienia przez nie brakujących Elfów/Impulsów. Nie wiadomo też co z tanim TLK na CMK, kiedy zniknie konkurencja IR a pomysły typu LEO są z automatu odrzucane z powodu gwarancji monopolu.

_________________
...
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-11-2013, 12:19    Odpowiedz z cytatem

Wybijcie sobie z głowy powrót PR do Grupy PKP. Jesteście dużymi chłopcami a nie znacie podstaw ekonomii, których uczą w szkole średniej. Po pierwsze, formalnie nie ma czegoś takiego jak Grupa PKP, nie ma takiego podmiotu gospodarczego! Grupa PKP to umowna nazwa, w jej skład wchodzi kilka spółek, w których akcje bądź udziały ma PKP SA, de facto wszystkie akcje i udziały wszystkich spółek Grupy PKP należą pośrednio (przez PKP SA) lub bezpośrednio do Skarbu Państwa, za wyjątkiem PKP SKM w Trójmieście (współudziałowcami spółki obok PKP SA są lokalne samorządy) i PKP Cargo, które niedawno weszło na giełdę i opyliło prawie 50% akcji. Tak więc aby PR mogły wrócić do tzw. Grupy PKP to najpierw PKP SA musiałaby wykupić udziały w PR należące do 16 samorządów wojewódzkich. Kapitał zakładowy PR wynosi ponad 1,5 mld zł. Spółkę kupuje się z całym inwentarzem, czyli również z zadłużeniem! Aktualne zobowiązania PR wynoszą ponad 1 mld zł. PKP SA ma ok. 4 mld zł zadłużenia, z czego 900 mln zł musi spłacić prywatnym bankom do końca tego roku. Jak w świetle powyższych faktów wyobrażacie sobie powrót PR do Grupy PKP? Zejdźcie wreszcie na ziemię i przestańcie pleść androny!

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 27-11-2013, 12:28    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
Jak w świetle powyższych faktów wyobrażacie sobie powrót PR do Grupy PKP? Zejdźcie wreszcie na ziemię i przestańcie pleść androny!


Ja nic nie mówiłem o powrocie PR do grupy PKP, PR jako takie ulegną likwidacji, PLK prawdopodobnie za długi przejmie część majątku (możne jeszcze ktoś coś dostanie), a długami niech się samorządy lub syndyk martwi.

Cytat:
Po pierwsze, formalnie nie ma czegoś takiego jak Grupa PKP


Formalnie może i nie ale grupa to PKP SA oraz spółki córki, zapewne z wnuczkami prawnuczkami.

Skład
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-11-2013, 12:51    Odpowiedz z cytatem

Borys_q, liczy się tylko to co istnieje formalnie. W świetle prawa handlowego tzw. Grupa PKP nie istnieje, jest to byt wirtualny. Podobnie zresztą jak grupa PKP Cargo czy grupa PKP PLK - obie spółki mają szereg zależnych spółek-córek. Czyli mamy grupy w grupie.

Ja też mogę sobie założyć ze dwie lub trzy jednoosobowe spółki z o.o. i nazwać je np. Grupa Victoria. I w niczym nie będę gorsza od Grupy PKP.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora

Borys_q Płeć:Mężczyzna
Przyjaciel


Dołączył: 25 Gru 2011

PostWysłany: 27-11-2013, 13:23    Odpowiedz z cytatem

Cytat:
W świetle prawa handlowego tzw. Grupa PKP nie istnieje, jest to byt wirtualny.


Trochę tak trochę nie, miedzy spółkami są relacje córka - matka więc prawo handlowe ''widzi'' powiązania miedzy tymi spółkami, ale fakt Grupa PKP jest bardziej wytworem marketingowo promocyjnym. Tak samo jak DB to jest cała grupa spółek występujących na zewnątrz w większości z tym samym znakiem graficznym i ujednoliconymi standardami (chociaż Niemcom to trochę lepiej wyszło) . PKP próbuje trochę nieudolnie naśladować Niemców kampania "Jak zmienia się grupa PKP", oraz malowanie dziobaka (logo ICC oraz PKA. SA).

Załóżmy teraz, że PLK za długi przejmie tabor PR, nie ma większego problemu żeby taki tabor przekazać do PKP. SA które założy spółkę PKP Regio, do której wniesie ten tabor, lub wspólnie np z PKP SA utworzyć taki twór (chociaż tu nie wiem jak z unijną rozdzielnością przewoźnika od zarządcy).

Cytat:
Ja też mogę sobie założyć ze dwie lub trzy jednoosobowe spółki z o.o. i nazwać je np. Grupa Victoria. I w niczym nie będę gorsza od Grupy PKP.


Oczywiście, że możesz jedna spółka będzie produkować buty, druga palta, trzecia rękawiczki, i wszystkie będą występować pod logiem "ciepło w zimę z Victorią".

Wszystkie będą sie osobno rozliczać a ty stratę z jednej będziesz sobie zyskiem z drugiej rekompensować i na odwrót.
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość

Victoria Płeć:Kobieta
Asystentka Admina
Asystentka Admina


Dołączyła: 17 Lis 2005
Skąd: Warszawa

PostWysłany: 27-11-2013, 13:46    Odpowiedz z cytatem

Borys_q, odpowiedz sobie na proste pytanie: po co państwu kolejna spółka kolejowa, do której trzeba dopłacać? Przecież to państwo kilka lat temu z radością pozbyło się PR, przekazując tę spółkę samorządom wojewódzkim. Drugie pytanie: skąd państwo, ewentualnie Grupa PKP, miałoby wziąć pieniądze na przejęcie PR? Bo przypominam, że zobowiązania finansowe Skarbu Państwa wobec PR przewyższają zobowiązania PR wobec PKP PLK. De facto to nie PR są zadłużone w PKP PLK tylko na odwrót! A wyjaśniła to już wcześniej Beatrycze, którą zacytuję, bo warto to powtarzać i nagłaśniać:
Cytat:
Tymczasem to nie Przewozy Regionalne są zadłużone, ale Skarb Państwa i PKP PLK mają gigantyczne zobowiązania finansowe wobec PR.

Skarb Państwa winien jest Przewozom Regionalnym ok. 700 mln zł z tytułu zaległych rekompensat za honorowanie ulg ustawowych - w tej sprawie zapadł wyrok polskiego sądu, którego rząd nie realizuje. Była prezeska PR, która doprowadziła sprawę do szczęśliwego finału, niedługo potem straciła stanowisko, na rzecz byłego działacza związkowego z PKP PLK.

Do tego trzeba dołożyć ok. 1,5 mld zł, które należą się Przewozom Regionalnym od PKP PLK za zawyżone stawki dostępu do infrastruktury kolejowej - wyrok Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej.

Obecnie zobowiązania Przewozów Regionalnych wynoszą 1,2 mld zł. Gdyby PR odzyskały należności od Skarbu Państwa (700 mln zł) i od PKP PLK (1,5 mld zł) to miałyby 1 mld zł na plusie!

Sprostuję tylko, że decyzją sądu Skarb Państwa musi zapłacić Przewozom Regionalnym nie 700 mln zł, ale 780 mln zł plus ustawowe odsetki za zwłokę, które cały czas rosną. To powinno Was oświecić dlaczego dąży się do likwidacji PR.

_________________
Powrót do góry
Zobacz profil autora Wyślij prywatną wiadomość Wyślij email Odwiedź stronę autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Strona 1 z 3 Idź do strony 1, 2, 3  Następny
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  



HomeRegulaminRejestracjaAdministracjaUżytkownicyStatystykiAlbum
Powered by phpBB modified by Przemo © phpBB Group. Copyright © 2005-2021 infokolej.pl