Wysłany: 26-07-2013, 01:45 Taborowy absurd na Śląsku
Takiego przewoźnika na polskich torach jeszcze nie było. Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów stało się właścicielem trzech pociągów spalinowych. Już teraz jednak wiadomo, że wodociągi planują wystawienie ich na sprzedaż. Kupić nie zamierzają ich władze Kolei Śląskich, które dziś chwaliły się swoim planem naprawczym. Czy przyniósł on również dobre informacje dla pasażerów?
Prezes zarządu, dyrektor generalny Jarosław Kania straci dzisiaj stanowisko w Górnośląskim Przedsiębiorstwie Wodociągowym. Powód to inwestycja w wagony dla Kolei Śląskich. O odwołaniu zdecydował marszałek Mirosław Sekuła.
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągowe (GPW), należące w większości do samorządu woj. śląskiego, dotąd nie odzyskało pieniędzy za niewykupione w terminie, warte 10 mln zł obligacje, należącej w większości do Kolei Śląskich firmy Inteko.
Afera z niszczejącymi pociągami Kolei Śląskich. Zostaną przejęte przez wodociągi?!
Siedem pociągów rdzewieje na bocznicy w Katowicach. Tabor, który obsługiwać miał pasażerów Kolei Śląskich od 3 lat niszczeje i pada łupem lokalnych złodziei. Ostatnio komornik przeprowadził licytację niechcianych pociągów, jednak w ostatniej chwili została ona przerwana przez Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów.
Ta tragifarsa zaczęła się ponad dwa lata temu, gdy Koleje Śląskie szykowały się do przejęcie całości przewozów regionalnych w województwie. Spółka miała wtedy niewiele pociągów a że czas naglił, więc gorączkowo poszukiwała pojazdów. W takich właśnie okolicznościach nawiązała współpracę z firmą Sigma Tabor, która zobowiązała się wydzierżawić Kolejom Śląskim osiem spalinowych szynobusów. Pieniądze na ten cel pochodzić miały z obligacji, które wyemitowało Inteko, spółka - córka Kolei - Śląskich. Kupiły je kontrolowane prze samorząd województwa Wodociągi, a zabezpieczeniem tej gwarancji stały się właśnie szynobusy.
SKPL kupi tabor od Górnośląskich Wodociągów. "Dobrze, że nie pójdą na złom".
Górnośląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów sprzeda pociągi, które trafiły do niego pięć lat temu po falstarcie Kolei Śląskich. GPW bardzo długo starało się, żeby nie trafiły one na złom. I to się uda, bo kupi je aktywny ostatnio prywatny przewoźnik - SKPL Cargo.
... trójczłonowe VT614 nie jeździły w Polsce z pasażerami, choć zostały przygotowane do ruchu w Kolejach Śląskich. Według naszej wiedzy nie mają one dopuszczenia do ruchu wydanego przez Urząd Transportu Kolejowego.
[...]
Pojazdy są od wewnątrz w bardzo dobrym stanie, również mechanicznie nie powinno być z nimi problemów, z zewnątrz część jest pokryta graffiti, ale usunięcie go nie powinno stanowić wielkiego problemu dla nabywcy. Pojazdy są oczywiście naszą [Górnośląskich Wodociągów] własnością, chociaż nie do wszystkich jest pełna dokumentacja.
Wygląda to na kupowanie kota w worku bez dokumentacji...
Są akty oskarżenia za taborowe nieprawidłowości w Kolejach Śląskich.
Za udział w zmowach przetargowych na dostawę taboru kolejowego i wielomilionową niegospodarność odpowiedzą wkrótce przed katowickim sądem oskarżeni w sprawie o nieprawidłowości w Kolejach Śląskich. Na ławie oskarżonych zasiądzie pięć osób. O przesłaniu do sąd aktu oskarżenia w tej sprawie poinformowała we wtorek PAP rzeczniczka Prokuratury Okręgowej w Katowicach Marta Zawada-Dybek.
Wśród oskarżonych są były prezes i były wiceprezes oraz były pracownik spółki Koleje Śląskie (KŚ), a także były prezes firmy Inteko. Aktem oskarżenia objęto także prezesa firmy, która była kontrahentem regionalnego przewoźnika kolejowego.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum