Przewozy Regionalne likwidują połączenia pomiędzy Skarżyskiem a Tomaszowem Mazowieckim. W zamian prawdopodobnie uruchomią nowe połączenie do Warszawy przez Włoszczowę Północ.
Decyzja o likwidacji ostatnich czterech pociągów zapadła kilka tygodni temu.
- Dostaliśmy pismo ze Świętokrzyskiego Urzędu Marszałkowskiego [od stycznia właściciel Przewozów Regionalnych - przyp. red.], że te połączenia nie mają uzasadnienia ekonomicznego i dlatego ich współfinansowanie zostaje wstrzymane. Zalecono nam też racjonalizację kosztów - mówi Adrian Koper ze Świętokrzyskiego Zakład Przewozów Regionalnych.
Połączenia mają być zawieszone od 1 sierpnia, ale kolejarze w związku z tym nie przewidują zwolnień. - Pracujemy nad innymi rozwiązaniami - zapewnia Koper, choć szczegółów nie chce zdradzić.
Dowiedzieliśmy się, że chodzi o organizację nowego połączenia z Kielc do Warszawy. Miałoby być ono konkurencyjne wobec obecnych połączeń obsługiwanych przez PKP Intercity, które na początku roku, po wydzieleniu Przewozów Regionalnych z PKP, przejęło wszystkie pociągi pospieszne. Teraz Przewozy Regionalne chcą uruchomić pociąg Interregio Kielce - Warszawa. - Jest taki pomysł. I doszło już do pierwszego spotkania wszystkich zainteresowanych stron - potwierdza Wojciech Siporski z urzędu marszałkowskiego. Podkreśla, że sprawa jest na bardzo wczesnym etapie. - To pomysł kolejarzy, który wymaga wielu uzgodnień. Prace trwają, możliwe, że takie połączenie uda się uruchomić w ciągu dwóch-trzech miesięcy - tłumaczy Siporski.
Nowy pociąg miałby połączyć Kielce z Warszawą, ale za pośrednictwem Centralnej Magistrali Kolejowej. - Skład dojeżdżałby do Żelisławic, gdzie jest połączenie z CMK, ale nie jest ono zbyt wygodne. Maszynista musiałby wysiąść i przejść na koniec składu do drugiego kokpitu. Ta operacja trwałaby kilka minut, ale dzięki temu można dojechać CMK przez Włoszczowę Północ do Warszawy - tłumaczy nasz rozmówca z branży kolejarskiej.
Niewykluczone, że dzięki temu dojazd do Warszawy trwałby krócej niż teraz przez Radom. - Ale jaka to będzie różnica, nie wiadomo. Trzeba to dokładnie wyliczyć, bo składy wykorzystywane przez Przewozy Regionalne raczej nie pojadą tak szybko jak ekspresy Intercity - mówi Adam Młodawski, dyrektor kieleckiego oddziału Polskich Linii Kolejowych.
Źródło: Gazeta Wyborcza
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
kolejna dywersja na kolei zamiast zrobić normalny rozkład jazdy (bo teraz na tej linii jest namiastka rozkładu - mimoza) to likwidują. A KTO WAM BARANY BEDZIE JEZDZIL NA LINII GDZIE JEST JEDNA PARA CZY DWIE POCIĄGÓW DZIENNIE???
najprościej zlikwidować , Skarzysko-Sandomierz uwalone, Busko-Kielce uwalone a teraz dojdzie Skarżysko-Tomaszów Maz..
tu powinna wejsc jakas Arriva moze to byłoby lekarstwo?
_________________ 2000-2010. Dziesięć lat upadku i niszczenia polskiej kolei,którego apogeum nastąpiło 1 grudnia 2008 - w dniu przejęcia pospiesznych przez PKP IC !!
Ostatnio byłem w Końskich i zrobiłem zdjęcia oraz nagrałem pociąg relacji: Skarżysko-Kam.-Tomaszów.
Jak ktoś chce obejrzeć film o stacji kolejowej w Końskich zapraszam:
http://www.youtube.com/watch?v=AdmwJIjhVdA
Miłego oglądania
_________________ STOP PRZEMOCY-Co 3 dziecko ulegające przemocy w rodzinie nie ukończyło 4 roku życia!
Niestety sama relacja Skarżysko - Tomaszów nie ma większego sensu, mimo skomunikowań do Łodzi. Za dobrych czasów po popołudniowym pociągu Skarżysko - Łódź jechał pociąg Skarżysko - Tomaszów. Od Skarżyska jechało sporo osób, które wysiadały w sumie do Końskich (w dni robocze), ale w niedziele ten pociąg też miał frekwencje w stronę Łodzi mimo przesiadek w Tomaszowie i Koluszkach. Gdyby obecne pociągi nawet przy tak fatalnym rozkładzie były przedłużone do Łodzi (SU42 może spokojnie jechać pod drutem) to miały jakiś sens. Ratunkiem dla tej linii byłby wspólny przetarg łódzkiego i świętokrzyskiego na obsługę całości Skarżysko - Łódź i co najmniej 3 pary pociągów w całej relacji. Arriva ze swoimi MR mogłaby się wykazać.
Z powodów finansowych pociągi przestaną jeździć od 1 sierpnia. - Wpływy z biletów tylko w pięciu procentach pokrywały koszty - tłumaczy Iwona Sinkiewicz, rzeczniczka prasowa urzędu marszałkowskiego. Pociągi zastąpią autobusy. Pierwsza linia będzie łączyła Skarżysko z Końskimi, a druga Skarżysko z Opocznem. Analogiczna komunikacja uruchomiona zostanie na terenie województwa łódzkiego.
Jak długo będą kursować autobusy? - Zawieszone połączenia kolejowe były przewidziane w rozkładzie jazdy obowiązującym do połowy października. Co będzie później, nie wiadomo - mówi rzeczniczka.
Końskie: Ostatni pociąg osobowy odjechał ze stacji
W piątek po godzinie 16 ostatni pociąg osobowy odjechał ze stacji Końskie. O likwidacji połączeń przeważyły względy ekonomiczne.
PKP Przewozy Regionalne spółka z o.o. poinformowała o zawieszeniu kursowania pociągów na linii Skarżysko Kamienna – Tomaszów Mazowiecki. Od 1 sierpnia na odcinku Końskie Skarżysko będzie kursowała Kolejowa Komunikacja Autobusowa. Rozkład jazdy w/w został umieszczony na dotychczasowym rozkładzie jazdy pociągów w koneckim opuszczonym budynku dworcowym.
Te decyzje zostały podjęte przez samorządy. – informuje Piotr Małek, dyrektor do spraw eksploatacyjnych PKP PLK S.A. Zakład Linii Kolejowych w Skarżysku Kamiennej.- Ponieważ przewozy regionalne nie są finansowane przez kolej, a przez Urząd Marszałkowski (od 1 stycznia spółka Przewozy Regionalne podlegają Urzędowi Marszałkowskiemu) i teraz zapadły takie, a nie inne decyzje. Z tego, co my odczuliśmy władze samorządowe szukają oszczędności. To jest podyktowane względami ekonomicznymi, bowiem my jako kolej naprawdę byliśmy zainteresowani utrzymaniem linii gdyż w większości cywilizowanych krajów Europy Zachodniej transport kolejowy jest popierany jako przyjazny dla środowiska i w tym momencie odnoszę wrażenie, że u nas w województwie świętokrzyskim zapomina się o tym, co to jest promocja województwa, turystyki.
Pierwszy i ostatni pociąg
Ponad 120 lat temu mieszkańcy Końskich ujrzeli pierwszy przejeżdżający przez ich miasto pociąg. Linia kolejowa umożliwiała rozwój miejscowości. Na trasie Skarżysko Tomaszów wielu mieszkańców miejscowości dojeżdżało do zakładów pracy właśnie koleją. W godzinach porannych gremialnie dojeżdżali do Końskich czy Opoczna. Po godzinie 15 czy 16 w wagonach osobowych był również tłok. W dni targowe w przedziałach można było spotkać mieszkańców regionu wracających z zakupionym towarem z miasta. Tak było do końca lat 80-tych. Później kolej zaczęła odstępować miejsce przejazdom autokarowym, a ostatnio prywatnej komunikacji samochodowej, której nie wszyscy są zwolennikami. – Od dziesięciu lat przyjeżdżam cyklicznie do Końskich ze Skarżyska – nadmienia Mieczysława Chajduga za Skarżyska Kamiennej. Busami jeździ się bardzo niewygodnie. W pociągu było zdecydowanie wygodniej – dodaje mieszkanka Skarżyska.
W piątek po godzinie 16 ostatni skład osobowy odjechał z koneckiej stacji. Na dworcu spotkaliśmy kilka osób czekających na pociąg w stronę Skarżyska. Nie brakowało entuzjastów kolejnictwa. Halina i Wojciech Muszyńscy z Kazanowa specjalnie postanowili przewieźć swojego dwuletniego wnuczka Stasia pociągiem do Skarżyska. Michał Przychodni i Bartosz Dulewicz również postanowili przejechać się pociągiem. – Interesujemy się PKP – stwierdzili. Piotr Świercz z Końskich specjalnie przerwał prace budowlane, aby zrobić chociaż kilka fotografii odjeżdżającemu składowi. - Wczoraj fotografowałem pociąg, który przyjechał od strony Skarżyska. Jakby nie było to historyczne wydarzenie.
Stanisław Wasiński był pierwszym, który wysiadał na koneckiej stacji. Z córką Urszulą przyjechał z Petrykóz. Za bilet zapłacił 4 złote. Wiedział, że jedzie ostatnim składem osobowym na tej trasie.
- Ubolewam nad tym, ale złożyło się na to wiele czynników. Już w czerwcu był awaria i uruchomili komunikację samochodową. Na trasie Końskie Opoczno jeździliśmy bardzo często, a teraz chyba będziemy musieli obrać kierunek na Kielce, a następnie na Łódź – dodaje Wasiński.
Źródło: Echo dnia
_________________ Żelazna kadra też z czasem rdzewieje.
A beton kruszeje...
_________________ Walka o pociągi w Malopolsce trwa i trwać będzie. 4 czewca czarny dzień dla Kryniczanki i rekord Białej:(
Pozdrawiam rufio198
Przejechane km 62000 rok 2009 i 44420 w 2010
Zobaczymy ile pojeździ KKA. Raczej niezbyt długo....Cieszę się natomiast, że pociągi ze Skarżyska do Ostrowca mają całkiem przyzwoitą frekwencję. Wtym przypadku ,,Bilet Świętokrzyski'' się sprawdził.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum