Wysłany: 20-08-2012, 22:21 Plany Taborowe Województwa Pomorskiego i PR Gdynia
Województwo pomorskie ogłosiło przetarg na zakup 3 używanych EN57 - To prawdopodobnie ostatnie używane pociągi elektryczne, które kupujemy - mówią w województwie. Strategia województwa przewiduje teraz kupno 14 nowych pociągów spalinowych i dużej ilości nowych ezt.
Najnowsze zamówienie województwa obejmuje dostawę trzech trójczłonowych zespołów trakcyjnych EN57. Dwa pojazdy winne być po wykonaniu naprawy rewizyjnej w roku 2012, jeden może być przed wykonaniem naprawy rewizyjnej. Co więcej, może nawet nie posiadać świadectwa sprawności technicznej - Ten trzeci pojazd i tak idzie do modernizacji "full wypas". Nastąpi to w przyszłym roku, oprócz tego w 2013 roku zmodernizujemy jeszcze trzy stare pociągi - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Eugeniusz Manikowski, zastępca dyrektora Departamentu Infrastruktury Pomorskiego Urzędu Marszałkowskiego.
W ubiełgym roku informowaliśmy o planach taborowych województwa, które zakładają zakup 10 pociągów do obsługi Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Tymczasem plany są jeszcze bardziej ambitne - W sumie mamy już 13 pociągów spalinowych, a do 2015 roku kupimy jeszcze 14 nowoczesnych pojazdów. 27 spalinowych zespołów tarkcyjnych w pełni zaspokoi potrzeby województwa w tym zakresie - zapowiada Manikowski.
I to nie koniec zakupów - Kończy się kupowanie używanych EN57 do modernizacji. Trzeba iść do przodu i kupować nowy tabor - mówi dyrektor departamentu. Województwo będzie kupować nowe elektryczne zespoły trakcyjne w przyszłej perspektywie unijnej - W pierwszej kolejności kupimy pociągi do obsługi aglomeracji trojmiejskiej. Ale będą one też wyjeżdżać poza jej obszar. Potrzeby taborowe województwa są bardzo duże - mówi Manikowski. To, ile pociągów zamówi województwo zależy od ustaleń w sprawie ostatecznego sposobu podziału środków UE na lata 2014-2020.
Tymczasem w modernizacji są już pociągi serii EN57. Przetarg na te prace wygrała w maju Pesa współnie z ZNTK Mińsk Mazowiecki. Pociągi będą po modernizacji dużo wygodniejsze.
Słyszałem jak konduktorzy w Chojnicach rozmawiali, że od nowego rozkładu na trasie Chojnice - Piła nie będą jeździć składy wagonowe. Czy będą tam jeździć te nowe szynobusy?
Mogliby, moim zdaniem, wymyślić jakiś sposób na zastąpienie pociągów piętrowych na trasie Gdynia-Hel. Tam nawet poza sezonem potrafi być ciasno. A w wakacje - lepiej nie mówić. Wycofanie piętrusów z tej trasy to poważny błąd.
_________________ Kłodzko-Wałbrzych - najpiękniejsza kolej świata.
Urząd Marszałkowski Województwa Pomorskiego dołoży brakujące 14,5 mln na zakup dwóch pociągów o napędzie elektrycznym, na które pierwotnie planował przeznaczyć 55 mln zł. Ostatecznie we wtorek urzędnicy poinformowali o wyborze oferty na 69 mln zł, jaką złożyła spółka Newag z Nowego Sącza.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum